Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 244 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
torubra | 2009-09-18 13:04 | |
![]() | KLager på motstander I den siste tia syns jeg et er blitt mye sjikaneringer /trakaseringer ute i spillene.... Hva syns dere om det........ Det er da ikke ALLE som er like flinke til å spille, her kan det være yngre folk og eldre folk... Men da man sitter under et spill burde det være noe som heter FOLKESKIKK! Er det bare jeg som er plaget med dette? Og hva gjør dere med dette....... Jeg har sendt inn klager på enkelt spillere tidligere, men hva skjer videre når dere får slike ting på bordet? | |
Bygdetulling | 2009-09-18 13:49 | |
![]() | Vi har alle en egen måte å spille på. God eller dårlig,rask eller treig. Det er klart det kan være irriterende hvis motstanderen bruker lang tid eller lar tiden gå ut. Det er ingen grunn til å sjikanere noen for det. Jeg er helt enig med deg. | |
HanneH | 2009-09-18 14:16 | |
![]() | Om dere får sjikane og grov språkbruk i chatt under spill så er det en ting som ikke er akseptert her på Ordspill, et minimum av det man kan forvente av en motspiller er vel alminnelig høflighet skulle jeg tro. Om dere opplever slike ting kan dere kopiere chatt og sende over til en av spillverten (finner en liste over dem i forum), så tar vi saken videre til den det gjelder. Her inne blir det gitt max 3 advarsler så blir slike spillere utvist eller Ip bannet, er sjikanen veldig grov kan nok ikke den brukeren forvente å få 3 advarsler før utvisning. Det er noe vi tar stilling til i fellesskap vi spillverter før vi bestemmer oss i hver enkelt sak. | |
Avery | 2009-09-18 15:36 | |
![]() | Husk at du ikke kan se tonefall i meldinger, så vær sikker på at det er "klaging" du får. Har selv opplevd at noen har vært direkte spydig.Da har jeg enten oversett dem, eller svart tilbake. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-09-18 15:53 | |
![]() | Ikke nødvendigvis, Avery. Jeg ser på meg selv som synsk, og mener bestemt at jeg ser tonefall i meldinger. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2009-09-18 20:27 | |
![]() | Det fins minst én ekstremt dårlig taper her på Ordspill. Han har flere profiler, men bruker stort sett samme taktikk på alle: Skriver ekle ting i chatten for å distrahere motstander. Vinner motstanderen, er det alltid på grunn av flaks. Vinner han selv, er det fordi han er best. Mitt råd når du spiller mot denne personen er å ikke lese chatten før spillet er ferdig. Er påstandene for grove, kan du ta en kopi å sende en spillvert. En vakker dag blir han kanskje lei av å bli kastet ut, og til stadighet opprette nye profiler. Men kos deg med spillet - han er ganske god! | |
rbm | 2009-09-18 21:19 | |
![]() | Kan man kontakte deg privat for å få vite hvem dette er? Så vi kan gjøre felles front..å IKKE spille med vedkommende? Hjelper lite at han/hun er god..liker ikke drittkasting uansett... | |
Ellinorr | 2009-09-18 21:41 | |
![]() | Hva hjelper det å stenge spillere ute, når dem bare lager nye profiler? Hvordan kopierer man chatten? Jeg ble utsatt for grov sjikanisering på onsdag under spill.. Vedkommende skrev også på den åpne chatten at det bare fantes idioter her inne før han logget seg av.. Til min fortvilselse så jeg i dag fredag, at denne spilleren var innpå igjen.. | |
Alfa93 | 2009-09-18 21:50 | |
![]() | Vi har forskjellige måter å utestenge på. Den vanligste er "suspendering" hvor kun denne profilen utestenges, men vi har også mulighet til å sjekke IP-adresser for å se om en person har flere profiler på samme IP. Hvis vi ser at det er en peson som stadig lager bråk med forskjellige personer, kan vi IP-banne, dvs at vi stenger hele IP-adressen fra Ordspill. Dette hjelper dessverre ikke alltid, men det er det beste vi får til. Hvis du har klager på en spiller, kan du kopiere chatten ved å holde inne museknappen og meke teksten. Deretter høyreklikker du på den og velger "kopier". Så kan du skrive en melding til en spillvert. I meldingsboksen høyreklikker du igjen og velger "lim inn". Deretter sender du meldingen til en spillvert. Vanligvis vil vi sende en advarsel først, i tillegg til at vi diskuterer situasjonen og avgjør hva vi gjør. Det kan være forskjellig hva slags konsekvenser forskjellige handlinger, type sjikane e.l. får. | |
twiver | 2009-09-18 22:03 | |
![]() | Hmmm merkelig, men jeg opplever aldri sånne "spennende" ting her jeg... | |
liselotta | 2009-09-18 22:08 | |
![]() | Ikke jeg heller. Vedkommende spiller kanskje ikke panikk? Blir vel for travelt det; om h*n både skal spille og slenge dritt................ | |
rbm | 2009-09-18 22:10 | |
![]() | HAHA..ja det er noe i det..er vel derfor ikke alle treffer på denne profilen.. | |
Ø N | 2009-09-18 22:14 | |
![]() | Ikke jeg heller twiver. Lurer egentlig på hvorfor det er slik. Kan det ha noe med at vi ikke blir dødelig fornærmet om motspiller betegner noen av våre legg som flax.. | |
twiver | 2009-09-18 22:35 | |
![]() | liselotta....jeg spiller ikke panikk, bare stress, så det burde være tid nok.... Ø N..... ja jeg blir nok ikke så fort fornærmet, men det er ingen som skriver i chatten at jeg har flaks heller.... Så hmmmm kan det være fordi jeg taper.......(at de ikke slenger dritt til meg).... | |
Ø N | 2009-09-18 22:42 | |
![]() | HeHe twiver. Det er kanskje samme problemet jeg sliter med. En annen ting vi kanskje skal tenke over. Om en spiller skriver enkeltåstående ord som er stygge. Er disse rettet mot oss som motspiller eller er det rett og slett en frustrasjon over eget spill som det betegner. Om en spiller skriver dritt under kampen som et enkeltåstående ord så kan vi da ikke ta dette til oss som en mening spilleren har om oss. Er veldig enig i at stygge ord i Chatt er unødvendig men jeg tar ikke slike ting inn over meg før det står at du er en jævla dritt da det først da blir en mening om meg. | |
torubra | 2009-09-19 00:43 | |
![]() | Jeg kan godt navngi denne personen ved kallenavnet her inne............ Og jeg mener at når vi sender inn en klage og ber om at det blir gjort noe, så mener jeg at vi bør få en tilbakemld på at dere har mottatt klagen.... Jeg har klagd på en annen tidligere og ba om å få bekreftelse på at dere hadde mottatt klagen, men je har itte hørt mer i fra dere... Dette syns je og er dårlig, men jeg vet med sikkerhet at jeg skal bli flinkere til å rapportere., for jeg finner meg ikke i slikt..... for det har i de tilfellende jeg har vært bort vært åpentlys "DRITT" som er blitt slengt til meg..... | |
Alfa93 | 2009-09-19 00:57 | |
![]() | Torubra - enkelte av spillvertene sender tilbakemelding, og enkelte gjør det ikke. Men sender du er melding, kan du nok stort sett gå ut ifra at den er blitt mottatt, og klager som blir mottatt blir alltid behandlet. Hvis du er usikker, kan du alltids sende en melding og spørre, så vil du nok få svar:) Kan jo også gå litt tid før klager blir behandlet, ettersom vi ofte venter til flere av vertene har fått si sin mening før vi reagerer. | |
Alfa93 | 2009-09-19 01:06 | |
![]() | Forresten supert at folk klager, slik at vi får gjort noe med disse spillerne! Vi ønsker et trivelig miljø på Ordspill, og om noen er ufine, driver sjikane, har ubehagelige kommentarer etc. etc, bryter de reglene som gjelder her. Oppfordrer alle som opplever noe ubehagelig til å gå til en spillvert og si ifra. | |
HanneH | 2009-09-19 01:19 | |
![]() | Da kommer det også litt an på hvilke spillvert du sender klagen til også, ikke alle av oss er like aktiv hele tiden. Så om du sender en ny mail til denne spillverten og ikke får svar så kan du sende en ny til en annen spillvert for å se om det kommer svar derfra. Noen av oss kan være på ferie og andre kan være litt fraværende i perioder pga jobb eller event. skolegang. Dette vi gjør som spillverter her inne er helt på frivillig basis og går av vår egen fritid. Så ikke alle er like tilgjengelig blant oss heller hele tiden. Men prøv gjerne igjen, det er som Alfa93 sier vi vil helst ha et trivelig miljø her på Ordspill, og får vi ikke tilbakemelding fra dere spillere på de som går over streken med oppførselen sin så får vi heller ikke gjort noe med det. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2009-09-19 04:15 | |
![]() | Jeg har spilt sykt mange spill, på alle brett og hastigheter og på de underligste tider av døgnet. Så det er kanskje ikke så rart at jeg har møtt flere motspillere enn de fleste. Det rare er at jeg bare har møtt én (eller er de to?) som ikke kan oppføre seg! Jeg er veldig lite hårsår, og faktisk immun mot fornærmelser fra anonyme giraffer. Men ikke alle er det. Så hvis man blir såret, syns jeg man burde melde fra, så spilleren kan få en advarsel og anledning til å skjerpe seg. Litt sutring over urettferdig brikkemajor, frustrerte flaks-anklager eller banneord som kommer fra hjertet, synes jeg alle bør kunne leve med. Det kan til og med ha sin sjarm! Men når en spiller går til personangrep fordi han har tapt en kamp, og gjerne lirer av seg noe dritt i felleschatten også før han forlater rommet og eventuelt sletter profilen - da er det ikke sjarmerende lenger. Da er det bare ynkelig. | |