Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 596

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-27 13:51
Antall innlegg: 987

Greta Thunberg
Jeg heier på Greta Thunberg.

Gjør du?

GreteSB2019-09-27 14:27
Antall innlegg: 7777

Ja, absolutt. Det er flott at ungdom engasjerer seg, og se hva det har utviklet seg til i hele verden.
Jeg bare håper noen tar vare på henne også, hun er ung fortsatt.

www.facebook.com/gre...ca tion=ufi

Aran - Ikke medlem lenger2019-09-27 15:06
Antall innlegg: 6062

Ja jeg heier på Greta Thunberg.

Hurra, hurra.

I kommunen jeg bor er Grata T under sterkt angrep på Fb fra Frp-sympatisører som mener økningen i drivhuseffekten ikke er menneskeskapt. Jeg har forsvart Greta T en del

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-27 15:52
Antall innlegg: 4429

Ja absolutt. Men det er viktig at noen også ser henne som den hun er; bare i kraft av å være til. Hvis hun får så mye fokus over lengre tid at det eneste hun til slutt blir er: "Miljøkjemperen Greta Thunberg", så kan det gå galt. Jeg så et glimt av det i talen hun hold nylig; at det var en utløsning på uforløst indre smerte, intet mindre. Og det er sunt i små porsjoner, men det må balanseres. Og så, som GreteSB sier: noen må ta vare på henne, hun er ennå svært ung, og kan ikke bære alt dette på sin skuldre over lengre tid.

bris12019-09-27 15:53
Antall innlegg: 2601

Jeg heier på Greta Thunberg, så absolutt. Og er bekymret for henne, fordi hun har et så stort engasjement som kan gi henne en opplevelse av å ha et stort, stort ansvar. Og jeg får lyst til å riste alle disse verdensledere og geistlige som soler seg i glansen av ungjenta. Nå må det snart bli mer en fine ord fra disse.

bris12019-09-27 15:54
Antall innlegg: 2601

Se der, ja, Ordputter. Der var vi enige ;-))

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-27 15:55

Til Dovre faller!

AaseB2019-09-27 16:50
Antall innlegg: 8147

Hurra for Greta og alle som står ved siden av og rundt henne! Det er lite som tyder på at hun kommer til å gi seg med det første, hun lar seg ikke bli oversett eller tråkka på. Det har skjedd før i historien at ett eneste modig menneske har stått i spissen og skapt store endringer, jeg har håp om at det kan skje nå også.

kuami2019-09-27 17:18
Antall innlegg: 586

Vet at det ikke er god tone i disse dager, men jeg er en smule skeptisk til Greta. Hvem står bak henne (annet enn foreldrene) og har brukt henne for å få frem et budskap? Hun fremstår kledd som et barn, ikke en tenåring og virker som om hun ikke har det godt med seg selv. Den pakistanske nobelprisvinneren Malala var 17, og hadde også et sterkt budskap. Men hun virket mer ekte på meg.

GreteSB2019-09-27 17:19
Antall innlegg: 7777

Du kan jo lese hva hun skriver selv:

www.facebook.com/gre...ca tion=ufi

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-27 17:45

Hvem mener du står bak henne, kuami?

Angina2019-09-27 18:00
Antall innlegg: 265

Det vet da alle som har satt seg inn i familieforholdene og morens forbindelser til disse bakmennene her, taliaenxx.
Jeg betviler ikke Gretas egen oppriktighet et sekund, men jeg er veldig kritisk til hvordan disse folkene bak henne har planlagt denne kampanjen hvor alt skal sirkles rundt opphøyelsen av et barn til en slags uangripelig Messias-figur som alle skal hylle ukritisk.
Hva skjer med Greta når hun ikke kan passere for et barn lenger, og rampelysene slukkes?

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-27 18:39

Anginakuami: Sitat kua: "Hvem står bak henne (annet enn foreldrene) og har brukt henne for å få frem et budskap?"

Så jeg spør igjen, hvem mener du står bak henne, foruten foreldrene? Hvem er bakmennene? Informer meg!

AaseB2019-09-27 19:38
Antall innlegg: 8147

Så var vi igang med konspirasjonsteoriene igjen.
"Alle som har satt seg inn i familieforholdene vet at... " , de skumle "bakmennene som moren står i forbindelse med" , "uangripelig Messias-figur som alle skal hylle ukritisk."
Og denne liksom-bekymringen for barnet Greta, som ikke er annet enn ren hersketeknikk brukt for å umyndiggjøre henne og ta fokuset vekk fra det egentlige temaet.
Er det virkelig ikke mulig å slippe dette her inne, "Angina"? Det finnes massevis av lukkede grupper på Facebook der du og dine likesinnede kan øse ut av dere uten å få motstand. Mye enklere det.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-27 19:55

Hæ? Ja, så la henne nå få legge fram disse "konspirasjonteoriene"; det kan vel ikke skade. Vi er godt voksne folk som tåler sånt!
Jeg virker kanskje moralistisk av og til; men jeg er mer noldus...
La henne nå få ha sin mening om det uten at hun blir bedt om å finne sine likesinnede lukkede grupper, eller hva det nå enn er. Hvorfor så himla provosert så ofte AaseB? Uff.

Angina2019-09-27 20:00
Antall innlegg: 265

Konspirasjonsteorier? Hersketeknikker? Liksom-bekymringen? "Øse ut av dere"? "Finn deg en lukket gruppe på Facebook"?

Hva i all verden har jeg gjort mot deg som får deg til å stemple folk på denne måten om og om igjen her inne, AaseB?
Jeg synes du oppfører deg ganske så ufyselig, om jeg skal si det litt forsiktig.
Det er da ingenting i det jeg har skrevet her som forsvarer noe i nærheten av de voldsomme reaksjonene du kommer med?
Og hvis du er så intolerant mot andre syn enn ditt eget, så kanskje det heller er deg som bør finne deg en "lukket gruppe på Facebook" hvor du slipper å bli utsatt for slike meninger, da.

Jeg ga det et nytt forsøk, men dette forumet er det bare å gi opp så lenge stemningen er sånn.

kuami2019-09-27 20:04
Antall innlegg: 586

Finansavisen 14.2.19 har en artikkel hvor det fremgår at den profesjonelle svenske klimaaktivisten Ingmar Rentzhog (frima "We don't have Time") hjalp til med å regissere Gretas første opptreden. Ikke nødvendigvis noe galt i å få hjelp, men det er viktig og riktig at dette kommer frem. Jeg tar ikke stilling til hva moren har bidratt med her, men bildet av Greta bør nyanseres. Fint at ungdom bryr seg om miljø og klima og at noen går i bresjen, men noen streiker fordi de får skolefri (og går på Mc Donald etterpå).
Med kjennskap til autister vet jeg at de fort kan bli totalt utkjørt, slik Greta virker nå.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-27 20:06

Nei Angina, ikke gi opp. Egentlig er det bare en ting å gjøre, det er å ignorere. Hun lar seg lett provosere; og det er hennes problem ikke ditt.
En ting er jo å bli provosert, men hun går umiddelbart til voldsomt motangrep; som du sier, gang på gang. Og da er mitt råd å ignorere når det blir for voldsomt.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-27 20:13

Asperger-diagnosen hun har fått kan godt vise seg å ikke stemme. Hun kan ha vist Asperger-lignende adferd på grunn av oppvekstvilkårene; så den henger i en tynn tråd tenker jeg.

berita2019-09-27 20:16
Antall innlegg: 848

Vi kan "heie på Greta" uten at det koster oss noen ting. Men ønsker vi, og er vi villige til, å ta konsekvensene av drastiske endringer i vår måte å leve og forbruke på? Det er det hun snakker om, slik jeg oppfatter henne iallfall.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?