Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 596

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-27 23:51
Antall innlegg: 987

Nei, klokka er
23.50 og det er på tide å opprette en ny tråd.

www.nrk.no/ytring/du...1. 14717070

"Sosiale medier er blitt et fristed for å få ut sitt raseri."

Hvor kommer alt raseriet fra? Hvem er disse her som lirer av seg, forbanner og fordømmer? Gretne, gamle/middelaldrende gubber?
Hvordan klarte en seg før, uten sosiale medier?

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-28 00:02

Og sett i lys av de siste diskusjonene her i forumet med riktig høy temperatur..... er det slik Aase skriver? At flere her inne har opptil flere profiler som de deltar i forumet med, et slags flertallsknep...... for å heie fram sitt syn?

LilleLaila2019-09-28 00:10
Antall innlegg: 3144

Tull og tøys. Bare paranoia!

LilleLaila2019-09-28 00:11

Hun skriver nickene med "" når hun mener de er falske ... hjelpes meg

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-28 10:47
Antall innlegg: 4429

P-A-R-A-N-O-I-A ! Egentlig et fint ord.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-28 11:43

Kall det gjerne paranoia, men sett at det faktisk ER slik at en/flere kjører sitt syn i debatter under flere flagg her i ordspillverden? Hva syns dere om det?

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-28 12:46

Absolutt ingenting! I begynnelsen av min "karriere" her inne ville jeg nok ha tenkt at det var litt underlig, og kanskje også ubehagelig.
Men nå tenker jeg at det er tross alt bare et lite meningsutvekslingssamfunn her inne som jo ikke har den helt store betydningen … Vi lærer litt av hvert her synes jeg, einstøingen; så jeg er mer enn godt fornøyd og glad for alle som er her inne.

LilleLaila2019-09-28 13:00

Enig med deg der, Ordputter. Ikke noe spesielt skummelt over det. Mer en mulighet for enkelte til å få ut alt de egentlig tenker, men ikke tør å si i det åpne rom. Tror det er sunt og en forebyggende ting som gjør at de ikke havner der hvor han skumle fyren fra Utøya sitter.

GreteSB2019-09-28 13:56
Antall innlegg: 7777

Nå er vel ikke ordspills forum så viktig at folk kan radikaleres her vil jeg tro.

Hvis det er sånn at man med flere kontoer her kommenterer sine egne innlegg eller holder liv i en tråd med en annen konto blir det helt feil for meg.
Bortsett fra det får nå folk gjøre som de vil, men hva er egentlig poenget med flere kontoer?

bris12019-09-28 14:12
Antall innlegg: 2601

Jeg hopper over de første spørsmålene dine, selv om de er gode.
Jeg vet ikke om det er slik Aase skriver, kanskje har hun bedre oversikt over det enn jeg har. Når vi ser hvordan det tar fyr i diskusjonene her, spesielt når det gjelder islam og klima, så er det ikke tvil om at deltagerne vil at deres syn skal bli hørt og gjerne at motparten skal settes munnkurv på. En måte å få overtak på kan være å pøse på med argumenter og støtteerklæringer. Det kan vel hende at troen på at dersom man gjentar en påstand ofte nok så blir den en sannhet kan friste noen til å bruke sine alter ego i kampens hete. Alt er mulig, og selv om en selv ikke ville bruke metoden betyr det ikke at det ikke blir gjort.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-28 14:37

Hehe-nei vi radikaliseres nok ikke her inne! Jeg har ikke en sterk følelse av å bli forsøkt satt munnkurv på; men det er kanskje fordi jeg ikke har veldig sterke fastlåste meninger om så mye? (Annet enn PHF da)!
Når det gjaldt dette "hånhilseproblemet" blant annet; så var det helt nytt for meg; og jeg har ikke så "riktige" meninger om noe egentlig... MEN, det skal man jo ha! Eller, det virker i hvert fall sånn.

AaseB2019-09-28 14:43
Antall innlegg: 8147

Terrorangrepet på Utøya fungerer egentlig som et bakteppe for det jeg gjør.
Det var jo et uttalt ønske blant mange at det skulle bli enklere for disse som sitter på gutterommene og i fred og ro grubler seg fram til hva som virkelig er problemet i livene deres og samfunnet ellers, skulle få komme til orde i offentligheten. Formålet var at da var det enklere å møte /opplyse dem med saklige motargument og kanskje klare å forhindre nye tragedier. Det har jo ikke gått etter planen av forskjellige grunner. En kan se hva andre gutteromgrublere (hisset opp og motivert av likesinnede på enkelte nettsteder) har forårsaket i ettertid. Incel-gjengen i USA f eks står bak flere masseskytinger der borte og andre steder i verden.
Men å i det minste ha muligheten til å si i mot når noen forsøker å framstille et forvrengt eller ukomplett bilde av virkeligheten, er ekstremt viktig for meg.
Når folk skremmes vekk fra å uttale seg, med hets og feige angrep som vi snart har akseptert helt ellers i den offentlige debatten, er det mitt ønske å kunne slippe det her inne.
Det er derfor jeg er sint nå når jeg merker og ser at det skjer her inne i dette lille forumet også.

Jeg blander meg ikke inn i trådene ellers her inne som jeg ikke synes er spesielt interessante for andre enn de få som deltar.
Hva dere mener om at jeg lager dårlig stemning her inne nå, er aldeles uvesentlig for meg.

bris12019-09-28 14:46

Aase, det kan da umulig være slik at alt skal være lettbent og (bokstavelig talt) hysterisk morsomt? Dine tanker om dette er like viktige som enhver annens, etter min mening.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-28 14:48

Må bare fortsette litt til... Når noen snakker om feminisme, så roper alle: JA, vi er feminister! Det SKAL man liksom si; er nesten lovpålagt.
Men jeg har rett og slett ikke noe forhold til det ordet. Menneskerettigheter derimot; en selvfølge.

LilleLaila2019-09-28 14:48

Har du det ikke slik selv da, bris1, at du gjerne vil at ditt syn skal bli hørt. Tror det er gjengs for oss alle. Nei, GreteSB, Ordspills forum er ikke så viktig, men jeg tror det gir et utsnitt av befolkningen og de synspunktene som herker i folkedypet. Kan oppfattes som to "leire" av enkelte, men jeg tror de fleste mener litt av hvert, holder med venstresiden i noe og høyresiden i noe annet. Slik er vi, og ingen liker å bli satt i en bås og stigmatisert bare fordi man ytret noe som kunne passe i den ene eller andre båsen. Jeg hater sånn merkelappsetting og ønsker ikke å bli merket!

bris12019-09-28 14:57

LL, selvsagt vil jeg at min mening skal bli hørt - jeg tilhører gruppen deltakere. Men, jeg diskuterer ikke med meg selv i forum.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-28 14:58

Så da var det vel egentlig som jeg trodde: AaseB tenker at hennes misjon her inne er, sitat: - Ha muligheten til å si ifra når noen forsøker å fremstille et forvrengt eller ukomplett bilde av virkeligheten. Så det riktige bildet av virkeligheten er det hun som har. Ja, det er jo et fint utgangspunkt for meningsutveksling.

LilleLaila2019-09-28 15:03

Ikke jeg heller, bris1.
hm ... her sliter vi nok flere av oss, Ordputter :))

AaseB2019-09-28 16:26
Antall innlegg: 8147

Jeg sitter ikke på fasiten på hva som er reelt og virkelig, nei
Men jeg og flere med meg har ofte et annet syn enn det som ser ut som fasit her inne noen ganger, og det er et problem at folk trekker seg fra diskusjonene fordi de gir opp i møte med noe som ser ut som en massiv enighet.
Så, når kan dere vri og vrenge på det som dere vil videre utover lørdagskvelden. Værsågod. Om dere ikke har noe bedre å gjøre, da.

GloriaM2019-09-28 16:29
Antall innlegg: 994

"jeg og flere med meg" ... der kom den herskerteknikken igjen. Alltid skummelt når man ikke vet hvem de andre, de flere, er ...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?