Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 304

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
vortekjonn - Ikke medlem lenger2009-08-15 23:57
Antall innlegg: 10

Forlate et spill som er statrtet.
Hvis man starter et spill, eller går inn i et spill som en annen har startet.......og man angrer på det.......kan man da bare bryte det SÅ SANT INGEN BRIKKER HAR BLITT LAGT PÅ BRETTET?

May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-15 23:58
Antall innlegg: 614

Ja det kan du jo gjøre så lenge muligheten er der.
Men du taper ranking på det :)

vortekjonn - Ikke medlem lenger2009-08-16 00:21

Det var det jeg EGENTLIG ville vite.......man taper altså ranking på det SELV om ingen av spillerne har fått noen poeng?

Ø N2009-08-16 00:42
Antall innlegg: 725

Hvis du avbryter spillet etter at dere har fått utdelt brikker
så blir spillet regnet som brutt med rankingtap.

Skal kampen kunne avbrytes uten rankingtap så må dette
gjøres før dere har fått utdelt noen brikker. :)

vortekjonn - Ikke medlem lenger2009-08-16 00:47

Tusen takk for konsise og utvetydige svar!

Ninaxxx2009-08-16 01:44
Antall innlegg: 1437

Bare for å ytfylle Ø N's allerede korrekte svar: I det den som har satt opp spillet trykker start er det for sent om man vil trekke seg uten rankingtap.

Det var ikke sånn tidligere, men da man etter hvert fikk et problem med spillere som trakk seg på tilfeldig brett fordi motstanderen som skulle starte fikk et utmerket utgangspunkt med mange røde og gule ruter, ble dette innført som standard.

Den som er med på leken må tåle steken, er det noe som heter :)

Alfa932009-08-16 02:09
Antall innlegg: 7771

For å utfylle Ninas svar:
Det hender at spill henger seg opp - dvs. at de ikke starter når man trykker på start, og du bare ser et tomt spillebrett og ikke har fått noen brikker ennå.
Skjer dette, kan du trekke deg fra spillet uten at det skal få konsekvenser, men dette gjelder altså KUN hvis du ikke har fått utdelt brikker ennå:)

Kirsti2009-08-16 03:07
Antall innlegg: 1946

Siden det er så innmari gøy å utfylle andres svar:
Det hender også at spillet bare henger seg opp for den ene spilleren, slik at den ene får brikker og den andre ikke får det. Hvis den som da ikke har fått brikker trekker seg fra spillet i stedet for å vente, går det utover rankingen. Jeg fikk en gang en høyst ufortjent rankingøkning da nettopp dette skjedde.

Torill2009-08-16 12:17
Antall innlegg: 3664

Enda et hull å fylle:

En måte å avslutte et påbegynt spill uten at det gjør noe med rankingen, er at begge spillere passer 3 ganger hver, før noen brikker er lagt. Men da må man jo altså bli enig med motspiller.

Ninaxxx2009-08-16 12:46
Antall innlegg: 1437

Så fint med flere hjerner! :o)

Ø N2009-08-16 12:58
Antall innlegg: 725

Nå skal ikke jeg påberope meg med ekstrautstyret hjerne Ninaxxx men når jeg var ny her inne så trykket jeg krysset en gang eller tre med en gang spillstarter trykket start da jeg fikk rotet meg inn på spill jeg ikke hadde lyst til og spille.

Ifølge min statistikk så har jeg 0 avbrutte kamper. Nå kjører
jeg med innstillingen utvidede spill så da roter jeg meg
ikke inn i spill som jeg ikke ønsker og spille.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?