Spillrom
Sjiraffen | 12 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 396 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Sjøløva | 2013-11-23 17:28 | |
![]() | Korleis spele vennlig? Har nettopp fullført et spill, Hadde en del flaks med bokstavene og fikk et par bingoer. Leda litt, men ikkje uhorvelig mykje. Så kommer det på chatten: FY FAEN FOR ET STRESS DU SPILLER!!! Forstod ikkje heilt kva persoen meinte, og svarte med et spørsmålstegn. Det kom et dusin tilbake med nye utropstegn. Hadde meir tid en han, så tok det litt med ro. Spilte videre og spurte etter en stund: Noe galt? Fikk ikkje noke svar. Spillet er over. Eg vann, men ikkje med store endringar i rankingen, takka for spelet og venta på eit tfs eller ei forklaring. Personen forlet uten et ord. Merkelig oppførsel. Opplever til tider at folk ikkje bruker chatten, synes det er heilt greit. Når en hilser hei, synes eg det er folkeskikk å takke for spillet. Opplever til tider spill der motstanderen er meir opptatt av å blokkere enn å spele eget spill, blir til tider kraftig irritert, men skriver tfs og prøver å huske navnet så eg ikkje spelar mot den igjen med det fyrste. Gløymer selvfølgelig fort :) Det øydelegger heilt gleden avspille med sure og irriterte meldinger. Prøver å spille "vennlig" og fair. Blokkerer ikkje om eg kan legge noko anna. Likevel virka det som enkelte blir kraftig irritert til tider. Nokon somhar meiningar om dette? | |
Nixita | 2013-11-23 17:56 | |
![]() | Jeg har sluttet å henge meg opp i sånt oppgulp, så har jeg det bedre selv :) | |
Cygnus | 2013-11-23 18:13 | |
![]() | Sjøløva: Jeg var 'utsatt' for den samme personen, tror jeg, for noen år siden, så gidder aldri spille med henne igjen - helt fjollete, spør du meg, eventuelt litt sprø, men la deg ikke forstyrre av slike - de aller fleste her inne er kjempehyggelige! | |
Rokiskis | 2013-11-23 18:23 | |
![]() | Vennlighet er best i spill og i det daglige. Jeg forstår imidlertid ikke dette med blokkering ? Hvordan oppleves det å bli blokkert ? Det er da tusinde muligheter for å legge ett eller annet. | |
maranello | 2013-11-23 19:53 | |
![]() | Ikke tenk på det....spill... konsentrere deg om dine bokstaver...la den "snakke" til den blir rød i trynet....er det en hyggelig prat... super... er det ikke... la vær å svare..... | |
kuami | 2013-11-23 20:13 | |
![]() | Enig med Maranello. Noen mangler folkeskikk, men heldigvis er de aller fleste hyggelige her. | |
melville - Ikke medlem lenger | 2013-11-23 22:59 | |
![]() | Jeg tror jeg har møtt samme person. Det gjorde meg såpass lattermild at det gikk litt ut over spillingen :-D | |
Poco | 2013-11-24 00:38 | |
![]() | Enig med Sjøløva. Det er hyggelig med et lite hei og et tfs. Om min motspiller vil "prate" så prater jeg også. Har hatt mange hyggelig samtaler her inne, men har også hatt noen ubehagelige og da blir jeg egentlig litt lei meg. Vi gjør vel dette for kosen sin del? Dog må jeg innrømme at jeg til tider blokkerer - men blir ofte blokkert selv også. Det er vel en del av gamet. | |
berita | 2013-11-24 01:17 | |
![]() | Hvert spill er vel i tillegg til kosen en liten konkurranse der hver og en prøver å vinne mest mulig. Jeg forstår derfor ikke at det er grunn til å bli irritert/sur på motspiller uansett hvordan hun/han spiller, iallfall ikke at man kommenterer det til vedkommende. De fleste av oss prøver vel å gjøre det vi mener er best for oss selv og til minst mulig gagn for motspiller, og vi kan vel ikke klandre hverandre fordi vi har ulike meninger om hva det betyr i praksis. På PC kan man jo velge bort folk man ikke liker spillestilen til, det kan man ikke på mobil. Jeg syns ikke det er noe problem, og jeg har bare opplevd en gang at en person skrev at hun ikke likte spillestilen min og håpet at hun aldri ville måtte spille med meg igjen. Jeg skrev tilbake at jeg gjerne kunne spille med henne. Hilsener, takking og litt småprat er hyggelig, men ikke nødvendig for at jeg skal være fornøyd. | |
brilleøl | 2013-11-24 05:44 | |
![]() | Fy søtten. For en dramatikk. | |
Sjøløva | 2013-11-24 06:27 | |
![]() | Takk for gode innlegg :) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-11-24 14:13 | |
![]() | Synes det er litt merkelig at folk blir så irriterte over å oppleve blokkeringer fra den de spiller mot at de ikke ønsker å spille mot vedkommende på en stund. Om man bare har dårlige bokstaver og motspilleren har gode bokstaver og kan lett legge bingo og man samtidig ønsker vinne spillet. Er det da så ille å blokkere litt ? Synes ikke det, det er jo bare en del av spillet. Man kan jo sammenligne med fotball. Begge lagene spiller uten forsvarere fordi det er uetisk å blokkere. Da ville vi fått resultater som 15-16 i stedet for 2-1...... Men plutselig finner det ene laget ut at det skal bruke forsvarere og vinner kampen 8-0 ....... og heder og ære. Store nyheter og nye overskrifter i rikspressen....:. Forsvarere er effektivt i fotball. Landslagsledelsen legger om all taktikk. Norge forventes å vinne VM ................ | |
Kvilepool | 2013-11-24 14:45 | |
![]() | Blokkering er en del av spillet! Å være hyggelig mot andre spillere bør være en selvfølge. | |
Cygnus | 2013-11-24 15:28 | |
![]() | Det er litt merkelig at vi år etter år diskuterer uhøflige motspillere - alle er enige om at det er tullete å være uhøflig, men noen klarer tydeligvis ikke holde seg i tømme! | |
Noe nytt | 2013-11-24 15:55 | |
![]() | Har aldri hatt behov for å skjelle ut, være sur på motspillere som spiller godt. Derimot kommer jeg ofte med hatske kommentarer til brikkemajoren. | |
Cygnus | 2013-11-24 15:59 | |
![]() | Ja men det er en annen sak, Noe nytt - brikkemajoren (eller brikkedemonen, som jeg kaller ham) bør skjelles ut! | |
lups - Ikke medlem lenger | 2013-11-24 16:28 | |
![]() | Noe jeg lærte for en god del ti år siden var. Du kan aldri rette på andre bare på deg selv.Jeg harprøvd det og det virker.:) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-11-24 17:44 | |
![]() | Cygnus. Det er da ikke merkelig at det diskuteres det samme opp igjen år etter år. Dette fordi nye folk kommer til hele tiden og man kan jo ikke forvente at de nye folkene som kommer til ordspill skal tenke noe annerledes enn det vi tenkte da vi kom til ordspill for mange år siden. | |
Cygnus | 2013-11-24 17:54 | |
![]() | sant nok, jamesO! | |
BeeJay | 2013-11-25 10:44 | |
![]() | Jeg kjefter også på brikkemajoren, har sågar ønsket å lynsje ham. :) Men det tas pent imot av motspillere . Kjefte på motspillere gjør jeg derimot IKKE!, skulle da bare mangle. Men da jeg ble kalt "kødd" i går kveld, sa jeg fra at motspilleren burde spare seg for slikt språk. Foranledningen var at jeg åpnet med to konsonanter, og beklaget, men at jeg altså ikke hadde vokaler. Da jeg så i neste omgang kunne legge en vokal og en blank (erstatning for de to konsonantene jeg la ned), ble jeg mistenkeliggjort av motspiller. Som også slang på "kødd" som en ekstrakommentar. Velvel. Det skjer utrolig sjelden , heldigvis. Jeg velger i så fall å unngå spilleren for framtida, hvis jeg kan huske hvem det var. Og chatter ikke mer resten av spillet. Vi er da her for å ha det moro, er vi ikke? :):) | |