Spillrom
Sjiraffen | 3 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 3 |
Mobilspill
Pågående | 8 436 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Anettep | 2010-06-10 14:53 | |
![]() | Kunstneriske sjeler - HJELP I morgen har jeg eksamen i trykk og foto, som egentlig er et fag jeg valgte for gøy og ikke hadde regnet med å komme opp i til eksamen. Temaet er: SPEILING.. Jeg vet ikke hva oppgavene blir, men i følge lærerene mine lønner det seg å ta bilder på forhånd som på en eller annet måte treffer temaet. Noen som har forslag til motiv? Tenk gjerne litt utenfor boksen. | |
jeykz | 2010-06-10 15:01 | |
![]() | Lykke til snerken! Skulle gjerne hjulpet deg, men har aldri lært noe innen det der. Eneste som kommer opp i hodet mitt er det du allerede har tatt bilde av.. Men jeg skal spørre litt rundt om hjelp selv jeg, så sier jeg ifra om det er sånn :D | |
twiver | 2010-06-10 15:02 | |
![]() | Litt utenfor boksen....tja....hva med bilde av et SPEILegg :) | |
mmarii | 2010-06-10 15:06 | |
![]() | Er det kun reine bilder, eller har du lov til å redigere bildene på noe vis? | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 15:06 | |
![]() | Sjekk ut Per Barclay perbarclay.com/ | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 15:08 | |
![]() | Kanskje spesielt dette: perbarclay.com/f_2009.htm l | |
mmarii | 2010-06-10 15:09 | |
![]() | Jeg ser isåfall for meg at det kunne vært kult (dersom man behersker photoshop godt) med et speilbilde (f.eks. noe som speiler seg i vann eller lignende), der speilbilde som kommer tilbake ikke er korrekt, altså å tukle litt med speilinga slik at perspektivet blir galt. Men vet ikke hvor vidt det faller innenfor faget, eller hvor enkelt det blir å gjennomføre. Lykke til uansett! | |
mmarii | 2010-06-10 15:10 | |
![]() | Oi, det siste fotoet var stilig, stabur! | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 15:16 | |
![]() | Ikke sant? Kunsteren har fått fylt bunnen i kanon"huset" med olje for å få den fine speilinga. Et vanvittig prosjekt som kostet mange timer og mye penger, men resultatet er jo upåklagelig da :) P.S. I år er det Børre Sæthre som stiller ut i Festspillene. Det kommer til å bli villt! www.ps1.org/images/e...pt imus.jpg P.P.S. Det er ikke datasimulert! | |
Anettep | 2010-06-10 15:18 | |
![]() | Ja, det var et stilig foto stabur. Men lurer på hvor jeg kan finne noe sånt?! Den tanken har falt meg inn også mmari, problemet er bare at jeg ikke behersker photoshop så godt. Jeg har allerede tatt bilder i vannpytter, som ble ganske kule, men som du sier hadde det vært veldig tøft med et ukorrekt speilbilde som kom tilbake. Bilde skal redigeres så godt som det er mulig, så jeg må nok prøve å lære meg litt mer av photoshop utover kvelden også ja. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 15:19 | |
![]() | Lykke til! | |
mmarii | 2010-06-10 15:25 | |
![]() | Prøv å finn deg noen tutorials på youtube, en del der som er bra, og det er en enkel måte å lære på. | |
Anettep | 2010-06-10 15:28 | |
![]() | Okei, takk for hjelpen begge to:) | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 15:46 | |
![]() | Anettep: Dersom PS ikke er noe for deg kan du jo velge å jobbe med tradisjonelle trykkemetoder, dyptrykk/høytrykk/monotyp i! Det er dumt og stressende å velge PS dersom du ikke behersker programmet, - det kan fort bli et hinder i stedet for en hjelp til å få til et bra resultat. Speilingstemaet er spennende. Var jeg deg ville jeg hygget meg med å se på bilder av de gamle surrealistene (Magritte, Ernst, Oppenheim, m.fl.) og søke på neo-surrealisme på nettet. Vedder på at det kan gi deg noen ideer :) Lykke til! | |
gompedyret | 2010-06-10 15:55 | |
![]() | Speileffekter kan være veldig kult. Her er en god steg-for-steg-guide for å gjøre det i photoshop: www.planetphotoshop....ff ect.html Men husk at stikkordet speil kan være veldig mye mer enn bare en enkel speilskygge-effekt. Tenk f.eks. på speilbilde i speilbilde i speilbilde i speilbilde som symbol på uendelighet. Tenk på motiver med speil der man ser at noe foregår, men så vises noe annet i speilet som setter det man ser i nytt lys. Lykke til! | |
Ingjerd1 | 2010-06-10 17:31 | |
![]() | Hvis du lager et selvportrett er det et speilbilde av deg selv. Har du sett hvordan ansiktet ditt ser ut eller har du bare sett speilbildet av det? | |
Nordavind | 2010-06-10 18:04 | |
![]() | Jeg ville nok holdt meg unna fotomanipulasjon. Det er for enkelt i min bok. Enhver som kan følge en oppskrift kan gjøre det bra. Jeg er fan av makrofotografier, og om man klarer å kombinere dette med speiling, blir det bra. Noe som henger ut over et stille vann? Eller blir forvrengt i en krusning? Eller, prøv å fylle et vinglass med vann. Sett det slik at det fanger sola/lys bakgrunn og ta bilde at dette og bakgrunnet i samme bilde. | |
Kirsti | 2010-06-10 18:08 | |
![]() | Speiling kan jo også ses i overført betydning - mennesker kan speile hverandre. Barn som hermer etter hverandre eller voksne, for eksempel, speiler andre det de gjør. | |
medea - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 18:10 | |
![]() | På en slik eksamen blir nok ideen vektlagt like mye som selve resultatet. Bedre med en god ide enn et perfekt, teknisk resultat :) | |
mumilein - Ikke medlem lenger | 2010-06-10 19:09 | |
![]() | man kan speile seg i vann, bare husk at ting blir speilvent da ;) lykke til i morra hilsen trykk og foto lærer :) | |