Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 709

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ReXxX2014-11-07 14:43
Antall innlegg: 3

Takk for meg.
Etter at Betapet tok over Ordspill, og etter at de, på tross av(som det sto i mailen jeg fikk) påsto at "Eierskiftet vil i praksis ha liten betydning for brukerne, med unntak av noen endringer på spillbrettet tilsvarende Betapets løsning", helt og holdent har ØDELAGT hele spillet, ved å endre så mye de kunne med spillet fra å være en Scrabble-klone der man kunne trene på det å spille live Scrabble, til en "vi har laget vårt eget spill, og driter i at det ikke har noen verdi for brukerne våre"-versjon, gir jeg meg på Ordspill. Permanent(eller til de faktisk kommer tilbake med grunnen til at dette var et levedyktig alternativ til Wordfeud, fat chance, btw).

Jeg har vært medlem av ordspill i over tre år nå, og har hatt mye glede av å ikke bare kunne spille Scrabble som app, men også å ha truffet masse masse kjempehyggelige mennesker. Jeg kommer til å savne de faste spillerne jeg har hatt kontinuerlige kamper mot, og håper de som (mot formodning) blir værende her får det fint. Men det er ingen verdi for meg å spille noe jeg ikke får noen form for trening, eller for den saks skyld, glede av lenger. Jeg vet at det at jeg gir meg sikkert har NULL å si i den store sammenhengen, og jeg vet at de som evt leser dette tenker at jeg er en sutrelugg, men jeg vil uansett få det sagt.

Jeg har prøvd å gi beskjed til mine faste motstandere om dette på chatten i spillet, men den fungerer like godt som brett-layouten(ikke i det hele tatt), så jeg kan kun håpe at de har fått beskjeden jeg har sendt dem.

I tillegg vil jeg også levere en beskjed til Betapet, når det kommer til det dere har gjort:

Dere burde SKAMME dere. MYE. Aftenposten klarte å få lov til å bruke Scrabble-brettets layout, hvilket betyr at dere også kunne klart det. Hvis det var snakk om penger som dere(tydeligvis, i så tilfelle) ikke var villige til å hoste opp for rettigheter, så er dere pengegriske svin. Hvis dere skal ta over noe som fungerer helt fint for flere tusen mennesker, så er det IKKE greit å opptre som om dere bruker greia som dasspapir.

Det er synd at det blir sånn, men dette gidder jeg ikke.

Etter 1330 dager, 1253 spill og hele 1826 bingoer,
er dette kroken på døra.

Hvis noen av dere vil spille med meg, kan dere finne meg på Wordfeud. Let etter ReXxX1984.

That is all.

ljusnan2014-11-08 07:25
Antall innlegg: 175

Endres reglene må man akseptere dette, som man må i samfunnet ellers.
At en "nybegynner" som deg forsvinner kan man leve med.

Jeg har over 10 000 spill. Jeg fortsetter med de nye reglene!

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-08 11:41
Antall innlegg: 2649

Vil bare nevne si at å spille ordspill med trådløs overføring av signaler kan være risikabelt for helsa :

1. Nok en forskningsrapport som viser at vår viten om helseskadelige effekter fra mikrobølger egentlig er gammelt nytt

exp-oncology.com.ua/...on -systems

2. Mer inforasjon om den store, kommende rettssaken i USA, kreftofre saksøker mobilindustrien

www.dailymail.co.uk/...z3 EPdF9kUY

3. Oversikt over myndigheter og organisasjoner som advarer mot trådløs teknologi (denne er ikke helt oppdatert og heller ikke utfyllende, det finnes mange flere!)

apps.fcc.gov/ecfs/do...75 20941838

4. International EMF Alliance sin webside er igjen oppe og går. Dette er en overbygning for strålevernsorganisasjoner i hele verden og viser godt noe av omfanget av vårt arbeid.

www.iemfa.org/

5. Det finnes meget god dokumentasjon for at bruk av mobiltelefon og annen trådløs teknologi øker sannsynlighet for å få hjernekreft. Her er en sterk historie om et kreftoffer. Vi vet ikke hva som har forårsaket kreft i dette tilfellet.

www.aftenbladet.no/t...p; section=

6. Stortingspolitiker blir dårlig av stråling fra mobil/trådløst

www.vg.no/nyheter/in.../2 3309518/

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-08 12:40

Bruk pc og kabel ...

ljusnan2014-11-08 12:43

Bruker Pc og tråløstnettverk.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-08 13:22

Ok. Vil anbefale at du bruker kabel fra pc til ruter/hjemmesentral og slår av den trådløse funksjonen på pc-en så slipper du å bli bombardert av den trådløse strålingen ljusnan

Man slå av den trådløse funksjonen ved å trykke på fn-tasten og samtidig trådløssymbolet på en tast som kan være f2 eller f3 tasten øverst til høyre på tastaturet. På noen pc-er så kommer det opp et vindu og her skal det stå at flymodus skal være på, da er trådløssignalene av.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-08 13:23

øverst til venstre på tastaturet skulle jeg skrevet, ikke øverst til høyre

GreteSB2014-11-08 13:32
Antall innlegg: 7777

Nå hører vel strengt tatt dette ikke ikke til i denne tråden. Fint hvis dere heller diskuterer dette i en annen tråd.

Reon2014-11-08 14:24
Antall innlegg: 2

Jeg takker også for meg. Av samme grunn som på. Ingen grunn til å bruke denne appen lenger.

ReXxX2014-11-09 05:52
Antall innlegg: 3

Nybegynner, faktisk. Wow. Har ikke hørt den på en stund.
La meg presisere statistikken litt:
I tillegg til mine 1253 spill og 1826 bingoer her, har jeg 2760 spill og 4287 bingoer på wordfeud (siden februar i fjor), 500 av dem i liga. Jeg har også, som høyst aktivt medlem i Norsk Scrabbleforbund, rundt 2000 spill på brett ila de siste to år, og litt over 1 bingo per spill.

Siden du, ljusnan, vil bruke dine 10000 spill til å kalle meg nybegynner, vil jeg gjerne levere deg et regnestykke:
Du har vært medlem her i ti år. Det vil si 1000 spill per år. Jeg har vært aktiv i ca 3 år. Det vil si rundt 2000 spill per år.

Hvem er nybegynner?

Uansett, jehg laget ikke denne tråden for å måle hvems tiss som er lengst, jeg laget den for å takke for meg som spiller på en nå ramponert app. Jeg ville bare presisere statistikken for å legge vekt på at jeg faktisk vet meget godt hva jeg gjør.

Nok en gang,
Takk og farvel.

LEDhagenisse2014-11-09 08:13

Farvel. Fred være med deg.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-09 08:33

Endringene ang. at standardbrettet som lignet på real life-brettet forsvant var jo synd, dog er det jo fremdeles 3 fine brett å spille på. Og jeg holder meg til å spille på pc som har kabel til internett.

Fremdeles er det jo fin underholdning her og morsomt å spille. Jeg er mer bekymret for større fremtidige endringer som jeg ikke skal presisere her.

Er fremdeles forundret over at så mange finner det underholdende å spille Scrabble/wordfeud på nettbrett, mobiltelefon når det kan gå for eksempel mange timer/dager mellom hvert trekk. For meg virker dette utrolig kjedelig, og jeg prøver å finne ut av hvorfor folk kan finne dette underholdende.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-11-09 09:35

La oss håpe at fremtidige endringer blir til det positive for spillerne. At spillerne oppfatter endringene som positive slik at de får lyst å være her på ordspill.no er jo også viktig for eierne av ordspill.no for da får de mer reklameinntekter skulle man tro. Nå er ikke undertegnede noen ekspert på reklame på internett, men.

Cygnus2014-11-09 10:16
Antall innlegg: 44845

Synes også at standardbrettet virker som en dum 'nyvinning', men siden jeg på datamaskinen mest spiller Spesial, er det bare på appen dette er et problem for meg.
Men jeg forstår deg, Rex.

Fidelma2014-11-09 10:27
Antall innlegg: 3315

jeg ville heller hatt spesialbrettet på appen enn dette nye brettet...

GreteSB2014-11-09 10:27
Antall innlegg: 7777

Det er synd å miste spillere, men det vil forhåpentligvis være mange igjen å spille med.
Jeg syns ikke at wordfeud er et godt alternativ, bortsett fra ligaen (WloH) da. Her på ordspill er det ranking, et forum og i tillegg kan jeg spille på tid når jeg blir lei av å vente et døgn på at motspiller skal legge.
Selvfølgelig veldig synd å miste standardbrettet.

Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-09 11:43
Antall innlegg: 85

Nå ja, det er ranking også i Wordfeud, til og med en grafisk framstilt tidsserie. Og poengberegningen i Ordspill har nærmet seg den i Wordfeud etter siste endring. Synes at forskjellen nå er mest kosmetisk. Selv spiller jeg begge steder.

trynnn2014-11-09 13:02

Håper Betapet tar fornuften fange, og lar oss spille standardbrett igjen snart.

ljusnan2014-11-09 20:33

RIP ReXxX.

Har ingen interesse av å vite hvor flink du er i følge deg selv. Har ingen interesse av å bli like kjent med deg som du tydelig vis tror du kjenner meg.

maliins2014-11-09 22:05
Antall innlegg: 452

Man kan venne seg til alt, hvis man vil! Liker ikke det nye brettet spesielt godt, men så ikke at jeg spilte på det før spillet var halveis heller da... Til krangle fantene ; Dramaqueens!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?