Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 437 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
annhetty | 2010-05-25 11:52 | |
![]() | Må jeg slutte med ordspill? Håper noen kan hjelpe meg her inne på forum! Den siste mnd har det nesten blitt umulig å få lagt ut bokstavene på brettet. Det resulterer i at jeg bruker dobbel så lang tid på å spille og taper mye pga dette. Jeg har gjort alle oppdateringer på flash og alt annet som trengs. Slettet cookies og tatt clean diskup. Noen andre som har fått samme problem her ni det siste og som har en løsning??? | |
Cygnus | 2010-05-25 12:21 | |
![]() | jeg håper noen har et svar - jeg opplever dette noen ganger, ikke så ofte, men nok til å tape en del! og forstår ikke hva det er som forårsaker det! | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 12:32 | |
![]() | Har opplevd det samme (har problemfri mac med alt oppdatert). Etter en stund var alt i orden igjen. Jeg legger skylden på Telenors bredbånd som ikke er ordentlig bredbånd og som er svært variabelt. Hovedårsaken til at jeg legger mistanken på leverandøren er at kvaliteten fremdeles varierer gjennom døgnet, men ikke så ekstremt som det var en stund. | |
mumilein - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 12:52 | |
![]() | Prøvd å bytte nettleser? | |
annhetty | 2010-05-25 13:06 | |
![]() | Hei, takk for tilbakemeldinger. Min bredbåndleverandør er nextgentel og jeg har aldri hatt problemer før. Jeg har nå forsøkt google crom, firefox og den vanlige microsoft nettleseren, men får samme problem på alle. Det er jo rart at det plutselig oppstod fra en dag til den neste. Og det er flere enn meg som opplever det samme. | |
maf | 2010-05-25 13:39 | |
![]() | Jeg har hatt akkurat samme problem i lang tid, og gått masse ned i ranking da jeg stort sett spiller lynask. Løsningen ble å spille hurtig eller stress en periode så jeg ikke fortsatte å rase nedover, og nå virker det stort sett fint igjen. Hvis du selv starter spill kan jeg merke om det går senere enn vanlig. Og når samboeren har større up- eller downloads igang, 'stjeler' han tydeligvis hastighet fra meg. Men nå bor jeg i utlandet hvor nettet generelt er mer ustabilt enn hjemme... | |
maranello | 2010-05-25 13:59 | |
![]() | jeg har samme problem enda... det jeg har merket er at Pc bruker mye minne for noen programmer... den ble så treig at det tar meget lang tid for å legge bokstaver... når det ble stille... går det helt greit... Sjekk med PC'n prossesor..... | |
gompedyret | 2010-05-25 14:07 | |
![]() | Nå synes jeg feilbeskrivelsene ble litt svevende her, men det høres _kanskje_ ut som det samme jeg har opplevd en god stund nå. Nemlig at Ordspill bruker svært mye prosessorkraft, spesielt under spill, med topp når man tar tak i brikker og flytter dem rundt. Da kan prosessorbruken nå 100 %, og som en følge av dette blir det hakking og irriterende pauser. Dere kan selv sjekke om dette er tilfelle ved å ha oppe task manager/oppgavebehandler og følge med på cpu-belastning mens dere spiller. Jeg vet ikke hvor mye av dette som skyldes Ordspill og hvor mye som skyldes flash i seg selv, men har merket at det samme kan oppstå i forbindelse med youtube-videoer, hvilket tyder på at Ordspill ikke har skylden alene iallefall. Det ble også opprettet en tråd om dette på svenske Betapet, uten at jeg har klart å finne den igjen i farta. Hvordan fikse det? Jeg bruker rett og slett å lukke nettleseren for så starte den på nytt. Det virker som om noe blir nullstilt da. De av dere som bruker Firefox på Windows kan prøve denne istedet: www.palemoon.org/ Det er Firefox, bare at den er optimert for Windows og skal være opp til 25 % raskere. Jeg har gått over til den og synes "ordspill-problemet" er mindre nå. Hvis vi blir enige om at det er samme feil det er snakk om, så kan vi prøve å få utviklerne i snakk om det. | |
rbm | 2010-05-25 14:55 | |
![]() | Hadde problemer med dette hvis jeg har flere program/sider oppe..og Laptoppen ble varm...men dette fikset jeg med å kjøpe en Coolpad... ingen problemer nå..!! | |
monas | 2010-05-25 17:43 | |
![]() | Jeg har opplevd det samme, men det har da hjulpet å kjøre en opprydding på antivirusprogrammet. Da får du slettet en del skam o.l. | |
monas | 2010-05-25 17:44 | |
![]() | unskyld mener spam | |
Gubbjävel | 2010-05-25 18:05 | |
![]() | Det hender at det henger hos meg også, som oftest er det AVG-scanningen som har startet, jeg er da rask til å stenge den og ting går igjen som vanlig. Hvis du er i tvil om linjen din kan du finne et speedometer som måler opp- og nedlastningen hos Hardware.no Lykke til. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 18:47 | |
![]() | Bare pass på at ingen antivirus-scan kjører, og avslutt prosesser du ikke bruker. Ctrl+alt+del, og slutt av alle prosesser som kjører men du ikke bruker, f.eks. viss msn er avlogga men ligger nede i ikonhjørnet, såskrur du av den prosessen, samt skype og sidebar/vidu-greia på noen windows tar mye av energibruken hoss pc'n. | |
Nordavind | 2010-05-25 19:46 | |
![]() | Jeg har ikke opplevd dette. Det har nok ikke noe med nettleverandøren deres; jeg spiller ofte ordspill over GPRS (meget sakte mobilt bredbånd) og gjør det uten problemer. Det er ikke mye info som sendes frem og tilbake. Jeg har og spilt mye med på min 6 år gamle laptop (P4 2.66GHz, 512MB RAM, Win XP SP 2, Firefox 3.6.2 og Flash 10r45) , som sliter med mye, men aldri ordspill. Heller ikke når jeg kjører virusscan og har noen andre programmer oppe. Er det mange av dere som kjører Windows Vista? | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 20:24 | |
![]() | Har rask og kjekk mac med safari og likevel opplevd en periode med treghet generelt (bare hjemme). Nå fungerer alt som det skal igjen... | |
Duppedingser | 2010-05-25 20:46 | |
![]() | Kjekt å høre litt klaging fra eple-brukerne. Har du noen gang tenkt over at det er den samme innmaten, bare at den er overpriset myst2? Mac er kjekt, fancy, flott design, "aldri problemer", greit det, men man blir ikke bedre i photoshop, mer kreativ eller produktiv for det. | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 21:10 | |
![]() | Når man har en kreativ jobb liker man godt design, programmer som er logiske og "aldri problemer" :) | |
Stigende | 2010-05-25 22:00 | |
![]() | Jeg har tidvis det samme problemet med at alt blir tregt, brikker jeg flytter henger etter, osv. Her er det sent på kveldene og i helgene som er verst, så jeg er ganske sikker på at det skyldes belastning på bredbåndet. Jeg vet at jeg generelt får omtrent halvparten av den båndbredden jeg betaler for, og mindre enn det i helgene. | |
bastet | 2010-05-25 22:15 | |
![]() | jeg trodde det var feil med musen -kunne det være en grunn også? det varer sjelden veldig lenge, men er jo plagsomt i spillet da! | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-25 23:12 | |
![]() | Forresten. De animasjonene som surrer og går på startsiden er kanskje med på skape treghet? Jeg har i alle fall oppdaget at vifta går dersom jeg glemmer å legge ned startsiden mens jeg spiller. | |