Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 217 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
jonpiversen - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 09:48 | |
![]() | Brikker du bytter,kommer tilbake. Jeg synes Ordspill er et glimrende tilbud,men jeg synes det er påfallende at du får igjen brikker du gang på gang på gang har byttet,at du veldig ofte etter en bingo får 7 "håpløse" konsonanter ,at du kan sitte i 20 spill på RAD med "bare" konsonanter (det hjelper ikke å bytte). Jeg mener dette ikke er tilfelle da jeg spiller Scrabble-brettspillet. Dette er IKKE syting,gjeldervel alle,men flere har vel oplevd detsamme ? | |
berrum | 2009-10-14 09:56 | |
![]() | Hei. Jeg har erfart eksakt det samme. Bytter bokstaver jeg ikke ønsker, og får de direkte i retur. Har nesten sluttet å bytte brikker jeg nå. Prøver heller å holde ut noen runder med håpløse boktaver. | |
Torill | 2009-10-14 10:02 | |
![]() | Jeg er jammen heldig, jeg får nesten alltid de bokstavene jeg ønsker meg når jeg bytter. | |
Mølby | 2009-10-14 10:05 | |
![]() | Da er du jamen HELDIG ,Torill. | |
mymlen | 2009-10-14 12:16 | |
![]() | Hehe - ja eller så er Torill veldig klok og ønsker seg det hun får.. ? | |
fannie - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 12:20 | |
![]() | ....eller får det hun ønsker seg... | |
matias | 2009-10-14 13:06 | |
![]() | Dette er jammen et spennende tema, kan du ikke registrere bokstavene hver gang du bytter, JonP? Altså hvilke du bytter, hvilke du får tilbake, samt hvilke som allerede ligger ute på brettet. Så kan vil lage statistikk. Statistikk er moro :) | |
Valpen | 2009-10-14 13:25 | |
![]() | Da må Jon P spille de laaaaaaaaaaange spillene for å få gjort det mathias foreslår. Går du for de laaaaaaaaaange spillene JonP? | |
Valpen | 2009-10-14 13:29 | |
![]() | Jeg har en annen sak i samme gate. Jeg har de siste ukene flere ganger byttet 6 og 7 konsonant-brikker 3 ganger etter hverandre og fått tilbake bare nye konsonanter. Da blir det vrient å dra inn særlig med poeng. Er det et riktig forholdstall konsonanter / vokaler ?? Eller bør noe gjøres ?? | |
fannie - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 14:56 | |
![]() | Det er veldig typisk at man får sin del av vokalene tidlig eller sent i spillet, og aldri jevnt fordelt... | |
Molly Mus - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 21:51 | |
![]() | Sin del av vokalene ? På dårlige dager får jeg EN vokal gjennom hele spillet og da sannsynligvis Æ ... og de dårlige dagene er i flertall, og da hjelper det lite hvor mange ord man kan, man får jo uansett ikke dratt inn over 10 poeng. Merkelig fordeling som han derre bokstavstokkeren gjør, noen bør ta et alvorsord men han derre fyren der... Erfarer også at på slike dager dårlig dager er det umulig å bytte til seg noen bokstaver man kan skrive med, får da sannsynligvis bokstaver som egner seg best i polske ord ;-) Mens enkelte dager får du alle de gode bokstavene samt at du i tillegg får skrevet på røde og gule, og DA er livet godt da dere :) Men hekta på ordspill er vi vel ikke dere ?? | |
fannie - Ikke medlem lenger | 2009-10-14 22:49 | |
![]() | Godt gjort å greie 93 bingoer når den eneste vokalen stort sett er æ da... | |
maranello | 2009-10-14 22:51 | |
![]() | Det er noe som du kommer til å oppleve meget ofte...så lenge du spiller her. Ikke stress så mye.... | |
Kirsti | 2009-10-14 23:38 | |
![]() | Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her, jeg. Brikkene du bytter, går jo inn i "potten" - det er klart du kan få dem tilbake senere i spillet. Det er tross alt meningen at de skal ut på brettet før eller senere ... | |
ave - Administrator | 2009-10-15 09:03 | |
![]() | Hvis dette ikke er syting, hva er det da? | |
Valpen | 2009-10-15 10:28 | |
![]() | Alle skjønner at de går tilbake til potten. Poenget var vel at vedkommende fikk dem tilbake med en gang. Tror jeg skjønte det - og så er det jo faktisk flere enn en både J, G, F og annet fandenskap | |
Torill | 2009-10-15 11:58 | |
![]() | Det var vel ikke de samme brikkene som kom tilbake, bare noen som ser helt makne ut? Altså - bytter man ut en J og en F, kan man få en J og en F tilbake, fordi det er flere av disse. Men bytter man ut en W, kommer denne tilbake tidligst neste gang det er din tur, fordi det kun er en W. | |
Kirsti | 2009-10-15 11:59 | |
![]() | Valpen, da tolker nok jeg "jeg synes det er påfallende at du får igjen brikker du gang på gang på gang har byttet" annerledes enn du gjør. Dette har vært diskutert tidligere, og da mener jeg å huske at det ble sagt helt klart fra spillvertenes side at dersom du bytter f.eks. to J-er, er det teknisk umulig å få dem tilbake med en gang. | |
norei | 2009-10-15 12:04 | |
![]() | For hver gang man bytter og den andre legger ut nye ord øker jo sjansen for å få driten i retur. Det blir mindre å velge i. Bytter allikevel men vet egentlig bedre , frustrerende men det er vel derfor jeg bytter. Hekta?????? jepp. | |
Valpen | 2009-10-15 12:14 | |
![]() | Mottatt | |