Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 545 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-11-02 10:19 | |
![]() | Mobilt bredbånd Har nylig skaffet meg mobilt bredbånd, men dekningen her hvor jeg bor er ikke den beste slik at når man har lagt et ord i ordspill så kan det gå mange sekunder før dette registreres, opptil 8, og dermed taper man mye spilletid og å spille panikkhastighet blir derfor vanskelig. Har prøvd å plassere den mobile ruteren ulike steder i huset, men selv på det stedet med best mottakerforhold så kan det som sagt gå fra 3 til 8 sekunder tapt nesten hver gang man legger et ord. Har kabel fra pc til ruter. Er det noen datakyndige som har noen tips for å forbedre situasjonen ? Jeg kunne valgt bredbånd på kabel, men dette koster 3000 kr i etablering og 2500 kr mer per år. Har selvfølgelig råd til å betale dette, men jeg liker å spare penger. | |
Katiem | 2011-11-02 11:04 | |
![]() | mobilt eller trådløst? det går ann å sette opp en rekkevidde forlenger på ruteren eller sette til en sett opp en ekstra antenne som sender sterkere singaler fra ruteren. :-) | |
verb | 2011-11-02 17:24 | |
![]() | velg en annen spillhastighet tilpasset infrastrukturen : | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-11-02 17:35 | |
![]() | ja verb, nå spiller jeg lynrask og stress, før spilte jeg panikk og lynrask. Takk for tipset Katiem, skal spørre expertforretninga om kraftigere antenne er mulig, men det er jo USB-stikka som er plugget inn i ruteren som fungerer som antenne da, men videre som sagt det er ikke trådløst mellom pc og ruter der er det kabel, det er trådløst fra ruter/(modem) til Telenorsender 5 km unna. | |
Katiem | 2011-11-02 20:57 | |
![]() | :-) lykke til! så sees vi kansje til et panikkspill en gang snart! | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-11-03 10:45 | |
![]() | Ok, Nå er det vel slik at ruter kalles det når saken har egen antenne, mens det kalles modem når det er USB-sticken innsatt i modemet som gungerer som antenne. Dette er jeg ikke helt sikker på, men har nå inntrykk av at slik er det. | |