Spillrom
Sjiraffen | 19 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 21 |
Mobilspill
Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
jenka | 2008-05-18 15:53 | |
![]() | alder Har dere noen oversikt over gjennomsnittsalderen til dem som bruker Ordspill? Har en følelse av at de fleste er yngre mennesker, og da mener jeg dem som er under 40. Jeg er 74 år, og har blitt helt hekta på ordspill. Har spilt mye scrabble med barn og barnebarn. Ser at det er noen som er født i 1900, men de er vel redde for å si hvor gamle de er. Det er god hjernetrim, så det er jo ypperlig for godt voksne også. Men jeg ergrer meg over alle de rare ordene som det er lov å bruke og at man noen ganger går ned på rankingen selv om man vinner. Vinner man så vinner man. BASTA | |
Mooseman | 2008-05-18 15:58 | |
![]() | Desverre så har vi ingen oversikt annet enn det som er oppgitt i profilen, men det er jo hyggelig å se så mange over 100 år her da ;) Poengberegningen og tillatte ord er omtalt flere andre steder i forum ;) | |
FrøkenNilsen - Ikke medlem lenger | 2008-05-18 17:09 | |
![]() | mange med både rar alder og rare navn her jah | |
solfridpeder | 2008-05-18 17:59 | |
![]() | hei født 1946 og skulle ønske at det var flere eldre som spilte dette god hjernetrim og koselig avveksling.h sp | |
touran - Ikke medlem lenger | 2008-05-18 19:00 | |
![]() | Apropos alder: har flere ganger spilt mot 108 år gamle mennesker her, så ordspillere holder seg godt..... For å ta til alvoret: kan ikke alle oppgi rett fødselsår? Artig å vite LITT om motstanderen | |
seilermarthe | 2008-05-18 19:21 | |
![]() | Selv er jeg 17 år. Tror ikke det er så mange som er under 20 år her. Kanskje fordi mange liker å gjøre andre ting eller å være med venner :) Enig med touran om at folk burde oppgi riktig fødselsår. | |
matias | 2008-05-18 19:29 | |
![]() | Noen vil ikke oppgi alder, og det er ikke nødvendig for å spille. Jeg synes vi skal respektere dem også. Jeg synes det er fint med dem som oppgir alder og navn, og har et bilde, men det er også mange greie folk som er helt anonyme. | |
-Juliiie- | 2008-05-18 21:49 | |
![]() | Jeg er 12 år og helt hekta! Synes det er kjempe gøy og spiller ganske mye:D | |
kness - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 02:45 | |
![]() | Morsomt at vi er flere både over og under 40 her;) Tenkte å være skikkelig modig å legge ut bilde i tillegg til alder, men skjønte like lite av beskjæringen som jeg gjør av kvalifiseringsreglene. Så hvis bildet ikke godtas, skjønner jeg hvorfor:-) | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 03:01 | |
![]() | Kness: når du har lastet opp et bilde, ser du små ikoner uder til venstre. For å forstørre den rosa rammen må du trykke på forstørrelsesglasset med + inni. Høyreklikke. Så kan du ved å plassere musepeker inni rammen, flytte på den. Kvalifiseringen er enkel. Vi holder mange kvalifiseringsturneringer frem til 29. mai. De beste (ca10%) i hver turnering kvalifiserer seg. Det vil bli fra 1 til 4 stk pr kvalifiseringsturnering, alt etter hvor mange som deltar. Etter dette kommer ett sluttspill der kun de kvalifiserte deltar. | |
pusur | 2008-05-19 14:39 | |
![]() | Jeg er født i 1941, og spiller for at det er gøy. Er "litt treg" av meg, på grunn av litt dysleksi. Håper ingen blir sure når jeg bruker litt tid. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 14:42 | |
![]() | Ingen grunn til å bli sure for det. Man velger en tidsramme for spillet, og bruker man mer, blir man jo straffet på poeng. Det for holde:) Håper spillet gir deg god trening, og at du har det hyggelig her. | |
pusur | 2008-05-19 14:48 | |
![]() | Ja, det er jo derfor jeg synes det er gøy. Man treffer jo også mange som liker å prate. Har aldri nektet noen å spille med meg. Dette er jo ett supert tilbud. | |
Kraft - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 15:57 | |
![]() | Eg tykkjer det er veldig greit at folk legg inn rett alder. Eg er nemleg såpass "dum" at eg spelar litt snillare med folk som eg ser er unge eller nybegynnarar med berre nokre få spel bak seg.. | |
BøllaDonna - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 16:06 | |
![]() | Jeg synes folk får fortelle det om de vil ;-) selv er jeg 20. har spilt endel scrabble i perioder på ISC, min erfaring er at spillerne er like gode gamle som unge, verden over. Er mange år siden jeg spilte ordspill på norsk, så likte skikkelig å finne den siden her :o] | |
Alfa93 | 2008-05-19 16:32 | |
![]() | Jeg er fjorten år, og jeg har oppgitt rett alder, men jeg gjorde ikke det for at folk skulle synes synd på meg og spille dårligere. Hva er gøy da? Man må tåle å tape litt, jeg vil ikke ha høyere ranking eller flere vunnede slag i statistikken min fordi folk synes jeg har dårlig erfaring, eller fordi de synes synd på sånne små søte fjortenåringer som sikkert ikke er så flink i dette. Jeg håper ikke jeg har vunnet noen spill jeg ikke har fortjent å vinne, og håper ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Jeg synes kanskje taktikken til Kraft, om å spille `snillere`med yngre eller mindre erfarne mennesker er litt dum. Den passer bedre på dårlige tapere, men man kan selvfølgelig ikke vite om en person er en dårlig taper når man begynner å spille, derfor synes jeg ikke noen burde spille på den måten. Men jeg er enig i at folk burde angi rett alder. Ingen kan gjette hvem en person er utfra alder uansett - tenk hvor mange f.eks. tjueåringer det bor i f.eks. Oslo - hvis man ikke angir rett navn er det ingen som kan spore opp en person ut fra alder og bosted uansett. | |
Kraft - Ikke medlem lenger | 2008-05-19 22:44 | |
![]() | Eg har spelt så mykje med små born gjennom åra at det nok ligg litt i blodet - men eg kan garantere at eg går for å vinne; det eg derimot ikkje gjer, er å knuse ferskingar. Eg vil vinne, men ikkje nødvendigvis med fleire hundre poeng! | |