Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 717 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
reckless | 2012-09-25 09:52 | |
![]() | bokstaver som låser seg Jeg har opplevd et par ganger, senest i et spill idag, at eb enkelt bokstav har låst seg og vil ikke legges ut på brettet. Har prøvd å legge alle på brettet og trykke på RENS og det går, men bokstaven er fortsatt treg og vil ikke på brettet. Noen tips om hva som foregår? | |
clyde | 2012-09-25 10:34 | |
![]() | Jeg har opplevd det samme flere ganger, brikkene låser seg, hopper hit og dit og av og til må jeg vente ganske lenge før jeg får legge de ut. Tør ikke spille noe annet enn normal, for av og til tar det mye lengre tid enn jeg vil. Vet ikke hvorfor dette hender men vet at flere har samme problemet. Ble anbefalt å skifte mus, har ikke gjort det enda, men det kan kanskje hjelpe. | |
reckless | 2012-09-25 11:32 | |
![]() | OK. Prøver musa | |
Ettigrib | 2012-09-25 11:40 | |
![]() | Jeg har opplevd lignende selv. Stort sett pleier jeg å være rask med og gå ut av og inn i spillerommet på nytt når noe henger seg. Har så langt bestandig fungert for meg. Tar som regel veldig kort tid å prøve det, fremfor å sitte og trøble med det som har hengt seg. | |
scrblle - Ikke medlem lenger | 2012-09-25 12:16 | |
![]() | har opplevd det selv. alle slike kamper bør selvfølgelig annuleres uavhengig av utfall. | |
Kaffitørst | 2012-09-25 12:44 | |
![]() | Hvordan annulerer man slike kamper, om det går? Veldig irriterende når man ødlegger ranking når man taper pga av slike ting. Blir jo registrert som om du har avbrutt og man straffes deretter. | |
Ettigrib | 2012-09-25 13:13 | |
![]() | Jeg tror ikke det er en mulighet for å annulere kamper uansett årsak til at spillet ble avbrutt. Jeg har i hvertfall ikke kommet over en slik funksjon foreløpig. | |
Kirsti | 2012-09-25 13:41 | |
![]() | Det er ikke mulig å annullere kamper. Og det kan oppleves som surt og irriterende når man mister ranking på grunn av en teknisk feil, men det er i grunnen klin umulig å fastslå hvor feilen ligger (med mindre alle spillere rammes av samme feil samtidig). Og rankingtap jevner seg ut i det jevne løp, enten du mister poeng på grunn av frakobling, brikker som låser seg, uflaks eller dyktigere motspiller. Det er ikke livet om å gjøre. | |
hotspur | 2012-09-25 17:15 | |
![]() | Ordspill.no er veldig plaget med tekniske feil, dessverre. Har ikke hørt om noen spillnettsteder som har så mye tull. Men det er en gratistjeneste, så da får man egentlig bare ta det man får eller finne på noe annet. Jeg er imidlertid uenig i at tekniske feil kan sammenliknes med uflaks og kvaliteten på motspilleren. Datatrøbbel er overhodet ikke noe som trenger å være en del av gamet. Scrblles ønske om annullering handler vel heller ikke om at rankingen er det viktigste i livet, men at all konkurranse bør foregå på rettferdige vilkår. Altså et godt, gammeldags prinsipp. Det er vel bare fint at folk lufter slike ønsker, så kanskje, kanskje de en vakker dag blir oppfylt, såfremt det er teknisk mulig. I livescrabble har jeg ikke hørt om brikker som sitter fast i brikkeholderen, så konklusjonen må vel bli at gamlemåten fortsatt er tryggest. | |
Kirsti | 2012-09-25 22:23 | |
![]() | Jeg mente egentlig bare å komme med en saksopplysning, for det som har vært svaret hver gang dette har vært oppe i årenes løp, er at kamper ikke kan annulleres. Men det burde jeg nok ha spesifisert. | |
Beritstormen | 2012-09-26 09:19 | |
![]() | Hvordan velger vi "å" i en blank brikke? | |