Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 441

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
via2008-04-29 12:26
Antall innlegg: 14

Tidspunkt for ordlisteoppdatering?
Som det har blitt påpekt noen ganger er det noen huller i ordlisten til ordspill.no, og det har blitt lovet en oppdatering som skal tette disse hullene.

Når kommer dette til å skje?

JayBro2008-04-29 12:51
Antall innlegg: 209

Det vet vi ikke ennå, men det arbeides for fullt i Norsk språkbank med oppdateringer as we speak. Antagelig vil vi få oppdateringene litt etter litt i månedene som kommer (og legge dem inn fortløpende - samtidig som vi selvsagt opplyser om endringene her inne), og forhåpentlig er ordlisten helt ferdig oppdatert utpå høsten.

Må bare presisere: Vi som driver Ordspill.no har ingen innflytelse på hva slags oppdateringer som foretas, ei heller tidspunktet for når de er på plass. Kontakt eventuelt Norsk språkbank for ytterligere opplysninger (lenke i venstremargen under "Om ordlisten vår".)

via2008-04-29 12:56

Dette er bra, men det var egentlig ikke det jeg mente å spørre om :-)

Jeg sikter til de ordene som allerede ligger i fullformsordlista, men som mangler i listene til ordspill.no. Når ville dere foreta en ny import slik at disse kommer på plass?

Kraft - Ikke medlem lenger2008-04-29 12:57
Antall innlegg: 22

Eg bryr meg stort sett ikkje om kva som er lov eller ikkje, legg det som går og er fornøgd med det, men stussar litt over at dei fleste (alle?) "-ing-ord" blir avvist. Eg har lagt t.d. lagt klapping, herjing, smelting og fleire som eg ikkje kjem på i farten, og blitt avvist.

via2008-04-29 13:07

Alle disse tre ordene ligger i fullformsordlista, og burde derfor blitt godkjent.

JayBro2008-04-29 13:17
Antall innlegg: 209

Disse tre ordene står faktisk ikke i Fullformsordlisten vi har lagt inn i Ordspill.no. Det kan tyde på at de har kommet til i ordlisten etter at vi fikk tilsendt ordlisten tidlig på året - og er et tegn på at oppdateringene allerede er i full gang.

Vi venter med å legge inn nye ord til også WOK, SUSHI og lignende er inkludert - det er nemlig en del arbeid med hver oppdatering.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?