Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 240

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ola-la2009-12-07 14:59
Antall innlegg: 71

sliter med blanke brikker
Hei.

Blanke brikker er ikke gøy for meg. De har en tendens til å henge etter, og "falle av" mens jeg flytter dem. De tar gjerne en bokstav også. I panikkspill ksan dete ødelegge hele spillet mitt. Jeg pleier å "klikke" brikkene på plass ved taste bokstaven der jeg har pekeren. Dette går forøvrig ikke med ÆØÅ heller. Problemet med blank brikke er at den må flyttes først i rekka der man har bokstavene, og dernest dobbeltklikkes på plass. Har en relativt ny macbook pro og bruker firefox. Vil det hjelpe å tømme hurtiglageret - evt restrte maskinen før jeg spiller? Andre dsom sliter med det samme?

darksome2009-12-07 15:30
Antall innlegg: 145

dette er grunnen til at jeg haaater å spille ordspill på MACen til typen min... synes det er supervanskelig med blanke brikker der... så jeg spiller bare på laptopen min (som også har ff installert, så det er neppe problemet)

baltez - Ikke medlem lenger2009-12-07 15:32
Antall innlegg: 1398

Sånn går det, når man skal være så sær og vanskelig at man kjøper seg en Mac! Synes ikke synd på dere!

Ola-la2009-12-07 15:41

Sær og vanskelig- synes ikke synd på dere! hør på ham.

AaseB2009-12-07 15:54
Antall innlegg: 8147

Du må ikkje finne på å høre på han, Ola-la!

Kirsti2009-12-07 16:39
Antall innlegg: 1946

Har samme maskin og program som deg, Ola-la.

Når man har Mac, kan man som du sier ikke legge ÆØÅ ut på brettet ved hjelp av tastaturet, men det lærer man seg jo å leve med. Jeg pleier å legge ut disse brikkene og de blanke ved å dra dem ut på brettet, eventuelt legge dem lengst til venstre og så bare klikke dem ut, slik jeg gjør med alle bokstaver hvis jeg rekker å legge dem i den rekkefølgen jeg vil ha dem før det er min tur. (Altså peke, klikke, flytte peker, klikke igjen og så videre - det går gjerne raskere enn å bruke tastaturet.)

Opplever ikke at de blanke henger spesielt eller må dobbeltklikkes på plass, men hvis jeg flytter dem ved å dra dem ut på brettet og har valgt bokstav først, hender det valgruten kommer opp på nytt mens jeg flytter dem, og det er ikke helt ideelt i panikkspill. Men jeg spiller mest panikk, og hvis jeg er treig, er det egentlig sjelden jeg kan skylde på noe teknisk ...

Ola-la2009-12-07 16:48

Som du sier Kirsti, er ikke ÆØÅ noe stort problem, utfordringen ligger spesielt i den blanke, at den ikke vil være med - men jeg skal sjekke litt i forhold til hurtiglagringen i ff- og det å ha andre programmer oppe samtidig- vet at spesielt Spotify sikkert bruker en del hurtigminne. Dette var nemlig ikke et stort problem da den var ny for noen mnd siden.

Scrabla2009-12-07 17:00
Antall innlegg: 2275

Hehe. Jeg trodde problem med blanke brikker var noe annet.
Jeg opplever noen ganger at det å få to blanke brikker når jeg har nesten bare vokaler fra før kan være veldig stressende i panikk. Tenk så mye fint man sikkert kunne fått til med litt tid.
ENAEU€€ for eksempel.

Ola-la2009-12-07 17:10

Det hjalp.

Pee-Jay2009-12-07 17:36
Antall innlegg: 57

På min mac hjalp det å begynne å bruke Safari ;) Nå henger ikke de blanke så ofte som før!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?