Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 474 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 16:01 | |
![]() | Hårreisende streng dom? www.tv2.no/nyheter/991743 2/ "TIDENES STRENGESTE DOM FOR DYREMISHANDLING: Forsvarsløse dyr stengt inne og angrepet" Forsvareren mener at dette er en hårreisende streng dom. Er du enig? Jeg mener; absolutt ikke for streng. Det er på høy, høy tid at dyremishandling straffes langt strengere enn hva som har vært tilfelle tidligere. Syns også at disse her det gjelder, burde bli fratatt muligheten til å drive hundehold for all framtid. | |
| Cygnus | 2018-06-16 16:40 | |
![]() | Enig med deg, Ritalina! | |
| trud | 2018-06-16 17:21 | |
![]() | Enig - grusomt å gå løs på innestengte dyr - (og mennesker) !!! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 18:33 | |
![]() | Blir helt syk av å tenke på hvor grusomt dette har vært for dem. Ingen straff er for streng!!! | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 19:18 | |
![]() | Alt for mild straff!!!! | |
| Pumaen | 2018-06-16 19:52 | |
![]() | Det er ikke domstolens oppgave å forholde seg til følelser. Domstolen skal forholde seg til gjeldende rett og bare det. Jeg lurer på hvilken rettskilde som tilsier at denne dommen er korrekt. Ellers synes jeg i grunnen mer og mer syns på juridiske dommere som kommer i stadig sterkere skvis mellom det som er juridisk korrekt og det som folk & Vg synes. Man må gjerne kritisere en dom, men man bør først ha lest den i sin helhet (ikke bare VGs utdrag). | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 20:24 | |
![]() | Hva er det nå du babler om, puma? | |
| Pumaen | 2018-06-16 22:09 | |
![]() | Jeg forteller deg at det er lurt å lese en dom før man mener noe om den. | |
| Cygnus | 2018-06-16 22:24 | |
![]() | Pumaen - går du altså ikke ut fra at gjeldende dom er korrekt? | |
| Chiraff | 2018-06-16 23:09 | |
![]() | Den omtalte dommen er streng, men heldigvis har dyremishandling kommet opp på agenda’en - tommel opp for rettsvesenet! | |
| Cygnus | 2018-06-16 23:16 | |
![]() | Yes! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 23:19 | |
![]() | Puma: surr surr surr Ellers; Får bare håpe at strenge dommer er hva som møter dyremishandlere heretter, minst like strenge som denne. | |
| Pumaen | 2018-06-16 23:24 | |
![]() | Cygnus. Det jeg skriver er nøyaktig det motsatte av den meningen du forsøker å skyve over på meg, nemlig at "gjeldende rett" er korrekt. Dersom man ønsker å kritisere dommen må man ta utgangspunkt i det. | |
| Pumaen | 2018-06-16 23:25 | |
![]() | Så lurer jeg på Cygnus, har du lest dommen du mener noe om ? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 23:29 | |
![]() | Du skriver: "Det er ikke domstolens oppgave å forholde seg til følelser. Domstolen skal forholde seg til gjeldende rett og bare det." Hva får deg til å mene at domstolen i denne saken har forholdt seg til følelser og ikke gjeldende rett? Det er jo du som konkluderer da........ eller har DU lest hele dommen, kanskje? Og vet bedre, liksom. Ja, kanskje til og med bedre enn den snurtne forsvareren? ;-) | |
| Cygnus | 2018-06-16 23:30 | |
![]() | Puma - hvorfor hevder du, indirekte, at dommen ikke forholder seg til lov men til følelser - og hva bygger du det på?? | |
| Pumaen | 2018-06-16 23:36 | |
![]() | Jeg har ikke kommentert selve dommen overhodet. Poenget mitt er hele tiden at man må ta seg bryderiet med å lese en dom før man kommenterer den. Så, er det mange mennesker som mener dommen er for streng eller for mild. De kritiserer altså høyt utdannete dommere med lang erfaring kun basert på noe de har lest i avisen. Dommer er stort sett tilgjengelige via lovdata eller lovdata +. Skal man mene noe må man lese dem først. Du vil neppe mene noe om en film du ikke har sett eller bok du ikke har lest. Det samme gjelder dommer. Har du ikke lest dem kan du umulig mene noe. | |
| Cygnus | 2018-06-16 23:39 | |
![]() | Puma - jeg kritiserte ikke dommen, jeg sa jeg ikke mente den var for streng! Det er lov å ha en mening - skjønt egentlig kan ingen vurdere en dom uten å ha vært til stede i rettssalen osv. Men vi har lov til å mene noe likevel! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-16 23:42 | |
![]() | Kan vi anta at det er høyt utdannete dommere som har avsagt dommen i denne saken? Hva tror du? For du vet vel at det ikke er VG eller folket som har dømt....... Sant? | |
| Pumaen | 2018-06-17 00:04 | |
![]() | Cygnus, jeg har vært tilstede i mange rettssaker og er helt enig i det du skriver. | |