Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 440

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Annaso2008-04-28 16:15
Antall innlegg: 7

Kommer meg ikke ut av spillet...
Jeg har nettopp gått inn i et spill. Motstanderen min forlot spillet før jeg fikk lagt brikker på grunn av, at ordgangefeltene lå bra. Nå er problemet så, at hvis jeg prøver å komme meg ut, så kommer boksen med å gi opp frem... Får jeg da avbrutt spill på min statistikk, fordi min motstander har gått?

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-28 18:08
Antall innlegg: 1944

Når jeg svarer på dette er du jo for lengst ute av spillet ditt, men til en annen gang.....

Normalt vil ikke spill der det ikke er lagt brikker bli registrert, da dette som oftest skyldes at den ene spilleren aldrig oppnådde kontakt med spillet. Da hender det at den som har kommet inn får denne standardmeldingen om at det er usportslig å gi opp. Denne er da bare å overse, siden spillet ikke er registrert med motstander.

Men dersom begge spillere er kommet inn (står oppført øverst i spillruten) er spillet registrert og poeng vil bli utregnet på vanlig måte, dersom en spiller avbryter. Da er det utdelte brikker som går til pluss og minus.

Jeg ser av din statistikk at du ikke har noe spill i dette tidsrommet med avbrudd verken av deg eller motspiller.

Tror ikke din motspiller forlot spillet etter å ha sett bonusrutene.
Dersom han/hun hadde gjort dette, skulle spillet gitt den vanlige avslutningsteksten.

Annaso2008-04-28 19:31
Antall innlegg: 7

Takk for svaret:-)

Heldigvis fikk jeg ikke et registrert avbrutt spill, nei. Har fått det to ganger før, hvor spill har hengt seg opp og det ikke har vært mulig å gjøre noe og tiden bare teller videre... Da er det jo ikke så meget annet å gjøre enn å "gi opp".

I forhold til den ovennevnte episode, så er det helt sikkert at motstanderen hadde sett bonusfeltene. Jeg er sikker på det, siden han kommenterte at jeg helt sikkert ville vinde på grunn av et så godt utgangspunkt... så forlot han spillet. Det stod også, at han hadde forlatt spillet. Det er merkelig, at det så ikke ble regnet ut sådan som du beskriver... Kanskje det bare gjelder hvis en har lagt brikker?

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-28 20:56

Mulig de har fått fikset det slik nå, for meningen er at det ikke skal registreres når ingen brikker er lagt. Men så skjedde det at spillere som hadde fått utdelt brikker fikk disse utregnet i pluss og minus som man gjør ved spillets slutt, eller ved en spillers avbrudd.
Personlig synes jeg det bør utregnes, nettopp for at det ikke skal være lønnsomt å avbryte om man ser at motstanderen vil få en bedre start enn seg selv.

Ananda2008-04-28 22:44
Antall innlegg: 69

Jeg hadde nettopp et spill på gang. Jeg la et ord som ikke ble godkjent, og ville fjerne siste bokstav, fordi det da ble et vanlig ord. Plutselig var det ikke mulig å flytte noen brikker og det kom etter en stund en meldig om at spillet ikke svarte eller noe i den duren. Jeg ble bedt om å gå til spillerom. Siden jeg er ny i dette, ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og måtte bare avslutte. Hva hendte? Jeg er sikker på at jeg ikke klikket noen andre steder enn på bokstavene. Hvilken melding får min motspiller om dette. Synes det er pinlig hvis vedk. tror jeg bare forlot spilllet.

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-28 23:23

Motspilleren får en melding om at du er koblet fra.

Det du skal gjøre når du får melding om at spille ikke svarer, er å prøve å oppdatere nettleseren ved å trykke shift+F5, dersom dette ikke hjelper logger du direkte ut av spillrom, det øverste krysset i rødt.
(ikke det lille inne i spillet). Når du så går inn i spillrom på nytt skal du få en boks, som spør om du vil fortsette spillet.

Vær rask, går det mer enn 5 minutter fra spillet sluttet og svare, får du avbrudd.

(I verste fall, må du kanskje logge deg ut og inn av ordspill. Men spillet venter på deg i 5 minutter, selv om du logger av.)

Kraxmaskin2008-04-29 22:43
Antall innlegg: 82

Og som vanlig så informerer jeg om at noen har Mac. Da er det Epletasten+R som gjelder.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?