Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 701 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| trymare | 2014-12-04 23:38 | |
![]() | Hvorfor spiller nesten alle tilfeldig? Det er noe jeg alltid har lurt på, og som jeg virkelig ikke forstår vedrørende majoritetens spillepreferanser her inne: Nesten alle foretrekker tilfeldig brett fremfor standard eller spesial. Hvorfor er det egentlig sånn? Det er jo standard og spesial som er de mest stabile og trygge brettene, hvor dyktighet i større grad har noe å si. Tilfeldig brett går jo nesten bare ut på flaks og uforutsigbarhet - er man heldig nok kan man få 500 poeng på første legg og dermed ha avgjort hele kampen med ren flaks... Jeg ser ikke helt logikken her? Det er jo på standard brett man virkelig får prøvd seg: Man vet fra før av hvor de forskjellige feltene er, disse er i tillegg lengre fra hverandre enn på tilfeldig brett. Dermed slipper man jo det evinnelige stresset som man opplever når man spiller på tilfeldig brett, fordi da må man alltid starte et spill i total uvisshet om hvor de forskjellige brikkene er... Jeg trodde da at stabilitet, forutsigbarhet og dyktighet var det som fikk folk til å spille dette spillet, noe man i større grad opplever på standard brett. Jeg er klar over at man kan ha flaks i standard brett også, ved at man får gode bokstaver, men denne flaksen råder i langt mindre grad på standard brett enn på tilfeldig brett. | |
| Cygnus | 2014-12-04 23:48 | |
![]() | Jeg spiller nesten bare spesial - synes også tilfeldig er litt tøvete!!! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-12-05 00:36 | |
![]() | Som jeg alltid har sagt : Tilfeldig brett er djevelens verk! (Ja, jeg savner standardbrettet vårt.....snufs....) | |
| Cygnus | 2014-12-05 01:10 | |
![]() | Ja det nye er ganske teit! Virkelig, sånn teknisk!!! | |
| trymare | 2014-12-05 22:43 | |
![]() | Ja, det er merkelig at de endret på standardbrettet. Det burde være slik det alltid har vært. Fortsatt er det mye kjekkere enn tilfeldig da :) | |
| heidi44 | 2014-12-05 22:56 | |
![]() | Helt enig. Det beste var vanlig Scrabble- brett slik standard var tidligere. Men fortsatt mye kjekkere å spille den nye standard enn tilfeldig. Er det fortsatt noe som heter Spesial? Det har ikke jeg sett. | |
| Cygnus | 2014-12-05 23:51 | |
![]() | Spesial er der, jeg spiller bare det. | |
| Cygnus | 2014-12-05 23:52 | |
![]() | På nettet altså! Ikke på appen! | |
| bettynt | 2014-12-06 00:29 | |
![]() | Spesial hva er det? Standard brett er ubetinget mest moro å spille | |
| Cygnus | 2014-12-06 00:37 | |
![]() | Ser at du bare spiller app - da har du bare to valg (tilfeldig el standard). Men på nettet finnes også spesial! | |
| redhy | 2014-12-06 01:07 | |
![]() | Standard blir ofte veldig lukket, men med tilfeldig så kan man kombinere tallkombinasjoner og bokstavverdier med ordkunnskap. Er man redd for å dale i rank så er det selvfølgelig lurt å spille standard, men så moro er det ikke etter mitt synspunkt. | |
| BeeJay | 2014-12-06 04:14 | |
![]() | Tilfeldig er gøyere, rett og slett. For noen av oss, i alle fall. Byr på større tap iblant, men so what..... Enig med redhy i at standard ofte blir veldig lukket, det blir gjerne tripp-trapp-mønster på brettet og bare halve brettet blir utnyttet. Blir ofte frustrerende. Men jeg spiller alle slags brett og har det moro med det. :) | |
| mast60 | 2014-12-06 09:25 | |
![]() | Eg trur det har litt med at det er tilfeldig som kjem opp som val når vi startar eit spel. Hadde standard stått som "standard" så hadde nok fleire spelt det. | |
| bris1 | 2014-12-06 11:37 | |
![]() | Tilfeldig er for meg en større utfordring enn standard og spesial. Spesielt når det spilles panikk. Utfordrer mange egenskaper, og gir god stimuli. Det må sies at jeg ikke er særlig til poengjeger, da hadde jeg nok satsa på standard og lynrask. | |
| Cygnus | 2014-12-06 11:38 | |
![]() | Du har kanskje noe der, bris- panikk og tilfeldig som anti-Akzheimer-metode!!! | |
| bris1 | 2014-12-06 15:55 | |
![]() | Liker, Cygnus! | |
| VeldiGlad | 2014-12-06 17:49 | |
![]() | Dersom spill på tilfeldig brett kun hadde dreid seg om flaks og uforutsigbarhet hadde det gitt seg utslag i at de som utelukkende spiller tilfeldig ville hatt tilnærmet lik rank og vunnet og tapt omtrentlig like mange ganger over tid. Slik er det ikke. Det er kun i først legget at det er mulig å ha skikkelig flaks på tilfeldigbrett. Resten av mulighetene for poengsanking er et resultat av foregående legg. Det skjer sjeldent at aller første trekk er dramatisk avgjørende. (Selv om jeg kan være helt enig i at det er irriterende de få gangene det skjer). Tilfeldighetsaspektet gjør at spillet har andre utfordringer enn hva standard- og spesialbrett har. Det betyr ikke at spill på tilfeldig brett ikke har noe med ferdigheter å gjøre. Spillerne har like stor mulighet til å gjøre bevisste valg om hva og hvor de legger som på de andre brettene. Det er bare det at det er andre, antakelig flere, og ikke minst varierende variabler å ta hensyn til når en spiller tilfeldig. Jeg tror heller ikke at det nødvendigvis er stabilitet, forutsigbarhet og dyktighet som får folk til å spille. Folk spiller nok av mange forskjellige grunner. Jeg spiller først og fremst fordi jeg synes Scrabble og Scrabble-lignende spill er uhyre morsomt, og en ypperlig måte å prokrastinere på. Liker forøvrig alle typer brett og hastigheter. :) | |
| Yksi | 2014-12-06 17:58 | |
![]() | Jeg spiller standard. Derfor spiller alle andre tilfeldig :o) | |
| Amicofritz | 2014-12-06 22:03 | |
![]() | Hva VeldiGlad sa. | |
| MaAnHe | 2014-12-07 00:18 | |
![]() | Prokrastinering, utsettelsesatferd, det å kronisk utsette noe man har planlagt å gjøre. Prokrastinering skilles gjerne fra beslutningsvegring og ubesluttsomhet, og også fra bevisst utsettelse, og viser typisk til gjennomføring: man blir ikke ferdig som planlagt. Jfr Store norske leksikon | |