Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 545

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
andro5152010-09-14 11:35
Antall innlegg: 9

Ranking-tull?
Opplevde i ett spill nettopp(for første gang) at etter at jeg hadde lagt det første ordet la min motspiller ett legg som gjorde at han fikk 10 poeng mer enn meg, dvs 30 mot mine 20. Men ingen kunne legge på tre runder og kampen ble avsluttet- men hvorfor i fasan mistet jeg da 79 poeng på rankingen???? lønner det seg mao å spekulere i å legge vriene ord å bygge på helt i starten av en kamp??

Og hvor for så mye i minus selv om jeg bare var 10 poeng bak? vi hadde så å si identisk tid igjen av spillet.... FORKLARING

sølvsøyle - Ikke medlem lenger2010-09-14 11:45
Antall innlegg: 33

Slik jeg ser det -det er et strategispill, der noe av spenningen ligger i å kunne lukke spillet. Hvis for eksempel en spiller åpner tøft med CF eller en annen konsonantkombinasjon, må han/hun finne seg i at motspilleren kan være enda mer kreativ. Og har denne da 1/3 mer poeng når spillet avrundes -kanskje fordi de rette bokstavene ikke dukker opp hos motparten, kommer gevinsten. Ellers; den som ligger under, må våge å bytte inn gode bokstaver, som y og ø, for å få en enkel r eller a som trengs. Bytter en da inn bare en eller to dårlige bokstaver i slengen, risikerer en en sviende nederlag.

Alfa932010-09-14 11:57
Antall innlegg: 7771

Andro, rankingen regnes ut på bakgrunn av hvor stor forskjell det er mellom dere i prosent. Når summene er såpass lave, blir ti poeng ganske mye!

Alfa932010-09-14 11:58
Antall innlegg: 7771

...Selvfølgelig er det også avhengig av hvor stor rankingforskjell det er mellom dere i utgangspunktet. Det lønner seg som regel å spille med noenlunde likrankede :)

Bareblåbær - Ikke medlem lenger2010-09-14 12:03
Antall innlegg: 13

Hva med å forby MC
......................... CV ?
Eller tillate AMCAR?

VeldiGlad2010-09-14 13:44
Antall innlegg: 1077

Slik har jeg både tjent og mistet over 200 poeng, det er jo en del av spillet. Sannheten er at slike "kniper" veldig sjelden er vanskelig å løse opp. Hvis en av spillerne får minuspoeng blir rankingsutbyttet ganske ekstremt :)

gompedyret2010-09-14 16:52
Antall innlegg: 4381

For å si det skammelig enkelt: Å tape 20-30 tilsvarer i rankingformelens vidunderlige verden å tape 200-300. Derfor!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?