Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 545

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-02 10:19
Antall innlegg: 2649

Mobilt bredbånd
Har nylig skaffet meg mobilt bredbånd, men dekningen her hvor jeg bor er ikke den beste slik at når man har lagt et ord i ordspill så kan det gå mange sekunder før dette registreres, opptil 8, og dermed taper man mye spilletid og å spille panikkhastighet blir derfor vanskelig.

Har prøvd å plassere den mobile ruteren ulike steder i huset, men selv på det stedet med best mottakerforhold så kan det som sagt gå fra 3 til 8 sekunder tapt nesten hver gang man legger et ord. Har kabel fra pc til ruter.

Er det noen datakyndige som har noen tips for å forbedre situasjonen ?

Jeg kunne valgt bredbånd på kabel, men dette koster 3000 kr i etablering og 2500 kr mer per år. Har selvfølgelig råd til å betale dette, men jeg liker å spare penger.

Katiem2011-11-02 11:04
Antall innlegg: 109

mobilt eller trådløst? det går ann å sette opp en rekkevidde forlenger på ruteren eller sette til en sett opp en ekstra antenne som sender sterkere singaler fra ruteren.

:-)

verb2011-11-02 17:24
Antall innlegg: 87

velg en annen spillhastighet tilpasset infrastrukturen :

JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-02 17:35

ja verb, nå spiller jeg lynrask og stress, før spilte jeg panikk og lynrask. Takk for tipset Katiem, skal spørre expertforretninga om kraftigere antenne er mulig, men det er jo USB-stikka som er plugget inn i ruteren som fungerer som antenne da, men videre som sagt det er ikke trådløst mellom pc og ruter der er det kabel, det er trådløst fra ruter/(modem) til Telenorsender 5 km unna.

Katiem2011-11-02 20:57
Antall innlegg: 109

:-) lykke til! så sees vi kansje til et panikkspill en gang snart!

JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-03 10:45

Ok, Nå er det vel slik at ruter kalles det når saken har egen antenne, mens det kalles modem når det er USB-sticken innsatt i modemet som gungerer som antenne. Dette er jeg ikke helt sikker på, men har nå inntrykk av at slik er det.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?