Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 610

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-20 12:00
Antall innlegg: 987

Snikislamisering
Hva mener FRP med snikislamifisering?

Vet du?

Aran - Ikke medlem lenger2019-09-20 12:18
Antall innlegg: 6062

Jo at samfunnet i Norge får stadig mer verdier som ligner på de som kan knyttes opp imot religionen Islam basert på det som er skrevet i Koranen.

Man er engstelig for at Norge ender opp som et hovedsakelig islamsk samfunn i verste tilfelle et samfunn basert på disse sharaia-lovene.

Sharaialovene innebærer for eksempel at menn kan ha flere koner, gifte seg med jenter på 11 år og ha sex med dem, tvinge kvinner til å dekke seg til når de er utenfor huset, redusere kvinners rettigheter på andre måter.

Jeg synes det er bra med innføring av andre kulturer, men er sterkt imot å innføre negative ting i Norge fra andre kulturer.

pelagonia2019-09-20 14:05
Antall innlegg: 105

Taliaenxx.
At man flytter grensene for hva vi godtar av muslimsk påvirkning i samfunnet vårt så sakte at ingen merker endringene.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-20 16:03

Aha, de benytter s-a-k-t-e-metoden....!

.....og ingen merker noen ting ;-)

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-20 16:09
Antall innlegg: 4429

Nei, ingen merker noenting! s-a-k-t-e metoden.... har vært mye brukt i forskjellige sammenhenger. Egentlig så burde FRP kalle det nettopp DET: S-A-K-T-E metoden! Noen burde tipse dem, så "slipper" de å bruke det lite tiltalende S-N-I-K ordet.

1976kjell2019-09-20 16:32
Antall innlegg: 557

Var vel en eller annen venstrepolitiker som definerte ordet slik at muslimer sniker seg inn her og der, i overført betydning, det var et godt forsøk på manipulering. Arans beskrivelse av hva som menes snikislamisering er god, nettopp det samme Frp mener

Aran - Ikke medlem lenger2019-09-20 16:32
Antall innlegg: 6062

Minner meg på en metode jeg bruker på ei jeg kjenner. Gir henne sjokolade hver gang jeg treffer henne ...

LilleLaila2019-09-20 17:06
Antall innlegg: 3144

At et kvinnesyn som vi for lengst har forkastet i Norge skal aksepteres i toleransens navn er totalt avsindig. Jeg vil ikke leve i et samfunn med Sharia-lover! Har alltid vært glad for å bo i Norge, men lurer litt nå iblant ...

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-20 17:34

Hvor lenge har snikislamiseringen foregått da, dere?

Og helt konkret hvilke følger har det fått?
For deg? For meg? For folk flest?

Ps LilleLaila/Gloria og Aran/Jensine; dere er som skapt for hverandre. Men det er en annen sak ;-)

LilleLaila2019-09-20 17:49

haha ;) Jeg har ingen gode svar på det, Taliaen, men har opplevd nedlatende og utrivelig bemøtning fra islamske menn!

LilleLaila2019-09-20 17:51

Men at Aran og jeg skulle være som skapt for hverandre, hva begrunner du det med, Taliaen??

hestlægg - Ikke medlem lenger2019-09-20 19:09
Antall innlegg: 57

Snikislamisering er selvfølgelig bare sprøyt fra paranoide undermålere. Som sekulær nordmann merker jeg NULL innflytelse fra Islam i hverdagen. Det er ingen som argumenterer for at gammeldagse kvinnesyn eller liknende skal aksepteres i toleransens navn. Det er rett og slett en stråmann fra brungrumset.

LilleLaila2019-09-20 19:12

Nei, hestlægg, så er du også mann, da!

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-20 19:38
Antall innlegg: 4429

Yes, Hestlægg; sånn er det! Jeg synes religion er noe "dusteri"; men har aldri hatt tanker om at islam kommer til å ta over Norge; heldigvis...

LilleLaila2019-09-20 20:54

Artig uttrykk forresten: "En stråmann for brungrumset" Hva skal det bety?

Cygnus2019-09-20 21:10
Antall innlegg: 44845

En stråmann i denne sammenhengen betyr at en tillegger den en krangler med meninger den ikke har - og som en så kan ‘kjempe den rettferdiges kamp mot’. Eller noe sånt! Helt enig med Hestlægg. Og Laila, først påstår du at det finnes snikislamisering (sakte, sakte, umerkelig!). Så blir du bedt om å si hva du mener, hva dette har bestått i. Det kan du ikke, sier du, utover at du har blitt plaget av nedlatenhet og utrivelighet av muslimske menn!! Wow! Kan forsikre deg om at jeg har hatt ekle møter med hvite, svarte, og gule og brune menn av diverse livssyn gjennom årene men tviler på at de holder på med snikmaskulinisering!

LilleLaila2019-09-20 21:30

Nei nei nei, Cygnus, jeg har aldri påstått noe sånt. Jeg har kun skrevet hva jeg ikke vil ha og hva jeg har opplevd!

Cygnus2019-09-20 21:35
Antall innlegg: 44845

Unnskyld, Laila - blandet pelargonia og deg! Huff, seniliteten slår til!!

LilleLaila2019-09-20 21:37

Det er et kvinnesyn jeg går ut imot, og det har du ikke fått med deg, Cygnus??

hestlægg - Ikke medlem lenger2019-09-20 22:38
Antall innlegg: 57

En stråmann FRA brungrumset. Reaksjonære krefter tillegger alltid motstanderne sine meninger eller motiver som de ikke har for å tiltrekke seg mindre opplyste følgere.

Begrepet snikislamisering er tett knyttet opp til konspirasjonsteorien om at "elitene" ønsker å innføre Islam som førende ideologi i Vesten. Det finnes selvfølgelig muslimer som oppfører seg dårlig, akkurat som alle andre folkegrupper og/eller følgere av religioner. Og det finnes selvfølgelig ekstreme islamister som ønsker å innføre Sharialover i hele verden. Men å gå derfra til det å tro at det foregår en skjult kampanje blant europeiske liberale og det demokratiske "systemet" for å støtte dem er intet mindre enn komplett galskap og vitner om totalt fravær av virkelighet.

Hva er det du har opplevd som skulle tilsi at begrepet "snikislamisering" har noe for seg? Og hvem er det som "snikislamiserer"? Og hva er det som blir "snikislamisert"?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?