Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 639

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Daniel2008-05-13 20:46
Antall innlegg: 619

Spillet "henger"
Jeg spiller stort sett lynraskt, men min store frustrasjon er at de siste dagene så "henger" spillet seg opp når jeg har lagt brikkene, og sekundene tikker og går. Taper mye tid på det etterhvert og det er sykt irriterende. Trodde det var noe med min data, men har snakket med flere som sliter med det samme.

Er det serveren som er overbelasta, eller er det noe med data? Og noen tips hva jeg kan gjøre hvis det er noe jeg kan fikse på?

kariator2008-05-13 22:02
Antall innlegg: 1

Jeg opplever det samme. Pluss at brikkene farer opp og ned på brettet av seg selv. og tiden går. Irriterende

Casio2008-05-13 22:50
Antall innlegg: 10

Nettopp! Dette skrev jeg om i forumet for et par dager siden. Enig - det er voldsomt irriterende.

monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-14 00:52
Antall innlegg: 1944

Det er mange tips.

-prøv en annen nettleser
-lukk alle andre sider du har oppe
-koble til med kabel hvis du kan

De fleste av oss har ikke disse problemene. Så det beste er å sjekke eget utstyr.

Vi har fått vite, at når det skjer noe med en server (et spillrom) detter alle ut samtidig.

Om du likevel får problemer, prøv å opdatere nettleseren med Ctrl + F5. Virker ikke dette loger du ut, uten å forlate spillet. Når du logger inn igjen skal du komme inn i spillet igjen.

Casio2008-05-14 08:07
Antall innlegg: 10

Det er fint hvis de fleste ikke har problemene som vi opplever. Men det gjør ikke våre problemer mindre irriterende. Og for meg virker det som om det er ganske mange som opplever at spillet henger. Mener du/dere at for å spille på disse sidene må man gjøre en hel masse tiltak som man ikke trenger å gjøre i andre sammenhenger? Det høres litt rart ut for meg.

Mooseman2008-05-14 08:53
Antall innlegg: 1596

Dataverden og teknologien raser av sted med en nesten umenneskelig fart, og det kreves mer og mer av både brukere og utstyr for at ting skal fungere optimalt.

De viktigste tingene man kan gjøre, er å holde datamaskinen oppdatert til enhver tid, og at man sørger for å ha siste oppdateringer av den programvaren man kjører.
Her på Ordspill.no gjelder dette spesiellt nettlesere og adobe flashplayer.
Kjører man med eldre utgaver av disse to, så kan det forekomme at ting ikke virker helt som det skal i enhver sammenheng ;)

Ja, det stilles krav til oss som brukere også, og slik vil det alltid være.
Det er ikke slik at Internett tilpasser seg oss, men omvendt, enten vi liker det eller ei.

Daniel2008-05-14 19:58
Antall innlegg: 619

Har prøvd det meste nå, men får ikke til noe:( Skikkelig irriterende. Har tapt masse poeng - som jeg egentlig kunne vunnet.

Og når det er flere med det problemet her inne, og har inntrykk av at det er nå i det siste det har blitt sånn

RachelB2008-05-14 20:06
Antall innlegg: 11

Har spilt ordspill mange ganger, men for noen dager siden opplevde jeg akkurat det samme, at spillet henger liit etter at jeg har lagt ordet.
Har aldri opplevd dette verken før eller siden. Merkelig sammentreff at jeg skulle oppleve dette samtidig som mange andre opplever dette.... tror ikke at det har noe med egen pc å gjøre.

monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-14 20:20
Antall innlegg: 1944

Jo det har med eget utstyr å gjøre, eller internettleverandøren din.
Noen ganger har sjiraffen gått ned, men det er en annen sak.
Dette er ikke et problem som har oppstått nå. Brukere har spurt om disse tingene helt siden oppstarten.

Dersom det bare har vært litt tregt en gang for deg RachelB, er det vel opplagt at det ikke er en feil i systemet her, da burde alle hatt problemene stadig. Antagelig var det leverandøren som var litt treg et øyeblikk, det takler ikke spillet her.

Daniel: Prøvd det meste, hva da? Bruker du windows? Har du oppdatert Explorer, Firefox, Opera eller den nettleseren du bruker? Har du oppdatert adobe flashplayer? Vet du at du har en stabil internettlinje med brukbar hastighet? Har du en relativt ny PC?
Husk at det kreves mer av et spill en en vanlig opplysningsside e.l. Ingen har problemer med at det henger seg i Forum her heller.

Det er mye som spiller inn.

For en stund siden fortalte en bruker her i forum at de hadde to PCer i huset som gikk på samme router. Kun den ene fungerte opptimalt her på ordspill.

odin - Administrator2008-05-14 20:40
Antall innlegg: 398

Har ni fortfarande problem?

milleuroman2008-05-14 21:49
Antall innlegg: 2

Nå hadde jeg problem...... så dette er nok ikke tilfeldig!

alhusoy2008-05-14 21:55
Antall innlegg: 3

Har inntil dette øyeblikk ikke hatt noe problem og ikke forstått hva folk har klaget på, men nå ble jeg for første gang frakoblet mitt i ett spill og kommer ikke inn igjen. Jeg tror ikke dette kan være et problem fra min hende da jeg har siste oppdatering på alt av software, finfin pc og knas internett linje. Jeg utelukker ikke at det kan være et problem på min ende, men jeg skjønner i såfall ikke hva det kan være.

Så lenge dette er noe som bare skjer en gang i mellom (Dette er første gang det har skjedd på godt over 300 spill) er ikke dette et stort problem, men det er like fullt litt ergerlig.

milleuroman2008-05-14 21:58
Antall innlegg: 2

Og, igjen - midt i et spill får man beskjed om at spillrommet ikke kommuniserer......

Artsy2008-05-14 22:12
Antall innlegg: 6

Samme her... Stoppet helt opp, så ble jeg kastet ut. Ingen komunikasjon med spillet.

Toril49 - Ikke medlem lenger2008-05-14 22:17
Antall innlegg: 13

UHU!!! Ergerlig a bli kastet ut igjen... og igjen... og igjen. Men haper motspilleren (har sendt melding til ham) forstar at det ikke er jeg som avbryter spillet.
Sa dette skjer tydeligvis fra tid til annen, og uten at det nodvendigvis har med var egen pc a gjore.
Som med de til tider merkelige reglene hva gjelder ord, gjelder iallfall de samme reglene for oss alle. Og det er kanskje det viktigste?

Hwa2008-05-14 22:19
Antall innlegg: 12

spilte verdens merkligste spill, både jeg og motspiller ble kastet ut igjen. og igjen, og igjen...Grrr

siri2008-05-14 22:22
Antall innlegg: 15

Det er et problem på ordspillsiden nå, alle andre nettsider jeg tester med oppdatering ol fungerer, men ordspill henger.
Har blitt kastet ut to ganger i samme spill, for første gang fungerer alt annet, og når jeg prøver å åpne ordspill.no eller krokodillen får jeg feilmelding, ikke på andre nettsteder. Og det har aldri skjedd før på mine 5-600 spill.

Artsy2008-05-14 22:22
Antall innlegg: 6

tapte over 40 poeng i rank på å bli kastet ut. Trist, nå...

Hwa2008-05-14 22:31
Antall innlegg: 12

Noen som vet hva som er i veien??

Cyberita2008-05-14 22:32
Antall innlegg: 7

Godt å se at det ikke bare var meg...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?