Spillrom
| Sjiraffen | 15 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 764 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Gyda Lill | 2013-08-06 21:01 | |
![]() | Ordspill for alle eller bare for dem med høy ranking? Vel - det kan synes slik! Jeg er en av dem som er sånn midt på treet spiller som varierer fra ca 1700 til 11/1200 alt etter form og humør. Akkurat nå er jeg på et lavmål ordspillmessig:D En ting jeg reagerer på er at spillere ikke er ærlige nok til å si "beklager, du har for lav ranking" før de kaster deg ut av spillet. Det takler jeg og de fleste andre selv om jeg/vi er uenig i det. Arrogant - ja - men i vertfall ærlig! Man kan jo stille seg spørsmål om hvorfor det er slik. Det er jo ikke noen premie for å vinne, vi spiller med nick, og den eneste æren man får er en virituell medalje av og til hvis man er skikkelig flink. Så er ordspill bare for rankingjagerne som er livredd for p tape erpar 10 poeng mot en som bare er ute etter litt moro og tidsfordriv? For nå ser det ikke ut som om det er rom for andre enn dem. PS: bare for ordens skyld; jeg går ikke inn på spill som er er 2000+. Jeg vet at det ikke er en utfordring for noen av oss!!! | |
| ave - Administrator | 2013-08-06 21:11 | |
![]() | Ordspill er for alle, men det står også fritt for den som lager et spill å bestemme hvem som får delta i det. Motivasjonen for hvem man velger er i og for seg irrelevant, det er den friheten man har som spillåpner. I stedet for å føle seg utestengt så anbefaler jeg heller å lage egne spill, da er kontrollen hos deg :) | |
| Gyda Lill | 2013-08-06 21:22 | |
![]() | Spillvert - da har du misforstått innlegget mitt. Hvis jeg ikke har fått det tydlig nok fram så er poenget mitt at mespillere bør ha baller nok til å si ifra at man ikke ønsker å spille i stede for å enten bare vente helt til medspiller ikke gidder vente lengre eller man blir kastet ut av et spill uten noen forklaring. Men jeg lever nok i en liten boble når det gjelder hva man kan forvente seg. Men spillvert - det kan jo bare være at jeg forventer litt større høflighet og ærlighet fra mine medspillere enn det som tydeligvis er praksis her. Dumme meg som forventer at man er høflig og har baller nok! | |
| Cygnus | 2013-08-06 21:25 | |
![]() | Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å bli kastet ut. Og hvorfor kan du ikke begynne spill selv og dermed ha kontrollen? | |
| Ettigrib | 2013-08-06 21:31 | |
![]() | Gyda Lill - er ikke det å bli "kastet ut" en klar, tydelig og ærlig beskjed om at h*n hvis spill du har forsøkt deg på ikke ønsker å spille mot deg? Det kommer jo til og med opp en høflig beskjed i chatten om nettopp det. For å sette dette på spissen: Jeg mener det er helt urimelig å kreve at noen skal komme med en ekstra begrunnelse for hvorfor de ikke ønsker å spille mot deg. Man har da baller nok når man trykker på nekt-knappen | |
| MyRuin | 2013-08-06 21:43 | |
![]() | hvorfor skal jeg/andre skrive det som er ganske så tydelig,- jeg ønsker ikke å spille med deg!! Om det er pga rankingen din (som det sansynligvis er) eller at jeg ikke liker nicket ditt er vel det samme, og gir samme resultat: Jeg ønsker ikke å spille med deg.. | |
| Gyda Lill | 2013-08-06 21:57 | |
![]() | Spillverter og andre - den såkalte hyggelige meldingen i chatten er automatisk og er ikke fra medspiller! Jeg krever ingen såkalt ekstra unnskyldning men hadde satt veldig pris på at det ble tatt noen ekstra sekunder der man i chatten knyttet til spillet i selve spillet kan skrive "beklager/sorry" og så avvist. (Og jeg tenker ikke på den offentlige chatten der alle kan lese på hele oversikten av tilgjengelige spill)Men dumme meg - jeg har nok for store forventninger til medspillere og spillverter. Jeg kommer fortsatt til å spille, forvente at man sier beklager/sorry før man avviser, men får bare akseptere at vi er forskjellige og at vi har forskjellige forventninger | |
| AaseB | 2013-08-06 22:05 | |
![]() | Jeg også skulle gjerne sett at folk var litt høfligere mot hverandre. Men et klokt menneske sa en gang i tiden at om du forventer mye av deg selv og lite av andre, unngår du mange skuffelser. Tror det er noe i det. | |
| Emmas | 2013-08-07 10:39 | |
![]() | Såvidt jeg vet, er det ingen annen teknisk mulighet for å kommunisere før et spill starter, enn nektknappen. Den er automatisk. For å skrive noe personlig, må jo spillet åpnes, brikker er delt ut, og poeng vinnes eller tapes. | |
| Emmas | 2013-08-07 10:43 | |
![]() | Dessuten: En kan ikke kaste noen ut av et spill, kun la være å spille med en som vil inn før det hele starter. | |
| Gyda Lill | 2013-08-07 14:22 | |
![]() | Emmas - det er fullt mulig å kommunisere med chatt før man setter i gang et spill man har lagt opp til. Dette må ikke skje på siden med spillisten men kan gjøres rett i spillet. Er uenig med at man ikke kan kaste noen ut av et spill; dette kan gjøres på 2 måter - nekte eller selv forlate spillet man har lagt opp til . Mitt poeng er at det hadde vært hyggelig med et sorry for man enten blir nektet (kastet ut) eller spilleren som har lagt opp forlater sitt eget spill. Jeg hadde selvfølgelig gått ut av spillet hvis noen hadde giddet å si "sorry". Men siden jeg har klart å engasjere 3 forskjellige spillverter har jeg vel truffet en liten nerve...... En annen del av debatten er vel om ordspill.no har nådd sin middagshøyde og på vei til å utspille sin rolle..... | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-08-07 14:35 | |
![]() | Grunnen til at du engasjerer spillvertene er jo at vi ikke helt skjønner hva som er problemet her. Så vidt jeg kan skjønne av det du skriver, så er det vel utelukkende det at du mener folk ikke er høflige nok? I så fall gjenspeiler vel ordspill.no befolkningen ellers i landet på en nokså realistisk måte ;) | |
| terø | 2013-08-07 15:15 | |
![]() | Folk er høflige nok her på ordspill.no, men for undertegnede som liker å spille standard/normal, er nok ordspill.no på vei til å utspille sin rolle. De fleste vil helst spille raske og tilfeldige spill, og det er heller sjelden med rank på 600-700 poeng. Det blir derfor på sikt kun elitespillere igjen. | |
| Syltene - Ikke medlem lenger | 2013-08-07 15:57 | |
![]() | Man vet jo at det er folk som spiller her, som ikke har tastatur som fungerer(de som ikke nedlater seg til å si hei eller bare en bokstav for alt de gjør), eller så er de bare det verste som man finner av uhøflige mennesker, så å tro at man skal gjøre det som TS ønsker er nok å drømme. | |
| alone | 2013-08-07 16:44 | |
![]() | Du verden!!!!!! | |
| Cygnus | 2013-08-07 16:55 | |
![]() | GydaLill Jeg spør igjen, hvis du blir så lei deg for ikke å få en personlig grunn til hvorfor noen trykker på nekt-knappen: Hvorfor kan du ikke bare starte spillene selv? så har du full kontroll og slipper peset! | |
| gangsta | 2013-08-07 17:06 | |
![]() | Hehehe jeg pleier å kaste ut de med lav rank fordi jeg gidder ikke å miste masse poeng pga den lave ranken demmes. :O | |
| spurven | 2013-08-07 17:11 | |
![]() | Egentlig realt gangsta, men jeg undres ofte over at når jeg klikker meg inn for å spille, går det så alt for lenge før motspiller gidder å trykke på nekt-knappen. da teller jeg til ti og trykker meg selv ut. Ellers er det mange her inne som faktisk er ganske "spillegale" - er vi ikke her for å leke da? | |
| Cygnus | 2013-08-07 17:28 | |
![]() | Jeg spiller stort sett med alle - og det er klart, at det går ofte boms ned hvis jeg taper for en med veldig lav rank - men jeg er vant til å fare opp og ned mellom 1600 og 2300 og tar det med ro. Jeg teller til 6 og hvis vedkommende ikke har svart da, bare trekker jeg meg. | |
| Cygnus | 2013-08-07 18:07 | |
![]() | Den siste setningen gjaldt når jeg melder meg på et spill og avventer svar! I emllomtiden har jeg spilt med to stykker med veldig lavere ranking - og tapt og rast nedover! C'est la vie! Forstår ikke hvorfor folk hisser seg opp sånn! | |