Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 764

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
BeeJay2013-08-07 18:29
Antall innlegg: 968

Prisen for å være "grei"...hva gjør man?
Hmmm. Var nettopp i et spill som såvidt fikk begynt da motspiller spurte om vi kunne "passe" ut, fordi vedkommende fikk besøk og måtte gi seg. Stillingen var da 35 til meg og 100 til motspiller, som fikk bingo på første legg.
Jeg var skeptisk, men sa OK, men at jeg ville tape mye på det. Det ble et tap på 70 poeng, motspiller fikk et godt hopp oppover.
Nå er dette bare et spill, og jeg gjør det for moro skyld. Men er i en nedadgående spiral, og syntes jo det var noe surt å ryke så mye ned, mens motspiller altså vant på at jeg var "grei".
Hva ville andre gjort? Tenker nå at jeg kanskje bare burde latt motspiller passe, mens jeg selv la ord....

higard2013-08-07 18:42
Antall innlegg: 133

synes at motspiller skulle ha passet ut jeg......

Ordguden - Ikke medlem lenger2013-08-07 18:49
Antall innlegg: 68

jeg gidder ikke sånt. ikke din feil at andre ikke har tid til å spille. 10 min pause får være nok :)

Pus Svingen2013-08-07 19:37
Antall innlegg: 27

Du ble lurt ! så enkelt som det, jeg nekter både pause og å passe ut, dersom motspiller ikke kan spille får de ta smellen selv ...

BeeJay2013-08-07 19:38

Ja, føler meg litt dum, sånn i ettertid. Pause godtar jeg oftest, men ikke hvis det skjer ofte. Passe ut skal jeg aldri gå med på mer.

Skyttedame - Ikke medlem lenger2013-08-08 00:33
Antall innlegg: 40

Har vært ute for den samme jeg....... jeg spilte videre :-) fikk høre det etterpå....

JamesO - Ikke medlem lenger2013-08-08 08:40
Antall innlegg: 2649

Det må da være klinkende klart at den som ytrer ønsket om å avslutte spillet er den som skal passe ut og ta reduksjonen i rankingpoeng.

Fordi årsaken til spilleavbruddet ligger hos den som ytrer ønsket (om avbrudd) og dermed ligger ansvaret for spilleavbruddet hos den som ytret ønsket.

divaen2013-08-08 09:33
Antall innlegg: 341

Hadde jeg ikke funnet meg i. Da fikk vedkommende med besøket avluttet spillet og ikke belaste andre med en drøss minuspoeng.
Det kaller jeg råttent spill. Ufin måte å skaffe seg poeng på.
Skulle ha sjekket om hun var på banen igjen rett etter bruddet med deg.

Zebus2013-08-08 12:08
Antall innlegg: 19

Jeg er synderen her. Håper jeg blir trodd når jeg sier at dette er første gangen og jeg ante ikke at det skulle gi så store utslag.
Sendte melding med beklagelse til BeeJay før jeg så det i forumet.
Jeg er helt enig i de kommentarene som komme frem her, men Skyttedame det er ikke meg du har spilt med.
Er det noen måte å gjøre det godt igjen ? f.eks spille med deg BeeJay og avbryte når du leder ? Eller er det noen andre forslag.
Jeg er som sagt veldig lei meg.

alone2013-08-08 12:54
Antall innlegg: 387

Skulle tro det var penger med i dette.For en oppstandelse!!!!Jeg har selv vært ute for det en gang og det var meg som spurte om avbrytelsen.Husker ikke hvordan vi lå ann poengmessig,,,,,,Til dere som ,,ikke hadde funnet meg i,,om dere kommer i den situasjonen..Be vedkommende om å avbryte spillet... Meeeendet er jo galt det oxo menerjeg å ha lest i et tidliger innlegg.Sukkkkk det skal ikke være lett!!!

Winston2013-08-08 12:57
Antall innlegg: 157

Drittsekker finnes over alt, også i ordspill, heldigvis i mindretall.

Skyttedame - Ikke medlem lenger2013-08-08 13:57

Zebus - ikke du i mitt tilfelle. Omdu ikke har skiftet nick da..

Kirsti2013-08-08 14:06
Antall innlegg: 1946

Bare en liten saksopplysning, siden det virker som om mange her har misforstått dette:

Motspiller kan ikke "passe ut" dersom du fortsetter å legge. Å passe ut innebærer at begge spillere trykker pass, tre ganger til sammen – først passer jeg, så passer du, og så passer jeg igjen. Og da er spillet over.

Hvis jeg passer og du legger, passer vi ikke ut. Så lenge du fortsetter å legge, kan jeg trykke "pass" til krampa tar meg, spillet avsluttes likevel ikke. Da må jeg i stedet velge å gi opp.

Skyttedame - Ikke medlem lenger2013-08-08 16:50

Kirsti - det var det vedkommende ville jeg skulle gjøre- men ikke gjorde. Vedkommende ble veldig sur. Da vedkommende nickkom inn igjen 1 min senere - forstod jeg at her var det ugler i mosen. Vedkommende sa da at det var "broren" - det samme gjentok seg - denne gangen var det strøm på pc som var probl. jeg sa da at det burde han/hun tenkt på før. Jeg fortsatte og spille -til slutt koblet vedkommende fra.

antix2013-08-08 20:12
Antall innlegg: 12

Herlighet, dette spelet handler ikkje om å vere snill eller ikkje. Passer du ut så kan du ikkje skylde på motparten. Er du fersk og ikkje visste, så veit du nå.

Kokodrillen2013-08-08 20:57
Antall innlegg: 149

Nettopp sånt som dette gjør at det burde være en noplay-funksjon. Kan være greit å ha et arkiv over folk man ikke ønsker å spille med. De som stadig forlanger pauser eller bare lar tiden gå i stedet for å gi opp f.eks.

PattiSmith2013-08-09 23:43
Antall innlegg: 198

Det kunne ikke falt meg inn å spørre om vi kunne "passe ut". Må jeg avbryte sier jeg fra i chatten at jeg må avbryte. Likevel, om noen spør kan man velge ja eller nei som svar, men å komme med sure kommentarer hvis ikke motspillere er villig til å passe synes jeg er uforskammet.

memma2013-08-10 00:35
Antall innlegg: 42

Det har vært interessant å lese disse innleggene.
Har selv blitt spurt om å passe ut et spill. Jeg lå over i poeng og tapte ingenting på det. Syntes at det var en grei måte å gjøre det på hvis en var nødt til å avbryte et spill.
Ikke lenge etter kom jeg i en situasjon der jeg måtte avbryte, jeg lå under i poeng og visste at motspiller ikke ville tape, men motspiller sa nei da spurte om å h*n ville passe ut.
Jeg kommer aldri til å spørre om det mer, og ville selvsagt ikke spurt om motspiller hadde tapt på det.

BeeJay2013-08-13 12:26

Må si at jeg ikke mistenkte min motspiller for å ville lure til seg poeng, jeg ble bare nokså paff da jeg så hvor mange poeng som forsvant, og meningen var å stille et generelt spørsmål om hva andre gjør i en slik situasjon.
Om det var noe som gjentok seg med samme spiller flere ganger, ville jeg nok tenkt annerledes.
Nå lærte jeg noe om hvordan spillet fungerer, og vil nok velge å svare på en annen måte ved en annen anledning. Selv om jeg er langtfra ny her, har jeg ikke vært borti akkurat dette før.
Men dette er ikke så alvorlig , det er spill og moro det dreier seg om:)
Jeg har sendt en melding til den aktuelle motspilleren, så håper jeg vi møtes igjen med full kamplyst fra begge sider:)

BeeJay2013-08-13 15:43

Winston, jeg vil presisere at det med "drittsekker fins overalt, også i Ordspill", kan vel så være. Men det er ikke mine ord, og jeg vil absolutt IKKE bruke slike ord i forbindelse med det jeg startet tråden for.
Jeg synes nok også at det er unødvendig å bruke slike uttrykk, at man kan være litt mer saklig og ha en greiere tone.
Det skal endel til for at jeg for min del skal benevne noen med slike ord. Og den aktuelle motspilleren har jeg ingen grunn til å kalle hverken drittsekk eller andre stygge ting.
Vi har dessuten "pratet" sammen og er vel forlikte :):) Synes også at det var voksent og skvært gjort å skrive på tråden her og forklare hvordan det forholdt seg.
Derimot har jeg hatt etpar andre jeg unngår, men de er i et bittelite mindretall. En person har det med å komme med seksuelle antydninger og spørsmål. Får skylde på dårlig hukommelse når det ble mer enn ett spill (med mange måneders mellomrom).

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?