Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 554 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-09-04 18:06 | |
![]() | kaldere samfunn Støre sier at vi har fått et kaldere samfunn med Solberg. Har vi fått et kaldere samfunn? Kan vi skylde på Erna? Vil Støre vinne regjeringsmakten med sitt varme budskap? Jeg undres............ | |
| CaB | 2017-09-04 18:32 | |
![]() | At vi har et kaldt samfunn skal jeg være enig i. Sitter vi på bussen, så vil vi helst ha et ledig sete ved siden av oss. Og hvis det er umulig, så snakker vi jo ikke med sidemannen, for eksempel. Men dette er vel strengt talt en kulturell ting og et fenomen som har vært tilstede i maaaange år. Dette er ikke noe som påvirkes nevneverdig av hvem som er statsminister. | |
| Cygnus | 2017-09-04 19:05 | |
![]() | Nei ikke det med bussen osv - men det er ikke det som for meg er et kaldt samfunn, men det at vi mer og mer ser ut til å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer oss selv - og og ikke minst at det gis uttrykk for hat i så mange sammenhenger, jf omsorgsarbeideren som skrev i et kommentarfelt om Hadia Tajik (hennes ikke min staving!)'Hu må ein kvan slå i hel, jævla kjering'. Men slikt blir neppe mye bedre med andre statsministre, men FrP er jo på en måte en støttespiller for slikt, så....! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-09-04 21:17 | |
![]() | Støre refererer nok heller til Listhaug sine stunt enn til busskultur. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-09-04 22:57 | |
![]() | Du snakka som en maskin Sylvi Listhaug ! Ordene kommer fra Trond Giske . FRP har jo kaldt og "maskinaktig" over seg , synes jeg . Ikke helt bra hvis de hadde danna regjering alene . Synes absolutt det er bra at vi har et "pittbullparti" , bare de ikke få for mange stemmer så ... | |
| kuami | 2017-09-04 23:31 | |
![]() | Det er ikke politikken som avgjør et samfunns varme, men menneskene. Nordmenn er jo ikke kjent for den store varmen mot fremmede. Tar litt tid å tine. Mobilbruk overalt hjelper heller ikke. Men prøv med et "hei" i en heis el på et venterom. Gjett hvem som svarer.... | |
| trud | 2017-09-05 07:09 | |
![]() | Man må gi for å få. Vi er ikke verre.enn andre. Store byer er ugjestmilde - vi føler oss tryggere i små forhold- kjenner flere. Smil, si noen ord og bli positivt overrasket - det funker for meg.... | |
| Emil1960 | 2017-09-05 10:13 | |
![]() | Kjempeenig trud !!!!! | |
| Cygnus | 2017-09-05 11:22 | |
![]() | Trud og Emil: Dessverre kan en nok generelt si at du høster det du sår - men dere glemmer at det er mange i vårt samfunn som kan smile nonstop og likevel møte kulde og hat! | |
| Cygnus | 2017-09-05 11:24 | |
![]() | Og dessuten: vi er ikke verre enn andre - er det en trøst? Vi endrer oss kjemperaskt bort fra det likhets-samfunn Norge har vært- jeg synes det er trist! | |
| bris1 | 2017-09-05 12:50 | |
![]() | Likhetssamfunnet? Tror det har vært, og er, større forskjeller ute og går enn vi er villige til å se. Noen av oss har lenge vært så priviligerte at vi kan velge og vrake i ferskvaredisken på de beste dagligvarebutikkene, for ikke å si spesialbutikkene, når vi skal lage oss mat. Det er bare å lete seg tilbake til tråden om hva vi spiser til middag, den sier mye om hvordan den enkelte av oss lever. Så kan vi smykke oss med fine ord og meninger hvert fjerde år når det i valgkampen blir politisk riktig. Godt valg! | |
| Cygnus | 2017-09-05 14:17 | |
![]() | Vel, bris, så enkelt er det nok ikke - selvom det selvsagt er et poeng - men når Norge ble beskrevet som et likhetssamfunn (særlig av utenlandske forskere osv) så hadde det mye å gjøre med inntektsforskjeller som faktisk var veldig mye mindre før og som øker fort nå - det er et ubestridelig faktum, og slike forskjeller fører faktisk med seg en del konsekvenser, ikke bare generelt sosiale, men også f eks helsemessige. Homogenitet i mye større grad enn nå var det også og større heterogenitet har ført til andre sosiale effekter! | |
| bris1 | 2017-09-05 16:22 | |
![]() | Forklaringsmodeller og teorier er vel og bra, liv og lære er heller ikke å forakte. | |
| picassa | 2017-09-05 16:35 | |
![]() | Trud.jeg er enig med deg. Jeg bor i Spania i en by med mange spanske innbyggere.Det er det vanlig aa hilse selv om du ikke kjenner vedkommende personlig. Jeg glemmer meg bort aa hilser paa folk jeg moeter naar jeg opphlder meg her i Norge..Her hilses det stort sett ikke tilbake,noen ser rart paa meg. Noen faa hilser,det er mest gamle mennesker.Jeg akter aa fortsette med hilsingen min.Det er en maate aa kanskje kunne slaa av en prat etterhvert og det maa vel resultere i et varmere samfunn.AA kritisere andre politikere bedrer ikke paa dette. | |
| trud | 2017-09-05 16:39 | |
![]() | Det hele begynner med deg selv - det er kun DU som kan gjøre en forskjell først og fremst - så kommer ringvirkningene etter hvert !!! Klem | |
| Cygnus | 2017-09-05 17:03 | |
![]() | Vel, bris, da må jeg vel strekke våpen - livet har jeg da så liten erfaring med!! ; ) | |
| Cygnus | 2017-09-05 17:07 | |
![]() | Picassa og trud - tror vi snakker forbi hverandre - snakker ikke om hilsing og ikke-hilsing (i Norge er det forøvrig en pussig forskjell på å møte folk på gater og veier på den ene siden - hvor en ikke hilser på ukjente - og på fjellet hvor en hilser blidt!)!! | |
| bris1 | 2017-09-05 18:40 | |
![]() | Cygnus, du gjør nå som du ønsker. Din livserfaring kjenner du best selv, jeg har ikke trukket den i tvil. Jeg ser at du tillegger meg et "poeng" i ditt første svar til meg, det betyr at du skjønner hva jeg refererer til. Jeg trekker ikke i tvil din teoretisering av problemstillingen. Ikke lat som du ikke forstår mitt poeng ved å late som om du "lar meg vinne diskusjonen", det blir for tullete. Du og jeg er blant dem som kan velge og vrake fra øverste hylle, la oss innrømme det. | |
| Audioman | 2017-09-05 19:50 | |
![]() | Vi har et samfunn hvor integritet vurderes som en nødvendig egenskap langt ned i hierarkiet.... et samfunn hvor man skvises ut om man påpeker feil. (Her ser jeg integritet som evnen til å fodta og gå videre) Dette er kanskje et av de verste symtomene på et kaldt samfunn. Vi lever i en tid hvor konspirasjonsteorier brukes aktivt for å dekke opp for den virkelige konspirasjonen. Vi har verdensledere som spiller spill, med sauene sine, som underbygger fiendtlighet. Derfor er åpenhet viktigere enn noen gang. Ikke godta alt... still spørsmål... bry dere... | |
| Cygnus | 2017-09-05 20:51 | |
![]() | Bris: 1) Jeg forsøkte litt ironi - en umulig kunst i slike smmenhenger, antagelig! 2)Selvsagt er vi priviligerte. I en verdenssammenheng er hele Norge det. Men jeg er bekymret for den utviklingen jeg har sett i Norge, med stadig økende forskjeller. | |