Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 501

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2014-03-19 01:38
Antall innlegg: 2649

Typer på Facebook
Facebook er interessant. Det er flere ulike måter å opptre på FB på.

Noen liker å poste mange innlegg med bilder der det står skrevet visdomsord.

Noen liker å poste mange bilder av seg selv. (De er blitt avhengige av likes skulle man tro)

Noen skal alltid mene noe om det meste.

Noen liker å poste mange innlegg med bilder av barna sine.

Noen er veldig samfunnsinteresserte og poster ofte innlegg om samfunnsaktuelle temaer. (Har måtte skaffet meg noen slike FB-venner ved å kontakte folk jeg egentlig ikke kjenner fra før , for å gjøre FB mere interessant.

Noen liker å komme med morsomme kommentarer

Noen liker å poste innlegg om hvordan favorittfotballaget deres gjør det. (Utrolig kjedelige innlegg synes jeg)

Noen liker å komme med kommentarer som setter andre i et dårlig lys. (Disse er det bare å kvitte seg med). Hadde en kamerat som var av denne typen, han ble temmelig forstyrret da jeg strøk han fra vennelista på FB, han ringte meg opp og var helt i fra seg, rødmet fælt da jeg traff han osv.., og det var et stort oppstyr, men jeg var bestemt på å ikke ha slike folk som FB-venner.

Noen liker å legge ut bilder fra ferier de har vært på.

Er det flere FB-typer man kan nevne ?

Nemi19752014-03-19 07:28
Antall innlegg: 2

Personer som bare fokuserer på det negative. Altså fb-sutreren.

Yksi2014-03-19 07:45
Antall innlegg: 72

....og all denne informasjon, og enda mer, blir samlet inn av kriminelle, for om mulig å bruke det i vinnings hensikt når det passer....

Fiskekroken2014-03-19 10:06
Antall innlegg: 290

Skryterene. Som legger ut ord og bilder av nybakte boller kl 7 om morgenen. Og klokka 11 har to voksne og barna på 2, 3, 6 og 8 år kommet hjem fra en særdeles vellykket skitur. Da er det tekst kombinert med bilder av forberedelser til middagen; hjemmelagd grønnsakssuppe:). Akk..

JamesO - Ikke medlem lenger2014-03-19 10:32

Så har de som liker å poste egne bilder fra naturen.

Så har vi dem som liker å poste bilder av seg selv på spennende, eksotiske eller verdenskjente steder. (Her må man innrømme at man selv tilhører denne kategorien)

bris12014-03-19 10:51
Antall innlegg: 2601

Det er en kategori du ikke nevner, James, men du har kanskje ikke truffet på disse ennå. Det er alle de som skaffer seg en profil, sender ut venneforespørsler for så å sitte musestille med nettbrettet for å lese hva "venner" poster fra sine liv. Av og til trykker de et "liker" eller legger ut link til en side med visdomsord og fine sitater. Men aldri, aldri forteller de noe fra sin hverdag og sine liv. Det overlater de til andre, og det er da kjekt å følge med hva som skjer rundt omkring? (Ironi!)
Jeg liker FB og har god kontakt med gamle bekjente og slektninger spredd over hele Norden. Og så sletter jeg i tur og orden "kikkerne".

JamesO - Ikke medlem lenger2014-03-19 11:08

Ja det har du rett i bris1. Har noen slike FB-venner, som så og si aldri poster noe på FB.

picassa2014-03-19 13:52
Antall innlegg: 596

Bris!.ja dem finnes det mange av,har jeg erfart.

picassa2014-03-19 13:53

Saa finnes det dem som "snakker " med venninnene sine gjennom fb.Noe kan da faa vaere privat synes naa jeg.

picassa2014-03-19 13:55

Og de som sender kjaerlighetserklaeringer til barn og barnebarn flere ganger i uka.Og takker barna for hjelpa naar de bor i nabohuset.
Er det saa viktig aa fortelle "hele verden" at soennen har kjoert deg paa butikken?

Dorthe b2014-03-19 15:54
Antall innlegg: 153

Så har du de som skriver i gåter... Feks " nå er alt bare trist" eller:" er lei meg..." Eller "Jippi!!!" ... Men vi får ALDRI vite hva som er flott eller "grått". Selv om noen spør så forblir det en gåte. Vi skal liksom bare sitte og lure på hva som har skjedd. ... Veldig irriterende spør du meg!!

kvedh2014-03-19 16:38
Antall innlegg: 64

Enig Dorthe. Det er noen av dem. De som legger ut ting på den måten er vel et snev av narsissistiske har jeg funnet ut :)

Så har du de vellykkede som på tre år jeg har vært der, aldri noen gang har opplevd motgang eller nedtur. De smiler og er lykkelige selv om det kriges i Syria og de kommer fra en begravelse. Gliser så de vokner opp m ørevoks i munnvika :)

picassa2014-03-19 18:07

Enig med deg Dorte.dem glemte jeg i farten.

snuppilura2014-03-19 22:03
Antall innlegg: 152

Og sa har vi strand/nakne ben/skummende iskald ol/ferie bildene... Og mat bildene, og mat forberedelse bildene.

ljusnan2014-03-20 07:47
Antall innlegg: 175

Hvorfor skal man være på FB? Jeg klarer meg fint uten.

berrum2014-03-20 09:01
Antall innlegg: 322

Mest forundret blir jeg over de som gjennom hele døgnet må fortelle om hva de foretar seg. "Har akkurat stått opp, spiser frokost, Skal snart hoppe i dusjen" osv. Hva er det som får folk til å tro at det er av interesse for andre?

JamesO - Ikke medlem lenger2014-03-20 13:24

Så har vi dem som opprettet en profil på FB for flere år siden, men ingenting er gjort med profilen, ikke et bilde , ingen tekst eller noe annet.

Så er det disse kjendisene på FB som har veldig mange FB-venner. Når kjendisen skriver noe så banalt som f.eks. at "steik til middag i dag" eller " 20 varmegrader her" så kommer det flere hundre likes.

lups - Ikke medlem lenger2014-03-20 16:02
Antall innlegg: 105

Så har vi dem som dere :)

Riaa752014-03-20 18:10
Antall innlegg: 1329

Jeg elsker facebook, har mange gode venner, og synes det er fint med variasjon.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-03-21 23:06

ja så har vi dem som skryter av sine idrettsprestasjoner. Paris maraton på 3 t 42 min, Trondheim - Oslo på sykkel 21 timer 32 minutter osv...

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?