Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
pellkjell2015-10-03 23:14
Antall innlegg: 364

reinkarnasjon
tror du på reinkarnasjon?

jeg gjør ikke, men.... hvem vet?
Tar jeg feil?

lindoha - Ikke medlem lenger2015-10-04 00:54
Antall innlegg: 23

nei på begge spm

Emil19602015-10-04 10:52
Antall innlegg: 12863

Hakke peiling. ..men en ting er sikkert , ingen VET, derfor heter det jo også Å TRO !

maranello2015-10-04 20:48
Antall innlegg: 305

Ingen reinkarnasjon etter døden....

pellkjell2015-10-04 20:55
Antall innlegg: 364

Disse som faktisk tror på dette; kan det skyldes ønsketenkning? Innbilling? Ren galskap?

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-05 13:42
Antall innlegg: 1807

Etter at jeg , for mange år siden , hørte en død mann prate ...
begynner jeg virkelig å lure på ALT !
Jeg er ateist , og har aldri hatt "tendenser" til å tro på verken det ene
eller det andre ... Men etter denne merkelige opplevelsen , kan jeg ikke
fullt så "skråsikkert" som tidligere fnyse av alt som ikke er " forståelig
umiddelbart " . Er blitt mer åpen for at det er mer mellom himmel og jord
enn vi små mennesker kan forstå .

Cygnus2015-10-05 16:11
Antall innlegg: 44845

Nå ble jeg nysgjerrig - ved hvilken anledning pratet vedkommende? Jeg mener, hvir hørte du det?

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-05 17:17

Jeg hadde et innlegg om det her på Ordspill for omtrent ett år tid siden .

Det var helt stille i huset , jeg sto i underetasjen å blanda/rørte maling ,
og så hørte jeg en stemme et par tre meter unna . Stemmen til en eldre
mann . Jeg tenkte selvfølgelig ikke et øyeblikk på at det ikke var et levende menneske ... heldigvis . Merkelig at jeg greide "å hviske det" ut av hukommelsen i mange år ; for når det først har kommet tilbake , så er det så sterkt . I tiden etter at "det kom tilbake i bevisstheten" prøvde jeg å finne en naturlig forklaring på det selvfølgelig ; men den har jeg ikke funnet . Det som er så underlig , er at stemmen var så klar og tydelig ,
likevel greide jeg ikke å oppfatte et eneste ord av det han sa . Han snakka rett ut i lufta , og det var ikke tegn til andre stemmer eller lyder .
Der tilbygget mitt står nå , var det før et villnis av en hage . Jeg tok mot til meg å oppsøkte naboen , som kjente til flere som hadde bodd der gjennom tidene . Var redd hun skulle tro det hadde rakna for meg ...
Da jeg fortalte om denne opplevelsen , og en annen gang da jeg hørte
skritt fra en som hørtes ut som han halta ; begynte hun å le , for det ble
så livaktig . Ble helt stum da hun faktisk trodde at jeg hadde hørt denne
mannen som jo har vært død i flere tiår . Hva skal man tenke etter en sånn opplevelse ? Det tok meg flere måneder å forsone meg med det
jeg hadde opplevd . Jeg fortalte om det til samboer og venner , men man blir jo så alene når man opplever uforklarlige ting . Vi vil så gjerne finne
"en fornuftig forklaring " på alt . Det var heldigvis ingen som trodde at
det hadde "tørna for meg" . Og jeg visste jo også at jeg var ved "mine
fulle fem". Men det er en merkelig ensom følelse å oppleve noe sånt .
Kan ikke forklares .

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-06 10:30
Antall innlegg: 2649

At det eksisterer en annen dimensjon dit menneskets sjel drar etter fysisk død er helt sikkert. Bare se på alle opplevelsene folk har i programmet Åndenes makt.

Men om den enkelte sjel reinkarnerer i en ny fysisk kropp er et noe annet spørsmål. Uten å ville gi en for lang forklaring så tror jeg at reinkarnasjon eksisterer sånn delvis og i større eller mindre grad for den enkelte sjel.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-06 16:06

Jeg verken tror eller ikke tror , hvis man kan si det sånn ...
Men jeg merker at jeg er blitt mer "åpen i sinnet" på en måte .
Ennå kan jeg ikke fatte at jeg har opplevd noe "uforklarlig" .
Jeg er et stort spørsmålstegn ? ! Samtidig som det er veldig uvirkelig ,
har det også berika meg . Og den dagen kommer kanskje da jeg kan
akseptere denne hendelsen fullt ut . Merkelig at jeg , som er så lite "troende" skal oppleve noe sånt . Men at man har fått et litt mer åpent sinn , er vel til å leve med .

Cygnus2015-10-06 16:31

Ja det høres jo ut som en kjempeinteressant opplevelse.

asloco2015-10-06 23:06
Antall innlegg: 41

Jeg syns åndenes makt virker som et meget falskt program. Det har aldri blitt bevist noe som helst åndelig/overnaturlig. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde tro på noe, for det hadde vært deilig å slippe å tenke på at det bare venter evig ingenting etter at jeg dør.

Jeg er skeptisk. (Om dere ikke har gjetta det fra før :p). Det som gjør meg enda mer skeptisk er slike saker som det mennesket som nylig ble dømt for å "heale" en dame som hadde fremskreden kreft. Han fikk henne til å slutte med medisinene sine fordi han kunne fikse henne. Hun døde dessverre.

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-06 23:10

Har alltid undret meg over at folk er skeptiske til de paranormale fenomenene disse familiene opplever i tv-programmet åndenes makt. Man får servert ting helt klart som dagen, likevel nekter de å tro på det.

Cygnus2015-10-06 23:32

Jameso - tror du bør ha litt mer kritisk sans når du ser på slike program!
Og asloco - det er dessverre altfor mange slike triste historier om slike som dkal redde deg fra kreft osv - og så dør pasienten.
Men hvorfor frykter du evig ingenting? I det store intet er vi ikke mer og ergo er det lite å frykte. Men selve dødsprosessen er selvsagt noe ekkel å tenke på!!!

asloco2015-10-06 23:34

Jeg har alltid undret meg over folk som er ukritiske til ting som går på kommersielle tv-kanaler. Der noen ser sannhet, så ser andre (f.eks meg) en spekulativ røre.

Har du sett noe på "Folkeopplysningen" på NRK, JamesO? Jeg vil anbefale denne episoden. tv.nrk.no/serie/folk.../e pisode-4

Helt fint for meg at folk tror på hva de vil, og jeg ønsker selvsagt alle et spennende liv. Hvis folk tror på spøkelser, så må de gjerne det for meg. Hvis man ser på spekulativ reality på tv som bevis, så er jeg uenig.

asloco2015-10-06 23:36

Cygnus. Det hender jo at jeg syns det er litt moro å leve, og det å vite at jeg har en utløpsdato er ikke alltid så trivelig å tenke på. Hvordan jeg evt. dør er jo enda mer skummelt, og satser på å sovne stille inn -mett av dage :)

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-06 23:38

Ja , hvor mye skal til før det er "overbevisende" ?
Jeg har sett Åndenes makt noen få ganger , og kan ikke huske at jeg
ble overbevist ... Like lite som jeg tenker at noen blir overbevist
når jeg forteller om mine opplevelser ... Vi mennesker ønsker vel som regel
å "fornuftsforklare" det meste ; og det mener jeg er et sunnhetstegn .

asloco2015-10-06 23:44

Jeg tror at du har hatt en opplevelse, abelon. Jeg kjenner en god del som har hatt opplevelser med healing, spøkelser og religiøse saker (bor tross alt i Kristiansand). Jeg har til og med en mor som har blitt kvitt heftig allergi ved hjelp av homeopati (noe jeg er EKSTREMT skeptisk til).

Jeg mener at alle eier sine opplevelser. Jeg skal ikke si noe om hva du har opplevd eller ikke opplevd.

Jeg bare sier at jeg er tvilende til b.l.a spøkelser, guddommer, liv etter døden, healing, tungetale.. kommer ikke på mer i farta, men skal love at jeg er skeptisk til mer enn det.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-07 00:15

Godt sagt asloco : At man eier sine egne opplevelser . Man kan ikke forvente at noen andre skal gå inn og bli "deleiere".

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-07 10:11

Mitt perspektiv sier at folk som gjennom et program som åndenes makt for servert ulike familiers opplevelser av det paranormale og de sitter og ser på TV og ikke tror på dette, ja disse mangler noe med sin virkelighetsforståelse. Det er en logisk brist. Når folk ser gjennomsiktige skikkelser eller hører skritt i entreen eller på loftet og de forteller dette mens de blir intervjuet på TV så lyver de ikke. Hvorfor skulle de lyve ? Så mange forteller om det samme. For meg virker det helt sprøtt å ikke tro på dette og innbille seg selv at folk lyver om dette på TV.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?