Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 465

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Chiraff2020-08-13 21:07
Antall innlegg: 18136

Multippel Personlighetsforstyrrelse
Basert på de som har fler profiler her inne, lurer jeg på HVORFOR?

Sakset fra Store Norske:

«Multippel personlighetsforstyrrelse er kjennetegnet ved at en person opplever å ha to eller flere ulike identiteter eller personligheter som veksler mellom å styre atferd og væremåte. Hver personlighet veksler mellom å dominere og har sine egne minner, preferanser og særskilt atferd. Som regel er det én personlighet som forekommer hyppigst. Personlighetene er markert forskjellig fra hvordan vedkommende var før tilstanden debuterte»

Noen som vil utdype??

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-13 21:50
Antall innlegg: 4429

Hehe- i de fleste tilfeller hvor noen har flere profiler her inne, så er det nok ikke snakk om MP. Men hvis det er en person som bevisst bruker forskjellige profiler for å "oppnå noe"; og så ikke vil vedkjenne seg dette hvis vedkommende blir konfrontert med det; DA kan man nok lure.
Og de fleste av oss kan/vil ikke holde på sånn.
At helt unge mennesker ville teste ut å ha flere profiler er jo kanskje ikke så rart. Men hvis et godt voksent menneske holder andre for narr, over tid, med flere profiler; så ville jeg i hvert fall tenke at det ikke er særlig sunt for denne personen.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-13 23:50

Hva med deg da Chiraff; hva er dine "utdypingstanker" om dette?

Chiraff2020-08-14 10:12
Antall innlegg: 18136

Jeg tenker at multiple profiler her inne er en j.. uting!
Ikke viktig for meg å diagnostisere, men jeg kan ikke la være og irritere meg over disse profilene.
Skal dog avholde meg fra å komme med eksempler.
Noen andre som skjønner poenget med flere profiler??

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 10:55
Antall innlegg: 6062

Jeg har jo mange profiler her, men føler meg veldig normal. Synes det er artig å ha mange profiler.

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 10:59

Altså jeg føler meg normal i forhold til de som har alvorlige negative psykiatriske diagnoser. Bortsett fra det så håper jeg at jeg er veldig unormal.

AaseB2020-08-14 11:04
Antall innlegg: 8147

Det er opplagt at det finnes poeng med det. Men greit etisk og demokratisk er det ikke, etter mitt syn. Fri diskusjon der folk flest tør å ytre seg er ekstremt viktig i et demokrati.

Ved å ha en eller flere anonyme profiler i forum ved siden av hovedprofilen, slipper en å avsløre seg selv som en med upopulære holdninger. En kan også gå litt lenger, bli litt mer ufin i diskusjoner, når en slipper å stå ansvarlig for det selv.
Og dersom en ønsker å sikre seg støtte mot meningsmotstandere, så er det jo effektivt å framstå som en liten "gjeng profiler som er enige". Med det formålet å skremme motstandere fra å delta i debatten og i egne øyne å stå igjen som vinner.
Dette er ikke uvanlig i diskusjoner andre steder på nettet. Noen ganger er det ekte mennesker som står bak profilene som ønsker å påvirke opinionen i en viss retning, andre ganger spamboter (som også er styrt av mennesker/organisasjoner) . (Artikkel fra 2017)
www.theatlantic.com/...ts /515043/

Jeg tror ikke det er spamboter her inne akkurat, men folk som ønsker å påvirke med falske profiler finnes.
Det handler vel om et sterkt behov for å vinne diskusjoner når en ikke klarer det på annet vis enn å trikse.
Hva som ligger bak slik menneskelig sett, har jeg nok en formening om, men å blande inn diagnosen multippel personlighetsforstyrrelse tror jeg er et bomskudd.

Å ha flere profiler for å kun bruke til spilling, har ikke jeg noe problem med, så lenge folk ikke bruker det til å jukse seg opp på rankinglistene.

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 11:23

Du er en skikkelig konspirasjonsteoretiker aaseb

AaseB2020-08-14 11:40
Antall innlegg: 8147

Hva var konspiratorisk her?

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 11:43

Om du tror på det du skrev at er omfattende problem, så er du en konspirasjonteoretiker på nevnte område

Cygnus2020-08-14 11:53
Antall innlegg: 44845

At det finnes spamboter som står på i stor stil, er ingen konspirasjon. Det har vært en del av politiske kampanjer i noen år nå, dessverre. Nylig ble en ‘produsent’ av slike oppdaget og kastet ut av Facebook - rumensk, tror jeg.

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 12:19

Jeg bare tullet

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-14 12:30

Hvis vi ser bort fra konspirasjon og spam og andre merkeligheter...
Så er det jo veldig umodent (her i Ordspills lille Forum); å holde på sånn.
Nei, jeg tror ikke det er mange her inne som " styrer" med det; men jo, de finnes; og det er litt flaut, på deres vegne; når de fleste av oss andre gjenkjenner dem i flere profiler; og de likevel holder på.
Ja, til og med sånne naive folk som meg som aldri har tenkt den tanken, har forstått at noen mener det er et poeng med flere profiler som liksom er enige. Her i Ordspills lille gjennomsiktige forum føles det helt underlig!

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-14 12:38

Godt å høre at du bare tuller Aran. Hvis ikke jeg husker helt feil, så brukte du en "reserveprofil" til å støtte ditt eget synspunkt i "Strømtråden" for lenge siden? Altså noen få ganger.
Hvis det var tilfelle, så er det jo bra det ikke er tilfelle mer!

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 12:52

Jo jeg har sikkert gjort noe sånt noen få ganger. Og det synes jeg var ok.

Og jeg gjør gjerne noe tilsvarende flere ganger, men føler ingen trang til det.

auau2020-08-14 12:53
Antall innlegg: 40171

Støtter Chiraff.

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 12:54

Men jeg visste jo hele tiden at folk ville finne ut av det, det var jo bare på skøy de få gangene jeg brukte reserveprofil i en tråd for å bakke opp egne påstander.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-08-14 13:25

Hipp hurra for oss som ikke styrer med flere profiler!

TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-08-14 14:54
Antall innlegg: 935

Vel, Aran, husker tilbake til tiden da f.eks Jerry levde og du sto hardnakket på ditt, at Jerry var din bror ;-)
Må le :-)

Ellers får nå folk gjøre som det passer dem, men det blir jo nokså komisk når "trioen" Vannmann-Angina-Pelagonia opptrer sammen, og omtrent kun når det gjelder innvandringsproblematikk :-)
Ja, jeg setter "trioen" i ".."-tegn.

Aran - Ikke medlem lenger2020-08-14 15:00

Hva mener du TTT. Jerry , brodern, bor i Steinkjer. ?????

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?