Spillrom
Sjiraffen | 12 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 12 |
Mobilspill
Pågående | 8 619 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
contender | 2013-02-18 16:55 | |
![]() | Forslag Det hender at jeg går inn døra til noen som har lagt ut invitasjon til spill - men der er det ingen respons. Jeg venter gjerne en liten stund, for jeg vet at det er noen som vil sjekke sine potensielle motspillere. Hvis ingen svarer, er det jo litt bortkastet tid. Jeg registrerer gjerne at vedkommende ligger der (øverst på lista) flere timer etterpå, kanskje neste dag. Jeg antar at dete dreier seg om at folk har sovna eller glemt hele Ordspill, noe som lett kan skje. Kanskje har det skjedd meg også ... Men er det mulig å legge inn en mekanisme som sparker ut de som har ligget på lista i mer enn en time uten å spille? | |
Moostar | 2013-02-18 17:17 | |
![]() | Og jeg opplever til stadig å gå inn i spill, trykker på start og venter litt - for så IKKE få noen respons overhodet - går ut av spillet - og ser at spilleren tar i mot en annen rett etterpå i stedet. Hvorfor gidder de ikke bruke "nekt"-knappen? | |
anka1958 | 2013-02-18 17:46 | |
![]() | Moostar, kan jo være at det er fordi "nekt"-knappen virker etter eget forgodtbefinnende? | |
skrabla | 2013-02-18 17:47 | |
![]() | tror kanskje det er en del so m ikke er klar over hvordan nekt-knappen fungerer. gikk en stund før jeg oppfattet det. altså: trykk først på navnet til den du ikke vil spille med og så deretter på nekt-knappen! da forsvinner navnet med en gang. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-02-18 18:34 | |
![]() | Selv foretrekker jeg å spille mot folk som kun ligger innenfor et bestemt rankingsintervall, dvs, fra ca 75% til 120 % av min egen ranking. Og når folk kommer inn og vil spille så kan det hende jeg ikke gir noen respons og bare venter på til de går ut igjen, eller jeg skriver rankingintervallet slik at personen skal forstå det. | |
nalo | 2013-02-18 19:18 | |
![]() | Ja, men kvifor venta til dei går ut av seg sjølv? Då hindrar du jo at andre får koma inn. Er me så redde for å såra kvarandre at me ikkje kan bruka avvis knappen med ein gong? Det er jo den som har oppretta spelet som styrer suverent kven han/ho vil spela med, vert me fornærma av å verta avviste, må me jammen gå i oss sjølve eller finna noko anna å gjera på. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-02-18 19:39 | |
![]() | når jeg skriver f.eks. 2600 - 4200 i tekstfeltet så går vedkommende ut nesten med en gang om vedkommende ikke er innenfor rankingsområdet jeg ønsker å spille. Dette husker vedkommende til neste gang og på den måten blir man stadig mindre plaget av folk som vil spille med en som har et uønsket rankingsområde. | |
Cygnus | 2013-02-18 20:22 | |
![]() | Bruk nekt-knappen, den er rask og effektiv! | |
ave - Administrator | 2013-02-18 20:33 | |
![]() | @contender, er det en spillvert i i spillrommet så gi beskjed om "sovende" spillere, vi kan fikse det. Er jeg i spillrom over tid ser jeg sånne tilfeller selv, men noen ganger er vi bare en sveip innom og trenger tips:-) | |
contender | 2013-02-18 21:03 | |
![]() | Jeg foretrekker at folk bruker nekt-knappen framfor å vente. (Det hender jeg bruker den selv.) Det kan nok være at mange ikke vet hvordan den brukes. - Men hvis den samme spilleren ligger øverst på lista i timesvis uten å spille, så er det nok snakk om en "sovende" spiller. Jeg kan gjerne si fra til en spillvert, men da må jeg nesten være sikker på om vedkommende sover eller bare ikke vil spille med meg. | |
AnnikenN | 2013-02-18 21:18 | |
![]() | Spiller det overhodet noen rolle? | |
akric | 2013-02-18 21:24 | |
![]() | Kan du ikke skrive ønsket rating når du åpner spillet? Det hadde spart både deg og motspillere for venting! | |
akric | 2013-02-18 21:26 | |
![]() | Denne var til James O. | |
akric | 2013-02-18 21:30 | |
![]() | Og til Contender: Nei, det kan da ikke spille noen rolle! Jeg har en "regel" jeg bruker for meg selv: Når jeg går inn i et spill, teller jeg sakte til ti. Starter ikke vedkommende spillet da, fgår jeg ut og starter mitt eget. Samme for meg om vedkommende sover eller ikke vil spille med meg:) | |
AnnikenN | 2013-02-18 21:37 | |
![]() | Enig med akric! Men synes kanskje samtidig at spillere med høy ranking er litt feige som nesten aldri tør å utfordres av en med lavere ranking. Selv spiller jeg med alle:) | |
AnnikenN | 2013-02-18 21:38 | |
![]() | uønsket rankingområde har en veldig negativ betoning James O | |
Porthos | 2013-02-18 21:56 | |
![]() | Hvis jeg blir dørselger ska jeg besøke deg AnnikenN.Regner med at du ikke avviser meg ved døra, da jeg ville føle dette som en veldig negativ betoning. Ranken min har gått endel opp og ned og i periodene hvor mest ned, måtte jeg tåle å bli avvist av høyrankede spillere. Hvorfor syte over det. | |
spurven | 2013-02-18 23:17 | |
![]() | Hurra for AnnikenN - vi små har også lyst å spille med noen store - ikke glem at dette er en l e k!! | |
AnnikenN | 2013-02-19 11:08 | |
![]() | Poenget er at jeg ikke syter over det Porthus......tror også jeg skulle klart å avvise en dørselger på en høflig måte:) | |
Torill | 2013-02-19 11:47 | |
![]() | I denne tråden tas det opp ett tema, nemlig at det hadde vært fint med en funksjon som gjør at de som bare har startet spill og ikke spiller automatisk blir fjerna. Ingen stor sak kanskje, men det kunne vært kjekt. Så sklir det over i to nye temaer, nemlig om man skal bruke nekt-knappen eller vente når det er kommet noen man ikke vil spille mot. Og så til slutt et tema som jeg er møkklei: At de med høy ranking tar dette spillet så alvorlig at de nekter å spille mot de med lav ranking. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Noen ønsker å spille med spillere på samme nivå som seg sjøl, det gjelder BÅDE høyt og lavt rankede. Mange er mer opptatt av brett og hastighet og velger motspiller utfra det. Men tilbake til tema - Ja til automatisk utluking av sovende spill. Lar det seg ikke fikse, klarer vi sikkert å leve med det også. | |