Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 552 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-30 11:13 | |
![]() | Reinkarnasjon Dette er tråden om reinkarnasjon. Flere barn hevder at de har levd før og peker på bestemte ting i bestemte tidligere liv. Se videoer: www.youtube.com/watc...wv bEQytuQk www.youtube.com/resu...+p ast+life | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-30 11:40 | |
![]() | Noen som mener de har minner fra tidligere liv her på ordspillforum ? Selv tror jeg at det er slik at mennesker kan om de vil og ev. er anbefalt at de kan reinkarnere på den fysiske jorden. | |
| Cygnus | 2021-05-30 12:19 | |
![]() | Reinkarnasjon er vel ikke i tråd med kristen lære, Aran. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-30 12:55 | |
![]() | Javel. Det tror jeg ikke helt på. Uansett så er det uvesentlig for meg. Antar at du mener jeg forholder meg til den kristne lære fordi jeg så mange ganger har snakket varmt om Jesus. Men menneskeskapt religion er ikke noe jeg bruker som rettesnor i livet. | |
| Emil1960 | 2021-05-30 16:00 | |
![]() | Jeg tror at vi mennesker har et sterkt behov for å ha en tro ...et slags overlevelsesinnstinkt , samtidig innrømmer jeg gjerne at jeg har en Gudstro ! | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-05-30 17:32 | |
![]() | Men, hva baserer man sin tro eller ikketro på? Det har jeg undra meg over. Det at man da tror må jo komme et steds fra? Altså en plass i ens eget indre... eller noe sånt. For meg blir det totalt uhåndgripelig. Jeg har en forestilling om "noe" mer enn det som vi opplever her på jorda. Men det hadde jeg ikke hatt hvis jeg ikke hadde opplevd noe som er helt "uforklarlig"; altså ut i fra vår virkelighetsforståelse. | |
| Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-06-02 02:34 | |
![]() | Håper jeg blir reinkarnert. Hadde vært fint med en runde til på denne kloden. | |
| LilleLaila | 2021-06-03 01:04 | |
![]() | Er redd jeg har dårlige nyheter til deg, SS | |
| trymare | 2021-06-03 02:35 | |
![]() | Støtter LilleLaila her fullt ut. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-03 03:21 | |
![]() | Tenker at skal den enkelte få utviklingsnytte av det fysiske livet på jorden så er det vel en fordel å ikke vite noe om ev. tidligere liv i fysiske dimensjoner. Det sies at barn kan huske tidligere liv lettere, men dette forsvinner fra hukommelsen når man blir eldre. SElv har jeg merka at når jeg ser på enkelte gamle bilder fra NewYork f.eks. fra 1890-1920 så får jeg en spesiell følelse inni meg, en slags lengting etter dette, der det dukker opp bilder og følelser inni meg. Så slike fenomener kan være tegn på at man har levd før på jorden , som i mitt tilfelle i NY. Jeg har aldri vært i NY i dette livet. Men tror jeg kunne skrevet en bok om dette livet i NY som juristutdannet og forretningsmann og i jobb for staten/kongressen? på slutten av 1800- og begynnelsen av 1900-talet, forretningsmann. Alt ligger liksom klart der. Så det er underlig. Og jeg er i dag ikke et bymenneske i det hele tatt med tanke på det å bo lenge på et sted.. Foretrekker livet på landet. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-03 03:36 | |
![]() | Føler tilknytting spesielt til Staten Island, og dette huset i Staten Island f.eks. virker noe som jeg kjenner igjen: en.wikipedia.org/wik...en ce_House I likhet med de gamle delene av hovedjernbanestasjonen i NY : en.wikipedia.org/wik...l_ Terminal Uansett poenget er at om man føler en relativ sterk lengsel eller gjenkjennelse fra gamle bilder fra steder man ikke har vært på i dette livet, så kan dette kanskje sees på som et slags tegn på at man har levd på eller i tilknytting til disse stedene i et tidligere liv. | |
| LilleLaila | 2021-06-03 03:56 | |
![]() | Tror jeg ikke på! Takk Trymen | |
| bladfyken - Administrator | 2021-06-03 08:54 | |
![]() | Ellee kanskje ikkje, Aran. | |
| Cygnus | 2021-06-03 11:09 | |
![]() | Aran, Jeg lurer på hvordan du kom til å lete frem akkurat de bildene fra Wikipedia. | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-06-03 11:30 | |
![]() | Hva vet vi ? Jeg har aldri hatt tanker om reinkarnasjon eller gud eller noe annet som er temmelig uhåndgripelig. Jeg har aldri vært overtroisk (som det jo heter). Jeg har aldri i mitt liv innbilt meg noe som helst av det vi ikke kan klare å forstå med vår lille jordiske hjerne. MEN, jeg har en opplevelse med meg i bagasjen nå, som gjør at jeg har måttet åpne opp muligheten for "noe mer". Men selv om jeg har denne spesielle opplevelsen med meg som gjør at jeg nå vet at det er "noe mer"; så lager jeg meg ikke historier om eventuelle tidligere eller kommende liv eller Gud eller noe annet uhåndgripelig. Den opplevelsen jeg hadde for en god del år siden nå; den får være i fred for fantasifulle tolkninger (som Arans for eksempel). Den opplevelsen jeg hadde gir meg ikke grunnlag for å si noe annet enn at livet er ikke over etter døden. Det finnes "noe mer"; men hva det er vet jeg selvfølgelig like lite om som alle andre. Den gangen tilbake i 2014 som jeg laget en tråd her i Forum, og prøvde å dele denne opplevelsen med dere; så fikk jeg mange spørsmål, og det var fint å dele, men jeg følte jo også på en måte at det var umulig. Så det eneste som virkelig har festa seg hos meg etter at jeg skrev om det den gangen her i Forum, er at det var en person her som skrev: Jeg tror at du har hatt en opplevelse. Ja, jeg har hatt en opplevelse som det er umulig å forklare/forstå ut i fra vår virkelighetsoppfatning. Og jeg forstår det jo heller ikke. Men opplevelsen er helt reell; og det kunne ha vært hvem som helst av dere som hadde hatt den hvis dere hadde vært dere jeg var på akkurat dette tidspunktet. Dette er den eneste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv som jeg kjenner et sterkt behov for å fortelle om; om att og om att. Men ikke i hytt og pine! Så derfor skriver og skriver jeg atter en gang her i Forum... Hvis jeg en gang (mot all formodning?) møter en eller flere av dere; så vil jeg nok fortelle denne historien, og dere kan lytte. Jeg har ingen tanker om hva dere vil tenke om meg eller historien; men jeg vil fortelle. | |
| bris1 | 2021-06-03 12:15 | |
![]() | Nå igjen, Nissetassen? Og var det du opplevde reinkarnasjon? Jeg tror ikke på inkarnasjon, og tror absolutt ikke det Aran har opplevd er inkarnasjon. Han har velutviklet fantasi, og tror han kan overbevise seg selv om at han har levd et tidligere liv nær sagt hvor som helst. New York, jeg har vært der og fikk følelse av gjenkjenning fordi jeg har sett mange filmer derfra og lest bøker hvor handlingen foregår i den byen. Enkelt og greitt. | |
| trymare | 2021-06-03 12:21 | |
![]() | Disse tankene til Aran om tidligere liv i New York har ingenting med gjenfødelse å gjøre. Det handler om Arans personlige hallusinasjoner, som ikke har rot i virkeligheten. Det er på nivå med hans påståtte UFO-opplevelser. La meg nå tilbakevise reinkarnasjon: Reinkarnasjon krever et konstant antall mennesker på jorda hele tiden. Det vil si at når noen dør, så blir det født en ny person. Dette er ikke tilfellet. Det blir født langt flere mennesker enn det dør. Med andre ord kan ikke alle som blir født ha hatt et tidligere liv. Dermed er hele greia med reinkarnasjon tilbakevist. Når skal folk slutte å være så overtroiske og tro på vrøvl? | |
| Chiraff | 2021-06-03 12:41 | |
![]() | Tiltredes, Trymare! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-03 13:18 | |
![]() | Trymare, hvorfor skulle bare jorda være kilde til sjeler som inkarneres til mennesker ? Tviler på at du er seriøs når du skriver dette. Om du er det så har du aldri lest noe alternativ litteratur eller tenkt noe særlig over slikt, og det er du sikkert glad for. Slik jeg ser det er det mange flere utviklede sjeler utenfor det fysiske systemet. Når dette er sagt. jeg kan ikke si at jeg vet sikkert det ene eller det andre. Det jeg lener meg på er folk sine spesielle opplevelser der de feks. opplever å sveve utenfor kroppen (har opplevd dette selv noen få ganger) og opplever andre dimensjoner der de påpeker skråsikkert at dette oppleves mer virkelig enn den fysiske virkeligheten, og at dette ikke er hallusinasjoner, eller drømmer, dette er en sterkere virkelighet enn den fysiske, disse spesielle opplevelsene. Sjekk ut Near death experiences på youtube f.eks., søk gjerne på en som heter Jeff Olsen, tror jeg det var. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-03 13:21 | |
![]() | Cygnus: jeg googlet ordene New York old pictures eller noe slikt, så dukket det opp bilder som jeg syntes passet godt. | |