Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 424

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JanRoger1232008-06-12 23:30
Antall innlegg: 2

Usportslig
Spiller mot en spiller nå som lå under med ca 100 poeng, plutselig slutter ho å legge brikker, sier ingenting, bare lar tida gå ut - tok da 15min før spillet sluttet. Jeg går på veggen av slike. Skriver ikke navnet hennes her, men bare spør..

matias2008-06-12 23:34
Antall innlegg: 1152

hvis det skjer flere ganger, kan du ta kontakt med en spillvert. Hvis det bare skjer en gang, kan det være at hun plutselig ble opptatt med noe annet. bra at du ikke navngir henne i forumet forresten

Amor2008-06-13 13:22
Antall innlegg: 11

Hei!
Jeg har også opplevd dette noen ganger..ganske irriterende.

Shipui2008-06-13 13:30
Antall innlegg: 3

Hvis du passer tre ganger, og så venter hver gang til tida hennes går ut, avsluttes vel spillet automatisk? Da trenger du ikke å vente så lenge (ded mindre dere spiller med lang betenkningstid da..)
Irriterende er det iallfall når sånt skjer :(

Mooseman2008-06-13 13:48
Antall innlegg: 1596

Når slike ting skjer, benytt muligheten til å få mest mulig poeng selv, selvfølgelig, så får den som 'stikker av' mer i minuspoeng ;)

brit - Ikke medlem lenger2008-07-02 08:58
Antall innlegg: 74

I går spilte jeg mot en som etter kort tid sa "må gå". Hun avsluttet ikke spillet men lot meg sitte der til tiden var gått ut for henne. Fikk jo mange poeng men syns dette er fryktelig usportslig.

GI Raffen2008-07-02 09:20
Antall innlegg: 29

Hei.
Jeg vil bare si meg enig med matias.
Noen ganger dukker det rett og slett opp ting som gjør at du må "slippe alt du har i henda".
Les: et barn som faller ned trappen, en ulykke, telefon, det ringer på døren, du mister kaffekoppen i fanget, osv, osv.
Det er mange uforutsette ting som kan skje i løpet av et spill.............

brit - Ikke medlem lenger2008-07-02 10:33
Antall innlegg: 74

Helt enig i at det kan skje uforutsette ting i løpet av et spill.
MEN man bruker ikke mer tid på å avslutte spillet enn på å skrive "må gå".

monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-02 11:30
Antall innlegg: 1944

Man bør be om pause hvis det ikke er akutt. Telefonen dørklokka o.l kan vente 5 sekunder.

Om det er akutt, rekker man å trykke "gi opp".

Når dette ikke skjer, at motspiller har forlatt deg, finnes en mulighet til om du ikke vil spille videre selv eller passe ut de tre gangene. Legg brikker til du leder nok for rankingen din og du ser at du har mer tid igjen enn motspiller. Da kan du også gå å gjøre noe annet en stund, bare la spillet gå sin gang. Motspillers tid vil gå ut først og du vinner.

Men vær obs på at tiden ikke går ut ved ubegrenset spill. Ubegrenset er ubegrenset, altså kan man i teorien forlate PCen og fortsette spillet neste dag. Ubegrenset spill bør derfor etter min mening spilles uranket (om du ikke kjenner motspiller godt), slik at man kan avslutte spillet uten konsekvenser.

Alfa932008-07-02 11:48
Antall innlegg: 7771

Jeg er enig i at det kan skje ting, men da kan man enten be om pause eller gi opp. Man kan jo også gå, hvis det er helt akutt, også komme tilbake, forklare og spille ferdig etterpå hvis man har muligheten til det.
Det mest usportslige er vel å la motspilileren sitte igjen der med et spill uten motstander. Da må motspilleren vente til tiden har gått ut for motspilleren tre ganger før det er mulig å komme ut av spillet, og det er ikke noe morsomt for motspilleren.
dukker det opp noe akutt, er det bedre å miste litt flere rankingpoeng ved å gi opp enn å la mtspilleren sitte igjen.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?