Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 579

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
slubbert2012-03-14 20:35
Antall innlegg: 2

De uforståelige ordene...
Jeg opplever til stadighet at det blir skrevet en mengde uforståelige ord som ikke står i min ordbok, men som allikevel er tillatt å skrive her. Hvor kommer alle disse ordene fra? Er det mulig for meg å laste ned den mye omtalte "Fullformsordlisten til Norsk Ordbank"?
På forhånd takk! :)

GreteSB2012-03-14 20:45
Antall innlegg: 7777

Her er linken:

www.edd.uio.no/prosj...or dbanken/

slubbert2012-03-14 20:49
Antall innlegg: 2

Hva med denne GPL-Lisensen, da? Trenger jeg ikke den?

GreteSB2012-03-14 20:51
Antall innlegg: 7777

Jeg vet ikke sikkert, det ser ut som du vil få kodene ved å fylle ut dataene dine. Jeg har aldri forsøkt selv.

Kanskje noen andre her vet mer.

arvebe2012-03-14 21:00
Antall innlegg: 65

Forenklet, så er GPL en programvarelisens som betyr at dersom du lager din egen versjon av et program som er lisensiert under GPL, så må den versjonen du lager også være lisensiert under GPL, og du er forpliktet til å tilby kildekoden for din versjon til de som måtte spørre etter den.

Hvis du ikke skal lage ditt eget program, er det ikke noe du trenger å bekymre deg for mye om :-)

Mer informasjon om GPL finner du her: no.wikipedia.org/wiki/GPL og om fri programvare her: no.wikipedia.org/wik...ro gramvare

Kirsti2012-03-14 22:57
Antall innlegg: 1946

Du får kodene ved å registrere deg, ja.

Men vær klar over at fullformsordlisten ikke inneholder en eneste definisjon. Det er rett og slett bare en liste over ord. Du finner ut hva grunnformen til ordet som ble lagt er, men du finner ikke ut hva det betyr - da trenger du fortsatt en ordbok.

Rundt halvparten av ordene i ordlisten står i Bokmålsordboka: www.nob-ordbok.uio.n...ok =bokmaal

Og står ordet der, kan du også søke på bøyningsformen som ble lagt og finne ut hva grunnformen er. Hvis motspiller legger VITJ, og du søker på det, vil du få treff på VITJE, som er grunnformen.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?