Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 755

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
piaf2012-05-05 15:38
Antall innlegg: 995

Finn bingoen
Her er et lite utvalg bingoer jeg har fått underkjent den siste tiden.

Selv om jeg der og da satt med akkurat disse bokstavene og hadde et sterkt ønske om å få plassert dem på brettet, må jeg kanskje leve med at ordene i denne listen aldri vil få plass i noen ordbok:

RANSBÅT, MATGROP, VARMWOK, FEITOST, PIKEVOM, TISSEKØ, KUSJARM, ISDAMER, FIRTONA, ØYEBARK, ELVEBRU, KRONDÅP, BURGEIT, MÅKEBÆR, VAKNEUR, UTEPÆRE, NØDHØNS, MARSFAG, HISØKER, BISSNIS, FEIETID, BOKMANN, ROTEFAR, MENSTID, MÅNEBIL, FILMSÆD, FLYPRAT, RANKRÅD, DASSRAN, ÅNDEGIS, HANNBÅT, UANFØRT, MATVISE, TOGSPØK, FINDYNE, UBÅTPARK, DATAEGG, KAMPTÆR, BEDEUKE, FESTPES, DRIKSMAS, DAMPVEI, FOBISAK, NEIBORD, NYMAILA, BREVGAL, TURNMÅL, INNEFYR, STAVLØS, RØRSIDE, ØLROTTE, JANERIK, FIDELMA, FYHUMØR, SMÅSPANE, FISHOVEN, SMÅTANG, ELEVSAK, TYLLFAR, POTTITT, SMØRPAI, FJÅSING, ELGTRUT, MINKBAR, FETTLIV, FOTPUTE, SNØDUST, OIDAMEN, MEDSTÅR, RISJORD, BIORDEN, MÅKESTI, KÅLARTEN, UTMATER, BPLANEN, ORDSANK, GODFRUA, URMATTE, DIVAFIN, OVNFISK, PURRETID, KORVING, HEIEIEI, DRTNDNL og WTNRDDF.

Er det noen som ser hva jeg kunne lagt i stedet - og kanskje fått godkjent? Har veldig følelsen av at det var noe jeg overså ...

Post gjerne kreative ord du ikke har fått godkjent i denne tråden! Kanskje vi får laget en alternativ ordliste en dag ;-)

barbara2012-05-05 15:47
Antall innlegg: 91

utmater kunne kanskje blitt utetram? Men jeg vet ikke om det heller er et godkjent ord, altså.

USA - Ikke medlem lenger2012-05-05 16:15
Antall innlegg: 1252

Jeg kan hjelpe deg å oversette noe Piaf :-)

Ransbåt=sjørøverskute.
Pikevom= Gravid som ung jente, barnefar suspekt.
Kusjarm= byfolk sjarmeres av kuer på beite eller at noen har sjarm som ei ku.
Isdamer= Betegnelsen heterofile menn gir til damer de prøver seg på som de ikke lykkes med kanskje fordi de er lesbiske.
Brevgal= Betregnelse på person som liker å kommunisere med folk, men som hverken har telefon eller pc.

slaraffen2012-05-05 17:18
Antall innlegg: 191

kålarten=låntaker

Mira7 - Ikke medlem lenger2012-05-05 17:24
Antall innlegg: 2459

Drtndnl, den er litt vrien...:)

Kirsti2012-05-05 17:42
Antall innlegg: 1946

FEITOST står faktisk i ordlisten, Piaf.

ROTEFAR kan bli både FORETAR og TRAFOER. MENSTID blir DIMNEST, en deilig datagenerert bøyning av adjektivet DIMMEN (uklar). MATVISE blir STAMVEI, og UTMATER og URMATTE kan bli TRAUMET og UTARMET.

Og WTNRDDF blir selvsagt FDWRNTD. Ærlig talt.

piaf2012-05-05 18:16

KÅLARTEN = LÅNTAKER! Takk, slaraffen :)

@barbara: UTETRAM gikk ikke :(

@Kirsti: Hvis FEITOST står, må det ha vært KLØFTENT som ikke ble godkjent. Men takk for FDWRNTD. Typisk at jeg ikke så den!

CaB2012-05-05 18:54
Antall innlegg: 2926

isdamer=sidearm

GrandPrix2012-05-05 19:24
Antall innlegg: 60

Filmsæd? Hvilken type film har du nå sett, piaf? Det er ikke sikkert du var stavløs under den seansen!Du er selvfølgelig unnskyldt hvis du hadde menstid. I så fall var det vel bare å sende gubben ut etter nødhøns...

Waltie2012-05-05 20:27
Antall innlegg: 146

Løsningen er å gjøre som bror min og jeg. Da er alle ord man argumenterer godt nok for godkjent. Jeg la først TANN. Så la han LO, så det ble TANNLO - for av og til har man jo LO på tennene. Så la jeg MYGGTANNLO, for også mygg kan vel få det (sjøl om vi krangla lenge om mygg egentlig HAR tenner). Og sånn går no dagan. Men hadde vi det artig? JA.

Waltie2012-05-05 20:28

En sånn online spillemodus burde gå an å få til... uten tid eller ranking, men der morsom chat mellom leggene er hovedsaken, og der motstander godkjenner eller underkjenner... i godmodig kreativitet, og ikke konkurranseånd.

USA - Ikke medlem lenger2012-05-06 08:58
Antall innlegg: 1252

brevgal=berglav

Debatten2012-05-06 09:40
Antall innlegg: 9

Håpløse ord Piaf!!!

eterem2012-05-06 09:59
Antall innlegg: 1882

Urmatte kunne blitt utarmet eller traumet.

Waltie2012-05-06 10:05

Debatten: Jeg syns Piaf virker som ei dame med velutviklet humor! Jeg skulle gjerne tatt en sånn absurd-runde med henne. Alle her er så saklige... kjedelig det! Piaf, stå på og lag artige ord!

Fennia2012-05-06 13:10
Antall innlegg: 24

En fantastisk tråd!

Jeg har dessverre ikke notert alle mine forsøk på å få lagt underlige ord, men starter nå.

piaf2012-05-06 13:57

Tøft, Fennia!

@Waltie: Det hadde vært noe! Jeg har en forklaring på de fleste ord jeg prøver meg på (selv om USA og Grandprix selvsagt er i sin fulle rett til å tolke dem som de vil). Jeg forbinder f.eks. 'stavløs' med Oddvar Brå da han brakk staven, 'isdamer' med damer som selger is og 'nødhøns' med høner man holder i tilfelle eggkrise (à la den traumatiske/tutemarkisa smørkrisen vi har vært igjennom. Er den over, forresten?)

Siden sist har jeg prøvd meg på TINNDUE (temmelig selvforklarende), FILMSNØRR (til å grine av) og MJUTEDE (som har lyden skrudd av). Jeg kunne i grunnen godt tenke meg en "Ikke lov å legge ord som står i ordlisten"-runde. Tror jeg ville gjort det skarpt der.

AaseB2012-05-06 15:09
Antall innlegg: 8147

For ei fantastisk liste med ord som i ei ideell verd burde vore muleg å få godkjende, piaf! :-D

Eg har også ein del forsøk med "alternative" bingoforslag bak meg, men gløymer dei altfor raskt:-/ Men i går var eg like ved å kunne lagt FURÅNER. (Barn i pre-gange alder, som er dårlig på krabbing)

Brottis2012-05-06 17:12
Antall innlegg: 77

Jeg kunne legge BREIVIK nylig; det ble ikke godkjent.
Kanskje senere, på samme vilkår som QUISLING ?

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?