Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 512

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
slaraffen2010-08-19 08:49
Antall innlegg: 191

Husk-meg funksjon
Jeg abonnerer på lokalavisen i pdf-format. Må logge inn med brukernavn og passord. Jeg kan krysse av for en "husk-meg" funksjon, men den VIRKER IKKE.....

Jeg har kontaktet avisen, de sier at problemet er på min PC. Jeg fatter ikke hva det kan være, for "husk-meg" knappen virker både her på ordspill, og andre plasser jeg beveger meg på nett...

Tips og triks noen?

nalo2010-08-19 10:05
Antall innlegg: 356

Hos meg er det akkurat omvendt. "Husk meg" har aldri virka på ordspill, elles er det aldri noko problem....

twiver2010-08-19 10:29
Antall innlegg: 3469

Samme her nalo :)

slaraffen2010-08-19 10:55

Å herlighet...kan dere begripe det??

einarhj2010-08-19 11:55
Antall innlegg: 18

hvor er den flotte husk meg knappen?

kremfjes2010-08-19 12:29
Antall innlegg: 74

Kanskje det kan hjelpe hvis du bruker en annen nettleser? Jeg bruker firefox, og har aldri noe problemer med "husk meg".

slaraffen2010-08-19 12:38

Det funker jo slik det skal alle andre plasser enn hos min lokalavis...

kremfjes2010-08-19 13:01

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det skader jo ikke å prøve å hjelpe likevel.

Det finnes så vidt jeg vet to forskjellige "måter" passord kan huskes på. enten en knapp på selve nettsida, så nettsida husker deg nor du klikker deg inn- slik jeg forstår det må være i ditt tilfelle. Hvis dette ikke funker er det vel trolig at feilen ligger på nettsida. (kanskje den fungerer fint i en nettleser, men ikke en annen.)

En annen mulighet er at du kan få nettleseren din til å huske dine passord, og at nettleseren husker passordene dine. Du vil da få opp en liten melding øverst i nettleseren din som spør deg om du vil lagre passord for de sidene du logger deg på. For å aktivere dette må du inn på innstillingene i nettleseren.

Firefox: Tools ->options->security ->remember passwords for sites

Internet Explorer: Verktøy -> alternativer for internett ->innhold -> innstillinger for autofullfør -> hak av for "brukernavn eller passord i skjemaer" og "spør meg før passord lagres"

Vet ikke om dette var til hjelp eller forvirring. Og noen for arrestere meg hvis jeg feilinformerer her.

kremfjes2010-08-19 13:17

Ellers så kan det vel hende at nettleseren din ikke er instilt til å la lokalavisa di installere cookies.

Internet Explorer: Verktøy -> Alternativer for internet -> Personvern -> Sett slideren på middels -> Områder -> Skriv inn adressen til nettavisen din -> Tillat -> ok

slaraffen2010-08-19 13:47

Kremfjes; superdupert, ditt siste råd fixet det:)

Takker og bukker og neier:)

slaraffen2010-08-19 14:53

Nei, der var jeg litt for rask gitt...man er nok pålogget en liten stund...så logges man automatisk av.

Nå har jeg prøvd alle tips her, men jeg blir altså ikke automatisk pålogget lell....skikkelig irriterende...fnyys..

kremfjes2010-08-19 15:16

Huff da. Jaja. Da må ihvertfall jeg melde pass.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?