Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 592 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
gaas | 2008-06-20 00:12 | |
![]() | uholdbart Hei spilte et spill på lynrask. Serveren slutter å svare, jeg er hele tiden på nett. Det er problemer med å konble opp på nytt. Kommer innog får beskjed om at jeg er frakoblet. Prøver igjen og kommer inn til et spill jeg er dømt til å tape etter at nesten all tid har gått. Er det ikke mulig å gjøre slik at spillene annuleres når dette skjer? Dette er feil i deres programvare og slike spill bør da absolutt annuleres? Jeg tør ikke spille lynrask mer. Gaas | |
andermg - Ikke medlem lenger | 2008-06-20 00:19 | |
![]() | skjedde det samme med meg nå. tapte masse poeng på det... skikkelig kjipt. leda stort, men ble frakoblet | |
andermg - Ikke medlem lenger | 2008-06-20 00:20 | |
![]() | enig i at det burde annuleres, hvis mulig | |
Torill | 2008-06-20 00:30 | |
![]() | Jeg spilte mot Gaas og bekrefter at det stemmer. Har opplevd det samme mange ganger, men tenkt at det kanskje er noe galt hos meg. Men denne gangen var det tydeligvis mange som ble ramma. | |
Snirkel - Ikke medlem lenger | 2008-06-20 00:39 | |
![]() | Har også opplevd det en gang. Det er jo ikke ideelt, men i tilfeldig spill har det vel ikke noe å si? :P | |
fjellreven | 2008-06-20 00:49 | |
![]() | har også opplevd det flere ganger, det er irriterende selv om jeg holder på å tape | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-20 01:00 | |
![]() | Spillene kan ikke annuleres. Det kan ikke leses her hvorfor en spiller er borte. Man må tenke på alle sider av en sak samtidig. Der man ligger under mye, skal man kunne nappe ut routeren og få spillet annulert? Det skulle bli ramaskrik, tenker jeg.... Har lest en del foruminnlegg om irritasjon over de som forsvinner fra spillet. Problemet ville ikke bli mindre om det ble lønnsomt å miste forbindelsen når man lå under. Jeg har normalt en god linje, de gangene jeg har falt ut har det vært problemer med internettlinjen eller at hele sjiraffen har gått ned. De siste dagene har jeg falt ut noen ganger, noe jeg tror skyldes tordenvær. Som vi har sagt mange ganger tidligere, spillet er veldig følsomt. Er det litt rusk på linja, fungerer det ikke, selvom du kan gjøre andre ting her inne, som søk og foruminnlegg.. | |
Hyde | 2008-06-20 01:08 | |
![]() | Dette er livet på godt og vondt, når det uforutsette skjer er det tilfeldighetene som avgjør hvem som kommer best ut av situasjonen. Jeg var heldig denne gang som spilte på en lavere hastighet og gikk ikke glipp av mye. Jeg ser heller med gru mot den dagen det blir svikt i både data og mobilnettet, da gjelder det å ha stearinlysene klare etterhvert som funksjon etter funksjon i samfunnet bryter sammen... | |
Bongo | 2008-06-20 13:08 | |
![]() | Jeg sier som L. v Trier: Ta det onde, med det gode. | |
gaas | 2008-06-22 07:22 | |
![]() | Min teori er at serveren ikke takler TCP-forbindelsene når det kommer opp i et visst antall... Dette var IKKE internett, IKKE min maskin. Det burde kunne merkes en forskjell på at forbindelsen brytes utenfra og at serveren bryter forbindelsen? Gaas | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-22 12:42 | |
![]() | Jeg videreformidler informasjon jeg har fått av utviklere og administrasjon. Serveren takler 100 aktive spill, noe vi vel ikke har hatt ennå. Når serveren har et problem, går den ned, slik vi har opplevd noen ganger. Da blir alle startede spill annulert. Noen spillere sier det er et stort problem at de stadig blir kastet ut, får heng eller lang reaksjonstid. Synes det er merkelig at serveren skulle ha problemer med noen av spillerene og ikke de fleste andre. Men jeg har gjort en egen oppdagelse, spillet har hengt for meg en gang da mobiltelefonen ringte mens den lå helt inntil pcen. Ingen andre sider jeg hadde oppe lot seg merke av det. Som jeg har skrevet tidligere, har jeg blitt kastet ut når Sjiraffen har gått ned, ved tordenvær eller når jeg har mistet internettforbindelesen helt. Ikke en gang her jeg hatt problemer uten at jeg har hatt et lokalt problem, eller absolutt alle andre har hatt det. Jeg er pålogget i gjennomsnitt 15 timer i døgnet, om jeg ikke er aktiv hele tiden. Dette for å sjekke om det er jobb å gjøre her. Jeg har selv spilt over 1100 spill siden 24.02, halvannen uke før lanseringen. Jeg har tidligere gjort en undersøkelse blandt de 50 som hadde mest aktivitet her inne, og det viste seg at kun et par stykker hadde problemer med avbrudd. Det er veldig små forstyrrelser som skal til dessverre. Så jeg mener fortsatt at vedlikehold av eget utstyr,(kjøre programmer som vasker og rydder) sjekke stabiliteten på linjen, oppgradere gjevnlig og være kritisk til virusprogrammet man velger etc er det beste man kan gjøre for å slippe problemer. Som du ber om, merkes det om forbindelsen brytes utenfra, da avsluttes spillet på normalt vis, med rankingutregning. Når forbindelsen brytes fra serveren her, annuleres spillet. Men serveren her leser ikke hvorfor forbindelsen brytes utenfra. Det finnes vel ikke en linje i denne verden som aldrig har et lite hikk. Det behøver ikke være så stort at du detter helt ut. Dette har mange erfart her inne. Forbindelsen er ikke god nok for spill, men god nok til å være aktiv her i forum. | |
MissBeach | 2008-06-22 22:59 | |
![]() | Jeg har også opplevd dette noen ganger, jeg har aldri avbrutt et spill med vilje, men står allikevel med avbrutte spill på rankingen... Surt når jeg absolutt ikke prøver å stikke av! I tillegg sliter jeg når jeg skal logge meg på igjen, jeg kommer til spillvinduet, men alle rutene er grå og jeg får ikke gjort noe som helst. Det samme har jeg opplevd når jeg prøver å spille flere ganger etter hverandre. Første gangen er aldri noe problem, men hvis jeg prøver å spille ett nytt spill etterpå skjer dette... Noen som har en forklaring? Har sjekket opp i forhold til brannmur etc., men finner ingen forklaring der :( | |
Helen | 2008-06-23 15:28 | |
![]() | Jeg hadde det samme problemet som deg MissBeach, før jeg skiftet til Firefox som nettleser. Hvorfor det er sånn, er sikkert noen andre bedre til å svare på enn meg. | |
MissBeach | 2008-06-23 18:12 | |
![]() | Jeg bruker Opera nå, men kanskje jeg skulle ha byttet ja... :D | |
odin - Administrator | 2008-06-23 21:27 | |
![]() | gaas, du har en avbruten match? :-) Vi gör allt för att motverka dessa problem med då internet tyvärr inte är statisk och eftersom vägar mellan våra datorer och din ändras kvalitetsmässigt konstant så är det knepigt att "garantera" en stabil uppkoppling. | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-06-24 03:46 | |
![]() | Etter 507 rankede spill har jeg ett avbrutt spill. Det skyltes at sjiraffen gikk ned for telling for mange. Synes ikke ett avbrutt spill pr 500 er uholdbart. I det store og hele fungerer nettsiden fint, kanskje med unntak for de som har lokale problemer på sin PC eller sin forbindelse, men det er lite ordspill.no kan gjøre med det. | |
gaas | 2008-06-24 04:05 | |
![]() | Hei! Da har jeg bare ett spørsmål til. Skal jeg spille lynrask, oppleve at serveren ikke svarer og bli uten å koble fra? Er dette bedre for meg? Vil dere da oppdage at det er i deres ende det feiler? Jeg har en maskin på nettet mesteparten av døgnet og har aldri problemer med at det henger mot andre programmer. Gaas | |
olapaloma | 2008-06-24 08:20 | |
![]() | har hatt problem tidlegare at det kom beskjed "du er blitt frakoplet" men av ein eller annan grunn er det blitt slutt på det. Eg har ikkje endra noko på maskina mi. | |
odin - Administrator | 2008-06-24 21:31 | |
![]() | Om alla kopplas ned så finns det skydd mot detta. Spelrummen upptäcker att de förlorat kontakt med Internet och stänger ned sig automatiskt. | |
Mooseman | 2008-06-24 21:54 | |
![]() | Det finnes ingen som kan garantere 100% oppetid på internett, selv ikke ordspill(betapet). Alt over 98% oppetid er å anse som det ultimate når det gjelder servere rundt om i verden. Å få ett av 219 spill avbrutt er ikke akkurat det jeg vil kalle uholdbart. Det er nødvendigvis ikke feil i programvare heller. Et lite hikk i nettverkskoblingene kan være nok til å kaste deg ut av et spill. Dette er hverken din eller Ordspill sin feil, men internett-/strømleverandø rens feil(ansvar). Det skjer av og til at mitt lokale trådløse nettverk detter ut, tv'n blir svart, det blinker i lys.....det vanlige i et normalt hus. Årsaken er oftest et lite millisekunds avbrudd i strømforsyningene, men det er nok til at det blir brudd. Så, jeg ville nok fortsatt å spille lynrask hvis det er det du liker best, ingen grunn til å endre spilltype | |