Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 654 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Boubou | 2011-09-15 19:52 | |
![]() | Passe eller gi opp?? Opplevde nettopp å sitte i etspill jeg ledet 200-0, hvor motspiller var vekk. Dødskjedelig å passe seg ut, guffent å legge mer, hva gjør man da? Hva ville vært konsekvensen av å gi opp? Er det et reelt alternativ i slike situasjoner? Heter det reellt eller reelt? Troooor det er reelt. Men håper på svar. På det første spørsmålet mitt. | |
Alfa93 | 2011-09-15 19:55 | |
![]() | Å gi opp er som regel ikke spesielt lurt. Du ville ikke vinne ranking på det, og du ville dessuten fått et gitt opp spill mer i statistikken. I en slik situasjon er det bedre (for deg) å passe ut. | |
Alfa93 | 2011-09-15 19:57 | |
![]() | Avbrutt spill, heter det vel ;) | |
MyRuin | 2011-09-15 20:08 | |
![]() | Pass ut! Når du leder så mye synes JEG det er det riktige! | |
Boubou | 2011-09-15 20:19 | |
![]() | :-) | |
Emmas | 2011-09-15 20:31 | |
![]() | 200-0? Betyr at den andre ikke hadde lagt i det hele tatt? Blitt utkoblet? | |
bearo | 2011-09-15 22:24 | |
![]() | Nei, har sikkert berre lagt så utrulig dårlig at dei ikkje fikk poeng. Det er ganske typisk, og Ordspill syns du er så dårlig at du berre blir kobla rett ut. | |
Emmas | 2011-09-15 22:47 | |
![]() | :) :) | |
Boubou | 2011-09-16 10:55 | |
![]() | Emma - jeg startet med en bingo og fikk 110 poeng. Da tiden til motspiller gikk ut smalt jeg til med mitt forberedte trekk og fikk 90 til. Da det var en masse fine muligheter gikk jeg ut i fra at hun hadde røret til en bingomulighet - gjør det selv av og til...men da det videre ikke skjedde noe og jeg ikke fikk noe svar på chat skjnte jeg jo at: a) motspiller var koblet av ufrivillig eller b) motspiller orket ikke et opphentingsspill. Men rarere ting har skjedd enn at jeg mister 200 poeng utover i et spill, da... Vel vel. Så nå vet du alt :-) | |
Valpen | 2011-09-16 12:24 | |
![]() | La det gå 5 minutter der motspiller er borte og vips spillet er vunnet ( svenkene tar tiden for deg !) Kan det enklere gjøres p.s. Du legger selvfølgelig når det er din tur | |
Stig_75 | 2011-09-16 13:17 | |
![]() | Sjekk historikken til motspiller. Hvis vedkommende ofte avbryter: Spill videre. Hvis vedkommende sjelden eller aldri avbryter: Pass deg ut. Du vinner uansett mye, og du må definitivt IKKE avbryte selv! | |
Cygnus | 2011-09-16 13:40 | |
![]() | Jeg lurer alltid på om jeg skal passe ut eller fortsette å legge selv til tiden er helt borte for den forsvunne motpart - oftest passer jeg ut for liksom ikke å benytte meg av andres ulykke (?), men det er kanskje feil? | |
Valpen | 2011-09-16 14:03 | |
![]() | Spill videre og la svenskene passe tiden | |
Kirsti | 2011-09-16 15:16 | |
![]() | Når det er åpenbart at motspiller er frakoblet, synes jeg det er mest realt å passe ut. Det føles ikke veldig ålreit å gå ekstra mye opp i ranking fordi en annen har problemer med nettet og en selv bare kan sitte der og håve inn poeng. Men som i Boubous eksempel er det ikke alltid man umiddelbart skjønner at motspiller er frakoblet (man får jo ikke alltid den beskjeden som skal komme opp), og da er det lite å gjøre med de poengene man allerede har skaffet seg. | |
akric | 2011-09-16 15:24 | |
![]() | Svar til det andre spørsmålet ditt, Boubou: Det heter reellt!:) | |
Stig_75 | 2011-09-16 15:33 | |
![]() | Kirsti: Hvis du svarte på mitt innlegg - misforstå meg riktig. Dersom jeg ser at motspiller har blitt frakoblet passer jeg ut. Men hvis det ikke står noe, og situasjonen i tillegg er som beskrevet her oppe - altså at jeg har fått to svært gode trekk på rad, da tar jeg det for gitt at motspilleren har gått lei dersom han har mange avbrutte spill bak seg. I slike tilfeller synes jeg det er såpass feigt av motspiller at jeg bare fortsetter å spille. Skjer i ett av tusen spill. | |
olapaloma | 2011-09-16 15:36 | |
![]() | kan ein sjekka historikken til nokon under eit spel, eg er så opptatt med å finna ord at eg aldri har prøvd ut | |
Valpen | 2011-09-16 16:50 | |
![]() | Jeg er helt uenig med Stig_75 Jeg regner med at motspiller gjør alt som er i vedkommendes makt for å koble på igjen, så jeg spiller mitt spill. Greier ikke motspiller å komme på igjen så er det bare å beklage. Edlere enn det er jeg dessverre ikke. | |
Gubbjävel | 2011-09-16 17:36 | |
![]() | Valpen har skjønt det. Jeg er helt enig der, når jeg blir ufrivillig frakoblet spiller motstander alltid videre og jeg mister bøtter med poeng. Jeg gjør det samme når andre blir koblet ut. | |
Emmas | 2011-09-16 20:35 | |
![]() | Utkobling er noe herk!! Har opplevet det mange, mange ganger, men aldri før jeg har fått lagt første gang. Siste gang torde jeg å gjøre noe jeg ikke har prøvet før: klikke meg inn i sjiraffen på nytt. Da fikk jeg spørsmål om jeg ville fortsette det spillet jeg hadde i gang. Ved å svare JA på dette, var jeg inne igjen. Interessant å se tankene deres om "riktig oppførsel" ved en utkobling. Jeg har jo vært så godtroende at jeg aldri har tenkt at noen bryter fordi de ikke gidder mere, eller ser at de taper mye...men har registrert at noen står med svært mange avbrutte spill.( Føler meg fortsatt som en novise med mine 502 spill. ) | |