Spillrom
Sjiraffen | 3 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 3 |
Mobilspill
Pågående | 8 494 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 13:31 | |
![]() | HM det farlige startlegget Legger spiller 1 HM i starten kan spiller 2 legge BH oppå og dermed står man mest sannsynlig der uten å kunne legge flere brikker. Da har spiller 1 fått 10 poeng og spiller 2 fått 19 poeng. Noen som har vært borte i denne situasjonen før ? Men det finnes flere løsning på denne. Noen som løser opp denne ? (selv har jeg funnet 4 ulike løsninger) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 13:32 | |
![]() | Det finnes flere enn 4 løsninger om man tar hensyn til ordbøyninger | |
lillamy | 2010-11-16 13:44 | |
![]() | bher | |
Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 14:04 | |
![]() | Det finnes minst 50 løsninger, så hvis du har funnet 4 er det virkelig langt under pari. | |
veslefrikk | 2010-11-16 14:45 | |
![]() | samba, sambo | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 14:53 | |
![]() | Nå fant jeg mange flere nye løsninger, så der tok jeg feil i farta, sånn er det når man har det travelt: svarabhaktivokal svarabhak'tivokal (sanskrit) vokal som oppstår mellom to konsonanter for å lette uttalen, hjelpevokal, f eks e i åker av norr ákr skrubbhøvel skrubbhøvel høvel som tar grovt, mots *sletthøvel skabbhals skabb|hals (fra ty., eg 'skabbet person' el. 'gjerrig person', særl etter L. Holberg) fehode, tosk nebbhval nebb|hval el. ~kval tannhval med nebbformede kjever, særlig om arten Hyperoodon ampullatus liebhaber liebhaber m2 (utt lib-; ty., av lieb haben 'like') person som viser stor interesse for noe, person som gjerne vil ha noe hun er l- til den fine hytta liebhaberi liebhaberi -et (ty. Liebhaberei) særlig interesse antikviteter er hans l- klubbhus ~hus hus som tilhører en *klubb (II) bh BH el. bh m1, fork. for *brystholder, *bysteholder, jf behå bhutaner bhuta'ner m2 person fra Bhutan bhutansk bhutan'sk a2 som gjelder Bhutan og bhutanere weltschmerz weltschmerz m ubøy (utt veltsjmerts; ty., av Welt 'verden' og Schmerz 'smerte') tristhet ved livet, livslede ohm ohm -en, - (etter den ty. fysikeren G.S. Ohm) fys.: enhet for resistans, symbol Ω ohmmeter ~meter (se II *-meter) måleinstrument for resistans ohmsk ohmsk a2 som gjelder ohm o- motstand megaohm mega|ohm 1 million ohm, symbol MΩ khmer khmer m1 1 (person som tilhører) folkegruppe i Sørøst-Asia, særlig i Kambodsja 2 språk som tales av *khmer (1) khmerisk ~isk a2 som gjelder khmer hm hm interj (lydord) brukt for å betegne kremting feinschmecker feinschmecker m2 (utt fainsjmeker; fra ty. 'finsmaker') kresen kjenner av noe, særlig av mat og vin establishment establishment -et (utt estæb>lisj-; eng.) oftest neds: betegnelse for de institusjonene, sosiale klassene og kreftene som representerer autoritet, tradisjon og status quo i samfunnet; det bestående bøhmer bøhm|er m2 person fra Böhmen i Tsjekkia bøhmisk ~isk a2 som gjelder Böhmen og bøhmere b- krystall / de b-e brødre evangelisk samfunn i Böhmen og Mähren | |
Kirsti | 2010-11-16 15:22 | |
![]() | Lykke til med å få lagt svarabhaktivokal, weltschmerz og feinschmecker med de sju bokstavene du har til rådighet for å løse floken ... Noen mer sannsynlige utveier er bombe, jambe og rombe, pluss de tidligere nevnte bher/bhene og ohm/ohmsk. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 15:50 | |
![]() | Da venter vi spent på om Rikard23 har noe å bidra med eller var det bare selvskryt ??? | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 15:51 | |
![]() | Ja det er de enkle ordene Kirsti. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 15:53 | |
![]() | Jeg tror jeg ville lagt likestillingsombud. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 15:57 | |
![]() | (hvis mb hadde ligget der fra før da, selvsagt. Men det skjønte dere sikkert) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 16:10 | |
![]() | BH HM Jeg har i dette tilfellet det alt for travelt når jeg skrev innlegg. Så må korrigere litt på noens forslag her: Om man ser på starttråden så fungerer ikke jambe, bombe, sambo eller samba f.eks. Men OHM og BH flertallform går f.eks. BHUTANER, BHUTANSK, MEGAOHM f.eks. går bra | |
VeldiGlad | 2010-11-16 16:24 | |
![]() | Hva med å bare legge ohm elle mhm da? Det skal veldig mye til for å låse seg helt fast i starten ;) | |
Ruschne | 2010-11-16 16:27 | |
![]() | Jeg er VeldigGlad for at JamesO tok så feil | |
Ruschne | 2010-11-16 16:35 | |
![]() | JamesO du er svært produktiv om dagen hva gjelder å starte forumstråder. Du har vel ikke som mål å ha alle de 7 toppsakene i Forum akkurat nå? | |
Bakerboy | 2010-11-16 17:24 | |
![]() | hadde en start med km og mb. endte opp med masse minus | |
VeldiGlad | 2010-11-16 17:26 | |
![]() | km, mb er vel den verste ja. Da må man vel ha samba, jumbo eller slike hele legg for å komme seg ut :) | |
Hippo1963 | 2010-11-16 17:28 | |
![]() | ombud går jo greit.... | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 18:10 | |
![]() | trombone svinger også | |
awi | 2010-11-16 22:50 | |
![]() | Akebrett tok opp farlige startlegg for en god stund siden. Han fant ut at M C C F var den åpningen som ga færrest muligheter. KIMCELLE og SLALÅMCUP var de eneste veiene videre. Men den ene C-en må jo være blank, så er neppe noe som skjer så altfor ofte i praksis :) | |