Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 420 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Inger M | 2008-07-16 09:31 | |
![]() | Hvorfor kobles spillet ut uten at jeg får beskjed? Dette er irriterende!!!Hvorfor er det sånn. Når jeg venter på motspillers legg, ser jeg at tida til motspiller går...Nå opplevde jeg akkurat at i virkeligheten var det hun som venta på meg, hun hadde lagt uten at det vises på min skjerm..Dette blir jeg frustrert av. Blir liksom ikke helt seriøst.Vanligvis , når det tar det for lang tid sjekker jeg at vi er tilkobla. Som regel går dette greit, bare det ikke er på slutten av spillet, for da har jeg opplevd at jeg ikke kunne koble meg på igjen.Spillet blir da avbrutt!!! Er det noen som kan gi meg et råd på hvordan jeg skal unngå denne "fella" igjen??? PS: Jeg har bredbånd og alt er i orden med maskinkapasiteten. | |
Mooseman | 2008-07-16 10:51 | |
![]() | Dette er en typisk nettbrudd-feil. Det hender de fleste av oss av og til. Når man blir frakoblet, så skal det komme opp en melding i felleschatten om du har blitt frakoblet. Et frakoblet spill er jo ikke aktivt ;) Har du mistanke om frakobling, sjekk felleschatten om det er en melding der. Når man er frakoblet, så har man 5 minutter på seg til å koble på igjen før spillet registreres som avbrutt. Dette skulle i utgangspunktet være nok tid til å logge seg av og på igjen. | |
ave - Administrator | 2008-07-16 11:08 | |
![]() | Hei, jeg har opplevd det samme som Inger M flere ganger, senest i går hvor jeg mistet nesten 100 i rank. Poenget er at det kommer ingen melding om at man er frakoblet før spillet ikke responderer på et utlegg av bokstaver. I siste del av et lynrask spill ble det seff bare tull og tap...... | |
starey - Administrator | 2008-07-16 11:35 | |
![]() | Det jeg gjør, hvis jeg mistenker at jeg er frakoblet (hvis f.eks motspiller bruker unormalt lang tid) er at jeg sender en liten, rask beskjed i chatten, f. eks et punktum. hvis den ikke kommer fram, er jeg frakolet. | |
Karindi | 2008-07-16 15:19 | |
![]() | Det gjor eg og når eg oppdaga at motspelaren brukte lang lang tid. | |
Inger M | 2008-07-25 01:59 | |
![]() | Jeg tør nesten ikke spille annet enn hurtig, for velger jeg et annet spill som er raskere, kan jeg risikere at tida går ut før jeg vet ordet av det...Nei dette mister jeg konsentrasjonen av. Kan jo ikke sitte å klikke på chatten hele tida heller for da lurer jo motspiller på hva jeg holder på med!!! | |
starey | 2008-07-25 11:18 | |
![]() | Da kan du bare forklare til motspiller hva du holder på med ;) Regner ned motspiller vil forstå. | |
Casio | 2008-07-25 16:41 | |
![]() | Dette har jeg klaget på mange ganger. Hver eneste gang sier da en av spillvertene at det er mitt utstyr det er feil på. Det er jo litt søtt kanskje, men det hjelper ikke meg, som får redusert spilltid, ekstra stressmoment og dårlig humør - i tillegg til redusert ranking! Hvorfor skal det være nødvendig å holde på med alt mulig av undersøkelser når man er midt i et spill? Skrive i chatten, sjekke i chatten, logge av og logge på. Jeg vil spille et spill, ikke drive med alt mulig annet. | |
Inger M | 2008-08-03 17:56 | |
![]() | Der er jeg veldig enig med Casio! | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-08-03 18:05 | |
![]() | Hva skal vi spillverter si i de tilfeller det ikke dreier seg om et problem som forårsakes av ordspill.no? Vi har ingen IT-patrulje som kan sendes hjem til hver enkelt som opplever problemer. Enkelte ganger går ordspill eller et spillrom ned for telling. Da ligger problemet her på nettsiden. Det er relativt skjelden, men _når_ det skjer, rammer det alle. Dersom problemet oppstår ofte for en enkelt spiller, sitter problemet i spillerens PC eller i spillerens nettverk. Hva kan ordspill.no gjøre med det? Selv sliter jeg med flash om dagen, jeg får ikke lyd på ordspill.no. Jeg er avhenig av lyd, spesielt i lynrask. Hver gang jeg har restartet maskinen må jeg avinstallere flash for så å installere det på nytt. Jeg finner ikke ut av hva problemet er. Jeg vet problemet sitter hos meg, siden ingen andre klager over problemet. Derfor skylder jeg ikke på ordspill.no. Så enkelt er det! | |
vuillard - Ikke medlem lenger | 2008-08-03 19:46 | |
![]() | spillvertene våre gjør alle en glimrende jobb og kan nok ikke lastes for det vi har av utstyr hjemme; det være seg variabelt nett(som jeg har slitt med) eller maskiner/programmer som ikke fungerer. | |
tjodleik | 2008-08-03 20:14 | |
![]() | Jeg tror noen snakker forbi hverandre her. Problemet ligger i at flashapplikasjonen som kjøres lokalt ikke sier til brukeren at den er frakoblet. Det bør komme opp en meldingsboks som sier fra om nettopp dette. Nå vet jeg ikke hvordan det tekniske fungerer her, men det er helt sikkert en veldig enkel løsning på hvordan den kan forbedres. | |
Casio | 2008-08-03 22:48 | |
![]() | Er dette er forum der det ikke går an å klage uten at spillverter blir veldig såre, og prøver seg på litt sarkasme? Det kan du/dere godt spare dere. Når spillet vi spiller her ikke fungerer, mens alt annet på min pc fungerer helt utmerket, er det etter min mening veldig naturlig å ta opp dette som et problem på forumsidene. Jeg har aldri ønsket besøk av hverken IT-patrulje eller spillverter fra ordspill.no. Men å få saklige, eller i det minste ærlige svar, hadde jeg satt pris på. Vet dere ikke hva som er feil, så si det da, og ikke skyld på andres utstyr, som dere forøvrig kjenner enda mindre til. At du ikke har lyd på din PC er strengt tatt ditt problem, og kan neppe sammenlignes med at en del andre spillere blir stoppet i spillet, og raser i ranking. Dette ser jeg forøvrig ingen grunn til å krangle om, da det fra spillverter ikke vises noen som helst form for forståelse for dette problemet som mange har. | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-08-04 15:31 | |
![]() | Jeg mister ofte lyden på ordspill, men regner med det er min pc som gjøre det... | |
Ola-la | 2008-08-05 12:51 | |
![]() | Synes ikke det var så mye sarkasme å spore i svaret til spillvert. Vi må huske på at dette er en gratis tjeneste som vi nårsomhelst kan oppgi til fordel for noe vi heller vil bruke tiden vår på. De som har spilt en del har alle opplevd å bli koblet fra, og har tapt poeng på det. Anbefaler omstart av nettleseren, dernest å koble seg på igjen, og gå til spillrommet en var i. Da får man tilbud om å koble seg på spillet igjen. Som regel er det brukeren som har mistet nett. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-08-05 13:32 | |
![]() | Casio: Synes det er synd du angriper SyntaxError for det svaret han gir deg her oppe. Han svarer på det du skriver i ditt innlegg over her. Det er et problem hos deg eller din internettleverandør. Det er et ærlig svar. Du sier at hans lydproblem strengt tatt er hans problem, men mener ikke at ditt frakoblingsproblem er ditt, det er hans det også??? Om andre sider virker bra, så er det sider som ikke er så følsomme. Du kan forsøke og være logget på ordspill.no uten å spille en dag. Bare chatte og være i forum, så skal du se at dette fungerer veldig bra det også. Det er "spillet" ditt (og flere med deg) sitt utstyr ikke er godt nok for. Selv pleier jeg min PC et par ganger i måneden, for at alt skal være tipp topp. Det er verd å bruke en times tid på sjekke at alt er som det skal, for å slippe problemer. Selv om jeg er meget restrektiv i forhold til hva jeg mottar og hvilke sider jeg går på, er det stadig noe småtteri som er greit og få luket bort eller filer som kan reparers litt. Kjør programmer som rydder og renser PC'en din. Komprimer filer, oppdater programmer, nærmer du deg en grense på kapasitet på PC'en din, (tåler ikke 100%) prøv et annet virusprogram, sjekk med internettleverandøren hvilken stabilitet du har, er routeren din kanskje ikke så stabil som den burde, er nettverket ditt låst for andre etc. etc. Det er desverre ikke så enkelt å ha PC som man gjerne skulle ønske. Enten må man sette seg litt inn i vedlikehold, eller skaffe seg hjelp til dette. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-08-05 13:45 | |
![]() | tjodleik: når man har alt oppdert fungerer dette også. Man får opp en boks som sier at spillet ikke svarer. Jeg har opplevd å bli frakoblet uten å få beskjed. Det var en påminnelse om at det var tid for spa:P | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-08-05 13:59 | |
![]() | Jeg bruker ikke tid på å forklare dette nærmere. Bedre å bruke tid på å hjelpe de som er mottagelige for hjelp, hvilket er nær alle som stiller spørsmål her på Ordspill :) Forøvrig er det mange ikke-spillverter som gjør en god jobb med å svare på spørsmål. Takk til dere :) | |