Spillrom
Sjiraffen | 20 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 20 |
Mobilspill
Pågående | 8 442 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tottil | 2010-06-16 21:50 | |
![]() | treghet Jeg måtte avbryte ett spill fordi det ikke gikk an å flytte bokstavene... Dette var på Sjiraffen. Jeg flyttet over på et annet spill og der var det TREGHET... Jeg la på ord og før jeg så mitt ord og mine påeng hadde motparten fått påeng på spillet etter meg.... Hva er blitt galt inne på Ordspill????? | |
rbm | 2010-06-16 21:56 | |
![]() | Tipper det er PC din som jukser litt..dette har jeg og opplevd..hvis jeg har mange sider oppe og går..eller Laptopen blir varm og jobber hardt men tregt!!Prøv å restarte ..pleier å hjelpe..:-) | |
gompedyret | 2010-06-16 22:04 | |
![]() | Tottil, prøv dette (nå forutsetter jeg at du har Windows): Trykk ctrl + alt + delete samtidig, så task manager* kommer opp. Velg tredje fane fra venstre, den det står performance* på. Er cpu usage tilnærmet hundre prosent? I så fall er sannsynligvis dette forklaringen på at det går tregt. Det betyr altså at en eller annen prosess (f.eks. antivirus) bruker all prosessorkraften din. Hvis dette er tilfelle kan du enten vente til prosessen har fullført, slå av prosessen, eller hvis du er depserat og ingenting virker, restarte maskinen. For å finne ut hvilken prosess det er snakk om kan du velge fanen processes*, til venstre for Performance, og se hva som skiller seg ut mht cpu usage*. * Eller tilsvarende ord på norsk. | |
Nordavind | 2010-06-17 17:50 | |
![]() | Oversetteren i meg tok over: Task manager = Windows oppgavebehandling Performance = Ytelse CPU Usage = Bruk av CPU Processes = Prosesser | |
Cygnus | 2010-06-17 19:16 | |
![]() | og så var det de med Mac'er! | |
veldigsur | 2010-06-17 21:13 | |
![]() | Har vært plaget med ordspill at jeg plutselig blir koblet fra selve spillet under spill. og deretter både mista spillet og rankingen og jeg har ikke windows nei...prøvd oopera jeg det går bra ei stund,firefox kan du bare glemme,jeg har oogså hatt problem med at ikke fått lagt brikken slik som du og i det store og det hele så tror jeg at en oppgradering av serveren til ordspill hadde vært på sinn plass..irriterende å miste rank pga av det. Det er ikke bare meg so har det problemet¨å legge skylden på oprativsystem etc blir for dumt | |
bearo | 2010-06-17 21:15 | |
![]() | Men sidan det for dei fleste andre går heilt fint, så blir det vel heller for dumt å hevde at problemet ikkje er lokalt? | |
jk-vatne | 2010-06-17 22:48 | |
![]() | Tror at det er mange som har dette problemet, jeg har det ofte - ikke så mye treghet, men at jeg mister kontakten og taper tid på å koble til spillet igjen. Irriterende. Har prøvd flere pc-er, men det er stort sett likt. | |
gompedyret | 2010-06-17 23:41 | |
![]() | Det er ingen som legger skylda på operativsystemet, men presise steg-for-steg-anvisninger vil nødvendigvis "virke best" i det miljøet det er skrevet for. Når det gjelder "treghet" er dett et veldig lite presist begrep når man prøver å finne en årsak. EN aktuell årsak er at prosessoren plutselig blir fullstendig opptatt med noe, men det er selvsagt ikke den eneste potensielle forklaringen. For eksempel merket jeg forleden at spillingen i firefox var veldig treg. Brikker hang og innimellom var brettet veldig lite responsivt. Det viste seg at tilleggsprogrammer til firefox hadde funnet ut at det var en oppdatering tilgjengelig, så da jeg restartet programmet og de ble oppdaterte, da var tregheten borte. | |