Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede20
Mobilspill
Pågående8 556

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2014-08-26 16:17
Antall innlegg: 1807

Som nåla i høystakken ...
Kanskje noen ordspillere som har noen tips ?
Saken er den , at jeg søker etter to damer som leide sommerhuset mitt i Risør i en uke for noen år siden ; mest trolig i 2008 eller 2009 . De fortalte meg noe som jeg nå skjønner er veldig interessant , men skjønte det ikke da ... hadde jeg skjønt det da , ville jeg ha stilt flere spørsmål ... De har kanskje en opplysning som kan være avgjørende for meg .
Alle tips mottas med takk !

mast602014-08-26 21:41
Antall innlegg: 82

Nei dette var ikkje enkelt. Om du veit namna på dei to damene, så kan du jo søkje på internett. Men det har du kanskje ikkje? Om du veit kvar dei var frå går det kanskje an å setje inn ei annonse i lokalavisa i det området der du ber om kontakt. Det kan jo vere nokon som kjenner nokon o.s.v. I alle fall går det an å prøve dette dersom dei er frå Norge. Er dei frå utlandet er det jo ikkje så lett å finne lokalaviser. Elles er det vel nokon ukeblad som har sider der det går an å setje inn slike etterlysingar. Diverre har eg ikkje nokon betre ide. Eg ynskjer deg lukke til med leitinga etter "nåla".

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 10:38

Takk for svar mast60 .
Ukeblad hadde jeg ikke tenkt på , så det vil jeg nok prøve.
Flere som har tips ?

kef_u2014-08-27 12:32
Antall innlegg: 20

Spennende! har de noen tilknytning til Risør? jeg kjenner mange der :) ingen steder du har skrevet ned navn, mail, telefonnummer? hvis dere korrespondere via mail har du det kanskje fortsatt i arkivet?

Cygnus2014-08-27 13:00
Antall innlegg: 44845

Facebook?

jonbang2014-08-27 13:04
Antall innlegg: 35

Ta kontakt med riksdekkende aviser å spør om de kan lage en reportasje?

kallekanin092014-08-27 13:27
Antall innlegg: 69

Kanskje banken har navnet, hvis de betalte til kontoen din?
Eller telefonselskapet ditt, det blir litt mer å lete gjennom, men det skal kunne gå an å få tak i utskrift av samtaleloggen.

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 13:28

Kremt ... Riksdekkende aviser hadde vært fint , men tror nok ikke dette er en sak for dem . Det er rett og slett en veldig merkelig sak ; som jeg hadde gjemt lengst bakerst i bevisstheten , og som plutselig kom fram igjen så mange år etterpå . Merker at jeg har lyst til å dele det med flere , men er nok litt redd for reaksjonene ; selv om jeg jo er anonym...
Kanskje flere som har opplevd noe tilsvarende , og det ville jo ha vært en "trøst" . Det er jo så mye forskjellig mer eller mindre "rart" som blir tatt opp her på Ordspill ; men dette er etter mine begreper litt " hinsides". Det er innafor det "alternative landskapet" . Og jeg er ikke en alternativ type ... Derfor er jeg litt satt ut kan man si .

CaB2014-08-27 13:36
Antall innlegg: 2926

Er enig med kallekanin09. Banken kan være en ide å kontakte, med mindre de betalte deg kontant for leien... Så lenge det er noen _du_ har mottatt en betaling _fra_, så burde det være ganske greit å få hjelp til dette.

Og lykke til med å finne disse damene!

Cygnus2014-08-27 13:55
Antall innlegg: 44845

Men litt nysgjerrige blir vi jo, det må innrømmes!

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 17:48

Helt utrolig , men jeg fant noen gamle kontoutskrifter ( som jeg var sikker på at jeg hadde hivd for lengst ...) Og den siste på lista var en av damene .

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 18:02

Skal fortelle historien snart , men har nettopp snakka med den ene
dama , og er så satt ut at hjernen ikke fungerer så godt nå .
Skal til og med få historien deres skriftlig .
Nå er jeg veldig letta ... det kan man trygt si .
Ikke så redd for å dele historien med andre nå .

GreteSB2014-08-27 18:08
Antall innlegg: 7777

Vi venter i spenning! :)

JamesO - Ikke medlem lenger2014-08-27 18:37
Antall innlegg: 2649

Det finnes en gruppe på FB der du kan da opp slikt.

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 20:18

Vel , dette blir sikkert litt rotete skrevet , men tar sats : Har eid huset siden våren 2004 , har bodd der mye selv , og leid bort i perioder , bl.a. til sommergjester . De to damene bodde der en uke i 2008.
De fortalte meg da at de hadde hørt skritt i den lille stua rett utenfor
soverommene , og det var ingen av dem som hadde vært oppe den natta . Det er hva jeg husker at de fortalte meg dengang , og jeg "tok det ikke inn" , for å si det sånn ; vanskelig for å forholde seg til "uforklarlige" ting , og det attpåtil i mitt eget hus ...
De to opplevelsene jeg selv hadde hatt , hadde jeg heller ikke "tatt inn" .
Den ene opplevelsen min er helt sikkert FØR damene leide , og mest sannsynlig den andre også. Hvorfor disse opplevelsene kom "tilbake i min bevissthet" så mange år etterpå , er en gåte ... Men det gjorde de , og jeg fikk ikke fred , rett og slett . Da kom jeg til å tenke på disse damene som var helt sikre på at det de hadde hørt ikke var et menneske av kjøtt og blod . Den ene episoden jeg opplevde var ganske harde skritt som jeg hørte da jeg tapetserte den lille stua , ikke mange meter fra utgangsdøra ; bare så merkelig at a det aldri banka å . Jeg venta og venta på at noen skulle banke på

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 20:19

sorry

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 20:19

kom borti send ...

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 20:20

He he , nå kommer snart resten av historien

abelon - Ikke medlem lenger2014-08-27 21:22

da det hadde gått flere minutter , gikk jeg selvfølgelig ut for å sjekke .
Men ingen der . Det har jo vært innbrudd i fredelig lille Risør av og til også , så jeg gikk over å spurte naboen om hun hadde sett noen "snoke" rundt . Det hadde hun ikke . Jeg fortalte henne at vedkommende hadde gått litt rart , liksom litt halt ... da lo hun skikkelig hjertelig , og sa at det nok var "Even med trebeinet" . Spurte ikke noe mer jeg da , og glemte det hele .
Den andre opplevelsen var betraktelig sterkere : Jeg hørte stemmen til en gammel mann , bare et par tre meter i fra meg . Jeg sto nede i underetasjen og ordna med noe ( husker ikke helt hva det var , men tror jeg blanda maling ) , og det var helt stille både ute og inne . Den gamle mannen prata liksom til seg selv , ut i lufta . Ingen skritt som kom og ingen som gikk . Og han var veldig nær meg . Først skvatt jeg ganske mye , for det pleier ikke å høres sånn ut når folk er på utsiden . Og jeg gikk selvfølgelig ut for å sjekke , og rope og lytte . Men ingenting .
Den gang tenkte jeg selvfølgelig ikke noe mer på det .
Så til hovedpoenget : Det har sakte men sikkert gått opp for meg at jeg mest sannsynlig har hatt "overnaturlige opplevelser" . Hjelp !
Da har jeg et bittelite håp om at de to damene ikke har glemt hva de opplevde , og hva har de å si om de skritta de hørte ?
Den gamle kontoutskriften ble redninga ; for de hadde satt inn halve leia på forskudd . Jeg hadde 5 navn på lista , og da jeg skulle ringe sistemann hadde jeg helt mista håpet ... Men bingo ! Var veldig bevisst på å ikke stille ledende spørsmål . Så spurte jeg om hun kunne huske at de hadde fortalt meg at de opplevde "noe merkelig" den uka de leide .
Så fortalte hun at de hadde hørt skritt ; både ute og inne (ikke på en gang) og at det hørtes ut som vedkommende var halt , altså halta. Nabodama fortalte meg for noen dager siden at det bodde en mann i huset som hadde trebein . Han døde i 1975 .
Det var altså fellesnevneren for våre opplevelser : At vi hadde hørt en halt " person". Avdød person ...

Puh

kef_u2014-08-27 23:21
Antall innlegg: 20

Oooh kjempespennende!! Ganske sikker på at Aust Agder Blad kunne ha skrevet en reportasje om dette altså! Det hadde vært kjempeartig! Takk for at du delte historien :) er det lov til å spørre hvilken gate huset er i? evt hvilket område av byen?

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?