Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 588

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bollaboll2008-06-04 00:23
Antall innlegg: 6

Vokaler
Jeg har opplevd noen ganger å spille spill hvor jeg så og si ikke får utlevert vokaler. Det er jo ganske irriterende. Det er ikke en måte å regulere det på? Jeg går ut ifra at bokstavene delers ut tilfeldig, men det kunne jo vært slik at man i allefall fikk en vokal hver gang?

monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-04 00:35
Antall innlegg: 1944

Det er riktig at det er tilfeldig. Rekkefølgen på brikkene er lagt når spillet begynner. Brikker som byttes kastes inn i rekkefølgen.

Det skal være helt tilfeldig, på samme måte som når man spiller scrabble på brett. Da ligger bokstavene i en pose, som man trekker brikker fra. Ingen rettferdig fordeling.

starey - Ikke medlem lenger2008-06-04 09:09
Antall innlegg: 956

Jeg kan jo føye til, i tilfelle du ikke vet det, at det er mulig å bytte brikker i løpet av spillet. Dra brikkene du vil bytte ut på spillebrettet og trykk på "bytt brikker". :)

predikanten2008-06-04 09:28
Antall innlegg: 110

Nesten like ille er det å sitte med 7 vokaler i tre runder etter hverandre!

starey2008-06-04 09:39
Antall innlegg: 956

Ja, det er sant. Hvis du har 7 konsonanter, og det er en "ledig" vokal på spillebrettet, er det lett og legge 3, 4 eller 5 konsonanter rundt den vokalen. F.eks hvis det er en ledig i på brettet, kan du få brukt 4 konsonanter ved å skrive SPIST.

Det er mye verre å legge flere enn 2 vokaler på et legg. Men på en annen side er det vanligere å ha "konsonantsyken" enn "vokalsyken", pga flere konsonanter i spillet enn vokaler. :) Når jeg spiller lynrask (nesten alltid) så er jeg så lat at jeg ofte bare bytter. Prøver heller å få 0 poeng den omgangen og 30 poeng neste, enn 5-10 poeng den omgangen og kanskje ikke flere neste, hvis problemet vedvarer :)

sla2008-06-04 10:20
Antall innlegg: 76

Det ultimate ord for bruk av konsonanter er kanhende "angstskrik"?
*ler*
Ser man bokstavene GKKNRSST + A og I, ligner det i alle fall ikke mye på et helt ord med alle bokstavene benyttet, i mine öyne..

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?