Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 589

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
nabodama22019-08-08 16:39
Antall innlegg: 20

Når noen gir opp spillet ?
Jeg har gitt opp spillet en del ganger da motstander har fått uendelig mye poeng (mange hundre) og jeg har ca. 5 poeng, jeg har da tapt ca. 100 i ranking.

Nå har jeg flere ganger opplevd at motspiller gir opp spillet av ulike årsaker, akkurat nå fordi motspiller fikk besøk, da har det hver gang vært slik at resultatet er 0. Motstander taper ingenting og jeg vinner ingenting. Hvorfor slik forskjell?

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 17:05
Antall innlegg: 987

Gi opp spillet??
Hva er det for en problemstilling?

En gir jo ikke opp bare fordi motstander ligger bedre/mye bedre an. Hva er det for en sportsånd?
Det skulle tatt seg ut. F.eks hvis Haugesund leder 4 - 0 over Strømsgodset (ikke urealistisk, nei), da sier ikke Strømsgodset; nei, vi gir opp. Selv om klokka viser at det er 35 minutter igjen av kampen.

Vi leker ikke ordspill, gjør vi vel?

Cygnus2019-08-08 17:14
Antall innlegg: 44845

Nabodama2 gjør tydeligvis det, Tallia!

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 17:15

Fy flate, altså! Sånt gjør ikke vi, Cygnus ;-)

nabodama22019-08-08 18:32
Antall innlegg: 20

Takk for hyggelig og oppklarende svar :-(
Trivelig med folk som driter ut andre ja ...

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 18:56

Driter ut?
Liksom!

Tenk litt på det du har lest av innspill, så innser du nok at du bør:

Ta deg sammen og spill ut spillene!

Det er et skikkelig godt råd, i beste ordspill- og sportsånd.

Hilsen Taliaenxx

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-08 20:39
Antall innlegg: 4429

JA, ingen tvil om at de som avbryter spill fordi de ligger under i poeng IKKE fortjener sympati her inne!
Jeg opplever det aldri med "de faste" som jeg spiller mot, men for ikke lenge siden opplevde jeg det 2 ganger på en kveld med folk jeg vanligvis ikke spiller med; BARE fordi jeg lå ganske mye over i poeng. Man blir jo litt oppgitt, og hvis det gjentar seg så ønsker jeg ikke å spille med vedkommende mer.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:12
Antall innlegg: 1984

Vi er alle forskjellige. Kan ikke skjønne at det skulle være ille å spille mot folk som avbryter spillet ofte.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:19

"Vi er alle forskjellige". Å hjelpe oss, hvilken erkjennelse ;-).

Selvsagt er det møkkakultur å avbryte fordi en ligger under.

Cygnus2019-08-08 21:23
Antall innlegg: 44845

Ja selvsagt, Talia - som du sa, skulle et fotballlag bare gi opp når det så dårlig ut? Sportsånden, forsvinner den?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:24

Det er jo positivt å akseptere ulike væremåter, så lenge slike væremåter med rimelighet kan sies å ikke være for negative for andre.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:27

Man kan jo ikke med rimelighet sammenligne fotballkamper i en cup eller serie med ordspill. Fotball er jo et lagspill der deltagerne stiller opp for hverandre, der har man en lagånd å ta vare på. Ordspill er jo bare et nettspill som det vel ikke er så viktig å ta seriøst og der man spiller kun for seg selv.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:30

Tenk på Tour de France!
- gadd ikke fullføre, lå så langt bak

Tenk på sjakk!
- reiser seg og går midt i spillet

Tenk på slalom, alpint osv!
- stopper midt i bakken

Tenk på hopp!
- stopper midt i hoppet

Tenk på svømming!
- bare synker til bunns med vilje

osv

BARE FORDI DE LÅ SÅ LANGT BAK ELLER HADDE SÅ FÅ POENG.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:32

Ja, det viser liten respekt for motspilleren. Disse som synes det er greit å avbryte spill, da synes de tydeligvis at det er greit om motspiller avbryter hvis de selv ligger godt over i poeng? Nei, det tror jeg nok ikke!
Og hvis de da har "stor forståelse" for en motspiller som avbryter et spill når vedkommende ligger mye under i poeng; så ?
Nei, jeg skjønner ikke noe av en sånn tankegang.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:35

Touren i Frankrike: Fornuftig, fordi vedkommende har andre konkurranser å tenke på. Syklingen er et levebrød for disse sykkelrytterne, da gjelder det å bruke fornuft og da er det ofte bedre å avbryte

Sjakk: Skjer sjelden. og egentlig helt greid. Profesjonelle sjakkspillere som ligger alt for dårlig an i et spill har ikke noe å hente på å la spille gå ut i tid. Bedre å bruke energien til neste spill. Lur tenkemåte om sjakk er en inntektskilde. Og uansett om vedk. trekker seg i sjakkspillet så vinner jo motstanderen. Hvorfor skulle motstanderen bli sur for det ?

Går ikke an å stoppe midt i hoppet om man er i fysisk kropp

Synker til bunns med vilje, er jo en komisk væremåte som gir latter og krever livreddere i svømmehallen, ergo disse livredderne får jobbe for penga for en gangs skyld.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:37

Du verden, Saltdalsgnom. Du som har tatt metervis med spalteplass i forumet i løpet av årene og klaget og akket og sutret over at topplistene blir okkupert av folk som ikke spiller med den profilen lenger, fordi de (i følge deg) da står i fare for å miste topplasseringen sin.

Kom ikke her å si "Ordspill er jo bare et nettspill som det vel ikke er så viktig å ta seriøst og der man spiller kun for seg selv."

Er det noen som tar ordspill alvorlig så er det nettopp deg ;-)

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:46

Man avbryter ikke med mindre det er spesielt tungtveiende grunner!

Jeg hadde "tungtveiende grunner" under en turnering for en stund siden; men avbrøt ikke av hensyn til de andre spillerne. Og forsto etterpå at jeg ikke kan være med på turnering når formen ikke er bra...

Det burde være så innlysende at man ikke oppfører seg som en furten drittunge og avbryter spill fordi man ligger en del under i poeng; sånn gjør man kanskje som barn men IKKE som voksen.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:48

Vel, jeg spiller egentlig kun mot meg selv og egen ranking, i all hovedsak.

For øvrig sjekk selv denne topplista, de fleste som er på de 10 første plassene har ikke spilt siste året, sannsynligvis flere år siden. Så ingen tvil om at det er noen som tar ordspill for seriøst. Og siden jeg har skrevet om dette fenomenet, og kritisert det, så betyr jo det at jeg kritiserer at andre tar ordspill for seriøst, det behøver jo ikke bety at jeg tar ordspill for seriøst.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:48

Kun enebarn som får slikt gjennom.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-08 21:49

Jo, Jensi, jo.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?