Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 617 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Lillkristin | 2008-06-22 16:13 | |
![]() | Rating - utregning Uforståelig utregnng: Når jeg hadde lagt ut min siste brikke hadde jeg: 277 poeng Min motspiller: 258 poeng Min motspiller fikk 0 poeng i tidsfratrekk og 14 poeng i fratrekk for brikker igjen (272-0-14=258 poeng. Ny rating er 520 (+0) Jeg fikk 0 poeng i tidsfratrekk og 14 poeng ekstra for andre spilleres brikker (263-0+14=277 poeng) Lillkristins nye rating er 638 (-1) Jeg vant, hadde flest poeng og hadde lagt ut alle mine brikker. Skjønner ikke hvorfor jeg gikk ned i rating med 1 mens min motspiller ble stående på det vedk. startet med. Hva er forklaringen på dette?? | |
tante-pose | 2008-06-22 16:34 | |
![]() | Fordi du i utgangspunktet har bedre rating enn motspilleren. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-22 16:35 | |
![]() | Med ca 20% høyere ranking enn din motspiller må du vinne med mer enn 19 poeng for å høyne din ranking. I utgangspunktet anses du som en bedre spiller, da du har høyere ranking, og da forventes det mer av deg. Som sagt tidligere er ikke rankingpoeng en belønning for å vinne, men en indikasjon på dyktighet. | |
Lillkristin | 2008-06-22 18:53 | |
![]() | Ja, men tape i rating i denne sammenheng ? | |
jofrik | 2008-06-22 19:04 | |
![]() | Hvis man er vinner av et spill bør man ikke gå ned i rating uansett motpartens nivå. Å rate etter hvor mange poeng man vinner med er for så vidt ok, men man bør som sagt ikke straffes for å vinne fordi man vinner med for liten poengsum. Slik det er nå vil de som har høy rating alltid forkaste dem med forholdsvis mye dårligere! | |
Lillkristin | 2008-06-22 19:31 | |
![]() | Enig. Jeg har dessverre lært av dette. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-22 19:36 | |
![]() | Hvis man aldrig går ned om man vinner, ville det være enkelt å spille mot dårligere spillere og hele tiden øke sin ranking. Denne rankingen ville ikke sagt noe om hvor god man er. Husk at de som har høy ranking nå, også har jobbet seg opp fra 1000, med de samme reglene som nå. Igjen: ranking er ingen belønning eller straff. Det er en indikasjon på din dyktighet. | |
etb | 2008-06-22 19:42 | |
![]() | Er ikke enig med monabeth. En kan sette 0 i ranking og først få poeng om man vinner mye nok. Tape poeng er unødvendig. Gi heller de med lav rating muligheten til en utfordring av og til. Er ikke alltid at den med høyest ranking er "best". | |
Lillkristin | 2008-06-22 20:05 | |
![]() | Kan ovennevnte resultat være grunn til at det ikke er lett å få flere enn to til å spille sammen ? | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-22 20:11 | |
![]() | Det er mange som spiller med alle. Jeg spiller med hvem som helst. Når jeg ikke overbeviser mot en på rundt 500, kan ikke det vises ved 0, det må jo vise at jeg har gjort det dårligere enn forventet. Hvorfor er det kun gode prestasjoner som skal synes? Dersom man ikke gikk ned ved liten vinst over lavere rankede, hadde differansen mellom de lavest og høyest rankede blitt mye større enn i dag også. Dessuten er det ikke slik at det kun er høyrankede som ikke vil spille med lavrankede. Dette går begge veier. Gjorde et forsøk i Krokodillen både i går og i dag. Jeg var høyest ranket og dermed sto mitt spill åpent i 5-15 minutter uten at noen ville spille. Dette har gjentatt seg flere ganger i dag. Synes det var gøy å teste, da det stort sett kun er de som ønsker å spille med høyere rankede som skriver her i forum. Dersom man ønsker å prøve seg mot noen som har mye høyere eller lavere ranking enn seg selv, kan man jo gå inn i privatchatt og spørre om man kan spille et uranket spill. | |
Lillkristin | 2008-06-22 20:57 | |
![]() | Jeg hadde 639 i ranking - 119 "ranking-poeng" mer enn vedk. jeg spilte mot.. .... Jeg så at du var inne igår og idag. Å melde seg på et spill med deg ville vel blitt noe i nærheten av "harakiri" for meg. | |
Glory | 2008-06-22 21:28 | |
![]() | Synes rankingsystemet er fullstendig logisk og rettferdig, jeg! | |
matias | 2008-06-22 22:46 | |
![]() | Fyll inn i dette skjemaet, og du ser hvor mye du går ned: www.student.tugraz.a...nk ing.html (nb, har ikke tatt hensyn til antall spilte kamper, endringene blir større i begynnelsen) | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-06-23 16:39 | |
![]() | Flott Matias. Du er dyktig. | |