Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 311

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
stabur - Ikke medlem lenger2009-09-02 21:27
Antall innlegg: 423

Hvor mange er vi EGENTLIG?
Kan spillverter/administrator er eller andre fingernemme fortelle meg hvor mange som er aktiv på denne ordspill?

OK, 40.000 er registrert, men det (unnskyld tingeling) er jo aftenpostens skrytetall når de skal selge reklame ;) Kan dere f.eks si hvor mange profiler som har vært aktive, la oss si den siste måneden?

Den 9nde - Ikke medlem lenger2009-09-02 22:15
Antall innlegg: 120

teller de schisofrene?

Ø N2009-09-02 22:48
Antall innlegg: 725

Siden de du ber om og svare ikke kommer
med noen tall så prøver jeg meg.

Hvis en profil ikke har vært pålogget de siste 30 dager
så faller denne ut av Poengligaen.

Den lavest rankede spilleren som er pålogget nå
ligger på plass nr. 4479.

Så da er det vel rimelig å anta at det i snitt er innlogget ca. 4500 forskjellige profiler pr mnd hvis vi legger til de profilene
som ikke spiller rankede spill ?

Philia2009-09-02 23:04
Antall innlegg: 8

Jeg er glad så lenge det er plass til et lite slag ordspillkabal, jeg. ;0)

TchernobylOL - Ikke medlem lenger2009-09-02 23:06
Antall innlegg: 3

en de som er pålogget som ikke spiller?

TchernobylOL - Ikke medlem lenger2009-09-02 23:07
Antall innlegg: 3

Bård Tufte Johansen - som revisor - han kunne telt alle med boka om den lille gangetabellen

stabur - Ikke medlem lenger2009-09-03 00:05

Dette var absolutt ikke et innlegg i denne debatten, og trekker meg.

stabur - Ikke medlem lenger2009-09-03 00:05

fra tråden :)

Ø N2009-09-03 01:25

Det er mulig jeg misforstår spørsmålet ditt stabur
i mitt svar i denne tråden.

Dette var ditt spørsmål

# Kan dere f.eks si hvor mange profiler som har vært aktive,
la oss si den siste måneden ? #

Har jeg svart på noe annet enn det du spør etter
så beklager jeg det.......

Duppedingser2009-09-03 01:36
Antall innlegg: 467

Jeg synest ditt svar Ø N er bra tenkt. Selv har jeg kommet frem til 5000 som ett fornuftig tall. Hvor mange slettede kontoer det er totalt vet vi ikke. (Men det er lett å finne ut for rette vedkommende). Dobble, tripple quadrupple profiler kan man bare spekulere i, men de fleste av det havner i kategorien "slettede profiler" etter hvert.

40000 er uansett ett helt idiotisk tall å forholde seg til. Slik som svært så mange andre tall i det offentlige norge.

Ø N2009-09-03 02:23

Hvis vi tar hensyn til de forskjellige årstiden så vil
aktiviteten på ordspill variere.

Lages det en strattestikk pr mnd gjennom et år og dette deles
på 12 så vil jeg tro at som du antyder Duppedingser
havner vi på ca 5000 profiler i snitt på mnd.

Men at Aftenposten sier det er 40.000 forskjellige profiler
på ordspill er helt klart feil.

Grunnen til at dette blir feil er ganske enkelt forklart at telleverket starter på ett siffer og teller seg oppover etter hvert som nye medlemmer registrerer brukerkontoer.

Men telleverket tar ikke hensyn til de profilene som slettes
da det kun telles videre oppover.

Altså de numrene som blir ledig etter at brukerkontoer
blir slettes brukes ikke opp igjen.

stabur - Ikke medlem lenger2009-09-03 07:50

Sorry Ø N, jeg leste innlegget ditt feil :) Tusen takk!

mymlen2009-09-03 08:48
Antall innlegg: 701

Siden det er to meningsytere her som står som "ikke medlem" benytter jeg anledningen til å spørre om noe som har undret meg: Kan man logge seg inn her selv om man ikke er medlem lenger? Eller har disse to fortet seg å melde seg ut etter at de avleverte kraftsalvene sine?
Noen som kan svare meg på det?

Ninaxxx2009-09-03 09:49
Antall innlegg: 1437

Hei Mymlen!

Det er ikke mulig å komme inn på forum uten å være medlem, så disse du sikter til har avsluttet kontoene sine etter at de har skrevet innleggene.

Når det gjelder spørsmålet om hvor mange vi EGENTLIG er, så er jeg redd jeg er inkompetent til å svare på det spørsmålet. Jeg har ikke oppdaget som spillvert at jeg har noen mulighet for å sjekke akkurat det. Nå er jeg ganske fersk som spillvert, så det er mulig at noen av de andre kan svare noe mer presist enn meg :)

HanneH2009-09-03 10:07
Antall innlegg: 2290

Regner ikke med at vi kommer noe nærmere det svaret enn det tingeling skrev. Så vi får bare anta som de over skriver at det ca. pr. mnd. er noe slikt som 5000 som er innom her. Men så er jo til gjengjeld veldig mange av de 5000 her daglig da :)

Det er jo mange opprettede kontoer som aldri har blitt tatt i bruk også.
Og så vidt jeg vet har nok ikke vi spillverter noen mulighet til å sjekke dette, blir nok et admin. spørsmål.

mymlen2009-09-03 10:09
Antall innlegg: 701

Takk - så lærte jeg noe i dag og :)

bearo2009-09-03 12:26
Antall innlegg: 888

Det er kun meg her. Dokke andre er figment av min fantasi.

HanneH2009-09-03 12:45

He, he bearo, virkelig imponert jeg om du har klart å frembringe meg i din fantasi :)

Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-03 13:39
Antall innlegg: 27

Jeg lurer stadig på en ting når jeg leser her i forum, noen som skriver mye her og kanskje har de sterkeste / mest kverulerende innleggene står oppført som "ikke medlem lenger". De må i såfall har skrevet her sent i går kveld /natt og så meldt seg ut rett etterpå, greit nok, MEN er det slik at de kan melde seg inn igjen i dag med samme navn ?

HanneH2009-09-03 14:01

Nei de kan ikke melde seg inn med samme navn, et nick (kallenavn) er knyttet opp mot en mail adresse, og skal man ha flere kontoer må man benytte en mail adresse for hver. Men om de ønsker å åpne en slettet konto kan de henvende seg til en av spillvertene, vi har mulighet for å aktivere avsluttede kontoer for de som ønsker det. Men det gjelder jo for dem som har avsluttet kontoer selv, ikke for de som er blitt suspendert eller IP bannet.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?