Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 472 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-12 08:18 | |
![]() | Møtet mellom Trump og Jong-un Direktesending link: www.vgtv.no/live/159...im -jong-un Hva skal vi tro ? Vil verden stabiliseres etter dette møtet ? | |
| Cygnus | 2018-06-12 08:32 | |
![]() | Tvilsomt!! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-12 10:12 | |
![]() | He he - måtte le i går når jeg tenkte på det håndtrykket som skulle komme. Men akkurat det gikk jo "bra"! Har en liten følelse av at Jong-un "merker" at Trump er "annerledes", og at han i hvert fall ikke "føler seg truet" av han som person. Men hvis de skulle ha kommunisert jevnlig på "en normal måte" i tiden fremover, hadde han nok blitt temmelig oppgitt... | |
| Pumaen | 2018-06-12 21:36 | |
![]() | Jeg synes Trump er flink. Flere tidligere presidenter har forsøkt å demokratisere fattige land ved hjelp av bomber. Det har i liten grad virket. Trump forsøker faktisk å snakke med Nord Korea og kanskje den prosessen gir en løsning etter hvert. Første skritt mot en løsning er å slutte å demonisere den andre parten. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-12 22:17 | |
![]() | Trump har iallefall en helt annen tilnærming til det meste av utenrikspolitikk enn det vi har vært vant med de siste årene. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 00:04 | |
![]() | Ja, man kan trygt si at han har en helt annen tilnærming til det meste … også det å lyve. han lyver mer enn det noen president noensinne har gjort, det er han virkelig flink til. Å lyve om alt og ingenting... | |
| kuami | 2018-06-13 00:15 | |
![]() | Her har vel begge parter nok av skjulte agendaer. | |
| Cygnus | 2018-06-13 00:22 | |
![]() | Erik - han har ingen tilnærming, hvis du mener en political framework - som f eks Reagan gjorde!! Bare sammenlign ‘posisjonen’ (!) på Iran og NKorea, og Russland!! F eks! Og Canada!!!! | |
| Cygnus | 2018-06-13 09:22 | |
![]() | Even Fox news.. www.facebook.com/114...64 8707465/ | |
| berita | 2018-06-13 10:55 | |
![]() | Overskrift i adressa.no i dag: "Trump enig om trinnvis atomnedrustning". Så nå går det nok bra!! | |
| Cygnus | 2018-06-13 11:03 | |
![]() | NordKorea har firøvrig en lang historie med lovnader om nedrustning, men pytt!!! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 11:12 | |
![]() | Trumpetassen har naiviteten til et barn... | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 11:50 | |
![]() | Men, det som er litt morsomt er å se hvordan medier og kommentatorer reagerer på denne avtalen, sammenlignet med f.eks. Obama. For jeg tillater meg å tvile på hvorvidt reaksjonene her ville vært de samme med han som president. | |
| berita | 2018-06-13 12:03 | |
![]() | Det er vel ikke så merkelig, han var jo en "normal" og noenlunde forutsigbar president, for å si det enkelt. Kan vel ikke si det om Trump. I dag er han enig med seg selv, imgen vet hva han forkynner i morgen. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 12:08 | |
![]() | Nå tenkte jeg på selve avtalen som er forhandlet frem her, berita. For det er sjelden man ser slike "skuldertrekk" over avtaler av denne typen. | |
| Cygnus | 2018-06-13 13:09 | |
![]() | Du nevner ikke skuldertrekk et par 10-år med lvnader fra NKorea om at de skal denuclearize! | |
| berita | 2018-06-13 13:21 | |
![]() | Erik , det er vel fordi det er svært vanskelig å tro på den, nettopp fordi det er Trump som har forhandlet. Hva ligger under og bak, hva betyr dette i praksis, hvor mye er Trump villig til å gi for å få? Snur han plutselig helt rundt og mener noe annet? Han tar alltid æren for det som går bra, gjør det ikke det, er det andres skyld. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 13:22 | |
![]() | Ja, at det har kommet så langt er ganske utrolig. Nå er han inne i "sjarmøretappen", men sannsynligheten for at "tyrannetappen" kommer gradvis eller plutselig er stor. Hold pusten! Men det kan jo gå bra, la oss håpe på det. | |
| GreteSB | 2018-06-13 13:23 | |
![]() | Det er ingenting som er bedre enn om dette resulterer i fred, men det har jo vært lignende avtaler tidligere såvidt jeg husker. Jeg tror det er greit å være en smule skeptisk. Trump har brutt avtaler tidligere og jeg vil ikke si at Kim Jong-Un er den mest troverdige. Obama forsøkte å få til et møte, men ble stoppet av senatet. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-13 13:51 | |
![]() | Helt greit å være skeptisk. Det er jeg jo selv også, nettopp fordi man har sett avtaler som dette falle i fisk tidligere. Det jeg imidlertid kommenterer er hvordan media i vesten fremstiller dette, og hvordan fokuset, både her i tråden og blandt politiske kommentatorer som slipper til i Dagbladet og VG, er mer på personen Trump enn på selve avtalen. Og når man blar litt tilbake i tid, og ser mediedekningen av f.eks. Obamas Iran-avtale for noen år siden, så er forskjellen i både vinklinger og fokus til å ta og føle på. Og jeg for min del har vanskelig for å se hva som er så negativt med selve avtalen som er forhandlet frem her. | |