Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-05-30 13:25
Antall innlegg: 352

Frekke kombinasjoner
Jeg lurte på om noen hadde prøvd og fått kredittert disse ordene på spillebrettet; først legge HAM, så plusse på C framme og PAGNE (f. eks.) bak. Og først SAND, så enkelt legge til WICH.

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-05-30 14:18
Antall innlegg: 352

Men den jeg kom på først var denne; SKY og så framme WHI, men vet ikke om den plinges inn med poeng.

Hyde2008-05-30 14:43
Antall innlegg: 17

Har ikke prøvd akkurat disse, men det er mange muligheter for å tuske til seg ekstra poeng på denne og liknende måter...Vil nødig røpe mine aller mest giftige kombinasjoner, men om man legger f.eks. ordet "pund" med d'en i midtruten, er det jo ikke alle som kjenner ordet "skippund" sånn i farten, men det kan da legges slik at man får 3x ordet, om man greier å skaffe seg de manglende bokstaver, kanskje har man allerede en eller flere av disse...Slike frekke kombinasjoner finnes i utallige varianter, særlig greit kan det være
om man finner frem til ord som ikke brukes mye i dagligtalen, et annet eksempel kan vel være "sinekyre", som forøvrig kommer fra latinsk; "sine cura" beskriver en stilling med god lønn og lite og gjøre.. De verste/beste kombinasjonene røper man vel kun eventuelt for den aktuelle motspiller...

mih2008-05-30 20:15
Antall innlegg: 7

Hei!
hva er egentlig mest lønnsomt; å legge lange ord eller korte ord?

levakdörB2008-05-30 22:38
Antall innlegg: 4

Långa ord. Du får mer brickor = bättre brickor. Omsätter du inte ditt brickställ kommer du förlora massa poäng för synergin kommer vara låg bland dina brickor.

matias2008-05-30 23:38
Antall innlegg: 1152

hvis noen klarer å bygge videre på ord, synes jeg de fortjener de ekstra poengene. Unntaket er noen e/er/ene-endinger som kan være litt billige.

lange ord gir mer poeng, men ofte er det mest poeng å hente på å legge ord parallelt til allerede utlagte ord. Det er vanskelig, og da blir ordene ofte korte.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?