Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 436

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Anettep2010-06-10 13:39
Antall innlegg: 19

Bytting av brikker.
Noen fler en meg som syns det er litt "frekt" når en motspiller som leder med mange poeng bytter brikker i slutten av spillet, slik at den som ligger under i tillegg til å tape stort ender opp med bokstaver som f.eks. W?

gompedyret2010-06-10 13:42
Antall innlegg: 4381

Det er herlig freckt.

mmarii2010-06-10 14:08
Antall innlegg: 226

Og en smule feigt:)

Oheidia2010-06-10 14:17
Antall innlegg: 175

Det er lov å gjøre det og da ser jeg ikke det store problemet her. JEg har spilt mot motstandere som bytter brikker hele tiden og som rir på bingo bølger. Selv om jeg ikke gjør det må det være lovt. Så merker jeg meg motspillere som jeg synes det er litt kjipt å spille mot og ringer ikke på døren til dem for å spille igjen- det samme kan du gjøre Anettep.

Tweedygirl2010-06-10 14:32
Antall innlegg: 293

Enig med Oheidia...
Må også legge til at det er litt gøy å se de spillerene som bytter å bytter for å få rette bokstaver for å så legge en bingo.. Da har de som regel gått glipp av en haug med røde å gule felt for å klare å skrape sammen tl 50 ektra poeng... ;)

jeykz2010-06-10 14:48
Antall innlegg: 346

Hei Anetteeee :- ) Hehehe!
Jeg hadde ikke hatt samvittighet med å gjøre det mot de jeg ofte og liker å spille mot, som er hyggelige på chatten i tillegg. Men de som leder og allikavel gjør med vilje å sperre og samtidig bare får 2 og 3 poeng for det, har jeg ingen problem med å gjøre det mot. Men da ligger jeg jo under også, så det burde være fair, hehe.

Anettep2010-06-10 14:48

Dere misser litt poenget her. Selvfølgelig skal det være lov. Og det er ikke snakk om å bytte brikker hele tiden, det er forsåvidt greit. Men når man helt på slutten leder med maaange poeng, ser jeg ikke vitsen med å bytte brikkene slik at motstanderen som definitivt kommer til å tape unsett skal ende opp med de dårlige brikkene man ikke kommer til å bli kvitt.
Men i bunn og grunn er det egentlig ingentingå irritere seg over, måtte bare få ut litt frustrasjon;) kjedelig å sitte igjen med C, F, F , W når man i tillegg har tapt.

kjell-t-ring - Ikke medlem lenger2010-06-10 14:51
Antall innlegg: 109

Dette er for at du skal tape enda mer. Ingen ting er som å vri kniven rundt.

Anettep2010-06-10 14:54

Så sant så sant Kjell. Skulle ønske samvittigheten min ikke tok overhånd, så kunne jeg spilt slik selv:)

VeldiGlad2010-06-10 15:12
Antall innlegg: 1077

Du syns det er frekt at spillere ikke vil sitte igjen med W og F på slutten? Finnes minst to gode strategier mot dette, enten bytter man brikker når det er rett over 7 igjen (den "frekke" måten) eller så legger man W tidligere i spillet ;)

mmarii2010-06-10 15:15
Antall innlegg: 226

Sistnevnte forslag er vel strengt tatt ikke alltid i ordspillerens, men i brikkemajorens hender.

Anettep2010-06-10 15:28

Nei, jeg syns ikke det er frekt at spillere ikke vil sitte igjen med W og F på slutten. Såklart ingen vil det. Poenget er at når f.eks. du har 400 poeng og jeg 100, at du da på slutten(altså rett over 7 brikker igjen) velger å bytte dem, slik at jeg som kommer til å tape som "#€() uansett får dem.. unødvendig når du alikevel kommer til å vinne stort.

twiver2010-06-10 15:30
Antall innlegg: 3469

Og de "dårlige" brikkene kan også være blant de 6 siste :)
Så man kan aldri være sikker på hva medspiller bytter bort :)

Anettep2010-06-10 15:34

Der har du et godt poeng twiver:) Men når jeg får W, F, F etter motspilleren har byttet er det lett å trekke den konklusjonen.

gompedyret2010-06-10 15:46
Antall innlegg: 4381

Hvis du vil unngå det, Annettep, kan du alltids spare opp en haug med dårlige brikker (W F F J J G K?) og så bytte dem inn når det er sju brikker igjen mens du kjenner følelsen av et ondt, frekt smil som brer seg over hele fjeset.

På den andre siden, dette kan fort koste deg både masse poeng og masse spilleglede. Det beste synes derfor jeg er å overlate det til tilfeldighetene, slik at i halvparten av spillene er det DU som får sjansen til å bytte inn alskens grums like før stengetid.

Ikke at det nødvendigvis hjelper. Du kan fort få en porsjon grums tilbake i fanget uansett. Det lureste kan derfor være å når som helst være forberedt på å lage en velsmakende ord-omelett av grumset!

Legg merke til at jeg ikke tar stilling til om det er frekt eller ikke. Jeg anser det rett og slett som en del av spillet.

jeykz2010-06-10 15:56
Antall innlegg: 346

Hehe, bra tenkt!

stalljenta12 - Ikke medlem lenger2010-06-10 19:18
Antall innlegg: 45

enig

Nordavind2010-06-10 19:25
Antall innlegg: 167

Alt er tillatt i krig, kjærlighet og ordspill. Jeg liker å vinne. Jeg misliker å tape. Jeg hater å tape sport. Jeg digger å gruse motstanderen. Jeg bruker det sjeldent som strategi, men hvis det er til fordel for meg gir jeg deg gjerne en stabel med W helt på slutten, uansett hvor mye jeg leder.

Men ellers er jeg snill :)

Galois2010-06-10 19:34
Antall innlegg: 86

Dette var et fint triks. Jeg kunne det ikke fra før, men jeg skal selvsagt benytte det mest mulig.

Hvis noen har flere triks som de oppfatter som uetiske så ikke vær redd for å snakke om det :)

stalljenta12 - Ikke medlem lenger2010-06-10 19:53
Antall innlegg: 45

det var sleipt nordavind

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?