Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 441

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
yo942008-04-29 17:17
Antall innlegg: 1

Hvorfor taper jeg alltid?
Kanskje er jeg en enkel sjel fra byen, men jeg forstår rett og slett ikke hvordan noen spillere klarer å oppnå 90 poeng ved å legge et enkelt ord. Kan noen forklare meg hvordan dette er mulig?

Frøkenur2008-04-29 17:22
Antall innlegg: 1

Heisann.
Hvis du for eksempel legger bokstaver med høye poeng (y,ø,w) på "dobbelt bokstavpoeng" og/el. "tredobbelt ordpoeng", og samtidig får til å bygge på et allerede eksisterene ord eller flere, så er det mulig å oppnå slike poengsummer.
Lykke til :)

ppp2008-04-29 17:37
Antall innlegg: 21

Jeg synes parallell-legging er den morsomste måten å få mange poeng på – altså at du legger et ord parallelt med et annet slik at det danner seg flere nye ord på tvers også. Og hvis du da treffer med en bokstav med mange poeng på dobbelt/trippelt bokstavpoeng og samtidig også får dobbelt/trippelt for hele ord, blir det fort høye poengsummer av det.

alterego - Ikke medlem lenger2008-04-29 18:19
Antall innlegg: 7

Men parallell-legging er ogsaa med paa aa 'blokke' brettet slik at det blir vanskelig aa bygge ut i noen retninger...

lizzie2008-04-29 18:48
Antall innlegg: 2

Jeg spiller ofte "hurtig" for da slipper jeg de fleste som driver med parallell-legging. For det gjør også at det går forferdelig tregt. Greit for dem som synes det er moro, men synes personlig det er morsomst når jeg får til lange, fine ord. Men det er klart - mangler man vokaler er ikke parallell-legging til å unngå.

starey2008-04-29 19:05
Antall innlegg: 956

Parallell-legging er ikke noe problem hvis man liker (/er flink på) parallell-legging selv. Selv bruker jeg ofte parallell-legging med korte ord slik at jeg får bokstaver som Ø, C, V, P, Å osv. på dobbel/trippel bokstavpoeng. Jeg liker også å legge lange ord som treffer dobbel/trippel ordpoeng og/eller gir meg bingo. Jeg blir rett og slett ikke fornøyd med spillet hvis jeg ikke klarer å legge bingo! Jeg veksler altså på lange og korte ord, men bare fordi jeg da får høyere poengsum, ikke for å gjøre det lettere for motstandere :)

inka2008-04-29 22:54
Antall innlegg: 16

jeg spilte med en som fikk over 600 på et ord..!! Vedkommende ble selv sjokkert! Det var på et tilfeldig spill, og der kan mye "rart" skje!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?