Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 808

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-24 21:07
Antall innlegg: 1630

Spøkelser!
Tror du på spøkelser, eller?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-24 21:36
Antall innlegg: 1984

Står lite om spøkelser i avisene, men en del i ukeblader, eller ? Jeg veit ikke. Men på TV-Norge er det jo mye slikt, åndenes makt- Ofte en ånd som blir sint fordi de nye huseierne bygger om huset, kjedelige greier, for jordbundne ånder.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-24 22:38

hm??? Aviser? Ukeblader? TV-Norge?

Vel, har du en god spøkelseshistorie?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-24 22:43
Antall innlegg: 1807

Ånd ? Jeg har hatt en opplevelse i mitt liv , som har fått meg til å tenke at det ikke finnes noen død . Jeg holdt på å pusse opp , faktisk , den gangen for flere år siden , da jeg hørte stemmen til en eldre mann i underetasjen , kun 2-3 meter ifra meg . Det er en så skjellsettende opplevelse , at jeg vel føler at det har forandret mitt syn på døden ; jeg er ikke redd mer . Og det går nesten ikke en dag uten at jeg tenker på den eldre mannen , og føler nesten at jeg har truffet ham "i live". Selv om opplevelsen ennå er vanskelig å fullt ut ta inn , så føler jeg stor takknemlighet for at jeg var så heldig å tilfeldigvis være akkurat der akkurat da . Denne mannen døde på 70-tallet ; men for meg er han levende ... Når jeg har delt denne opplevelsen med noen få nære venner , og nærmeste nabo som kjente ham godt , så har jeg blitt trodd . Var jo litt redd for hva de ville tenke , men jeg antar at når det hadde gjort så uutslettelig inntrykk på meg , så formidla jeg det på en så troverdig måte at de aldri egentlig tvilte . Selv om vi kunne spøke og tulle litt med det i starten , så , etter å ha "småsynsa" rundt historien en del ganger , til den hadde "festa seg", da følte de som meg kanskje mest av alt : UNDRING !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-24 23:23

Life goes on in to other dimensions

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-24 23:28

what do you mean?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-24 23:36

Jeg har ikke noe "trosgen" , altså , jeg har aldri hatt "tilbøyelighet" til å bli "overbevist" om noe som ikke har vært håndfast og forståelig . Derfor kunne jeg heller aldri greie å "lure" meg selv på noen måte . Jeg ANALYSERTE (der kom det igjen !) denne opplevelsen alene og sammen med noen som kjenner meg godt , gjentatte ganger . Jeg vet at denne opplevelsen ikke lar seg forklare på en "naturlig måte" , men det er ikke ennå noe jeg virkelig "forstår" ... Så jeg har egentlig bare ett ord , og det er UNDRING . Synes dette ordet rommer så mye .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 00:48

Men hva gjorde denne mannen da?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 00:53

look at the essence of God and you look at the essence of life

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 00:56

hva er poenget med å skrive på engelsk, du?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 00:57

cherish love because it is the most basic foundation and meaning of existence

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:00

the smallest seed can become the biggest tree

know what kind of seed you are planting

the seed will be you

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:04

what you think about others is what you are and will color your presence

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:07

the words from God could be served from any source with a sparkle of joyful bliss

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:08

klisjeene sitter løst i natta. Mangler bare pastellfarger og panfløyte nå.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:09

peace is the friend of your heart in any situation

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:09

Ja den var god :D

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 01:15

Hvis du har stått ute ei klar høstnatt
og hørt lyden av magnetismen fra månen treffe jorda
som et teppe av elektronisk musikk
bak de andre lydene fra naturen ..

Da har du spist fleinsopp.

- Bjørn Venstad ...

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-25 06:12

There is no point in looking to much into blackness who chooses to stay black

You got a be free

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-25 12:28

He he - jeg har heldigvis aldri vært borti fleinsopp . Neida , jeg har fortalt om min opplevelse her på Ordspill før , så jeg skal "fatte meg i korthet" : Den gamle mannen med initialene M . S døde lenge før jeg bygde på huset , så da han levde var det ett villnis der med noen frukttrær . Stemmen hans var helt nøytral , og han snakka absolutt ikke til meg ! Da jeg snakka med naboen , en eldre dame som hadde overtatt huset etter sine svigerforeldre , så mente hun at han snakka med seg selv når han sto der blant frukttrærne sine ... Kan jo bli litt koko av å tenke på det , for det er visst ikke helt vanlig at vi som labber her på jorden hører stemmer fra "den andre siden" . Og jeg oppreist , høyst våken og konsentrert om arbeidet mitt . Når jeg rekonstruerer hendelsen , så var stemmen helt tydelig 2-3 meter ifra meg , men likevel annerledes på en måte , som om den verken kom inne i fra eller utenifra .
Det varte mellom 15-30 sekunder . Merker at hver eneste gang jeg begynner å snakke om det , så kommer jeg i en veldig spesiell stemning .
Undring . Og så tenker jeg at hvis de jeg forteller til kjenner på litt av det samme som meg , så er det egentlig flott . For jeg skulle ønske at flere kunne oppleve noe lignende . Men det som kan være litt ubehagelig er når man skal fortsette å bo i dette huset da ... Jeg solgte huset mitt flere år senere , delvis på grunn av denne hendelsen . Jeg ble for oppmerksom , og fikk ikke slappa ordentlig av når jeg var alene . PS , når vi snakker om fleinsopp , så kan jeg nevne at dette var ikke på natta , ikke var jeg søvnig , ikke drukket eller tatt andre "stimulerende" midler , og aldri har jeg vært i nærheten av å "høre stemmer i hodet" . "Glemte" (fortrengte) hele opplevelsen i flere år , den var helt borte . Da "den kom tilbake" , det var vel i 2014 , så var det ganske merkelig , for å si det mildt . Og da var det bare å sette i gang med å ANALYSERE !

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?