Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 559 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Tittiting | 2008-10-16 00:14 | |
![]() | STØTTEGRUPPE FOR SPILLAVHENGIGE Er det andre som føler som meg..........??? Etter at Ordspill kom har det blitt mye tid foran pcèn. "Glemt" var alle planene for fødselspemisjonen: Bildene som skulle limes i album, stuen som skulle males, bøkene som skulle sorteres.........Kun den tyngende dårlige samvittigheten over alle oppgavene som måtte vike, og underskuddet på søvn er det som nå preger hverdagene til en sliten tobarnsmor i fødselspermisjon. Noen som har det som meg???? | |
| Olava | 2008-10-16 01:38 | |
![]() | sukk;-) enhver mors last er den samvittigheten kjære deg. Du skal da hverken lime, male, eller sortere. Slappe av og kose deg er akkurat det rette å gjøre:-) ...og sove mellom slagene | |
| brit - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 08:10 | |
![]() | Tittiting, blås i den dårlige samvittigheten. Det du ikke får gjort i dag kan du gjøre neste dag (eller neste år). Det er verre hvis det "forsvinner" så du bare kan gjøre det I DAG. Som Olava sier: "Slappe av og kose deg....." | |
| Edro | 2008-10-16 08:35 | |
![]() | Hei Tittiting--hva med å spille normal--og så gjøre litt ting innimellom? | |
| olapaloma | 2008-10-16 09:18 | |
![]() | føler det samme som deg, eg er nattevakt så eg er heime på dag og pc er som ein magnet, brukar altfor mykje tid her og må ta meg sjølv i nakken av og til, byrja å merka misnøye frå famelien. her om dagen fekk eg ein telefon men eg bad dottera mi å sei at eg ringte opp att og ho himla med augene då eg ikkje ville be om pause( hadde att under 2 min.) eller avslutta. det er berre eit spel seier ho. MEN i dag SKAL eg gjera mykje i huset før eg går på jobb, men må nett spela eit spel fyrst...... | |
| JeHaaHaa | 2008-10-16 09:21 | |
![]() | Det er nok flere som deg her på Ordspill. Jeg er også hjemme i fødselspermisjon, den dårlige samvittigheten knuger nok mest i forhold til dager hvor solen stråler fra en skyfri himmel - og jeg sitter med Ordspill + babyen på fanget istedet for en tur ut. Men idag er det grått og trist heldigvis.....hmm....lure r på hva jeg skal finne på idag? | |
| Lilliann - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 10:16 | |
![]() | Sitter du å spiller ”hele” dagen, og ikke klarer å løsrive deg fra dataskjermen, betyr det nødvendigvis ikke noen økonomisk krise, men familielivet kan bli ødelagt. En spilleavhengig er en person som ikke har kontroll over sin spilltid, noe som kan føre til ikke bare personlige, men også sosiale problemer. Selv om det ikke spilles om penger på Ordspill, så er det akkurat den samme mekanismen som blir utløst hos mennesker som er disponerte for avhengighet. Prøver personer som har tapt poenger å ta igjen det tapte ved å satse mer, dvs. hardere/ tøffere spill for å oppnå mer gevinst så vil dette i de tilfeller bare forsterke problemene. Forskning viser at ungdom, spesielt gutter, og folk med dårlig impulskontroll som folk med ADHD, er spesielt i risikosonen for å utvikle spilleavhengighet. Ordspill er jo ikke det mest aggresive dataspillet, men det er sikkert mange her som kjenner at det fremkaller agresjon, frustrasjon, irritasjon når spillet ikke går ens vei. Du velger å bruke stadig mer tid å energi for å bygge opp igjen det tapte, og da er du egentlig i klisteret. Jeg har ikke kommet igang med spillingen min her,- har bare testet litt ved å spille mot meg selv. Men jeg ser helt klart at Ordspill er en form for underholdning med bismak. Jeg er 100% sikkert på at det er mange her som har det som deg. Så "Titteting"....ta en laaaang pause fra Ordspill, å bruk energien din på de tingene du i dag sliter med dårlig samvittighet for. Ta tilbake livet ditt. | |
| Tittiting | 2008-10-16 11:08 | |
![]() | Hei alle Takk for gode innspill:) Uansett kommer jeg til å kose meg videre med ordspill, for først og fremst er dette KOS. Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen over, men at det blir noen sene kvelder må jeg nok innrømme :).............. og litt lite husarbeide mens lillemann sover sin formiddagslur. Men shit med husarbeide. Hjernetrim er forebyggende for predemens har jeg hørt:) | |
| Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 11:25 | |
![]() | Hvis en ikke har kontroll, er det viktig å ta kontroll - slik at det en driver med, fører til noe positivt. Det ermye annet som er tidsrøvende også, spankulere rundt i byen og bruke mye penger på ting en ikke trenger f.eks. Trenger en støttegrupper (selvhjelpsgrupper), kan en sikkert få rekruttert det her på ordspill også - nær sagt for hvilket som helst problem en måtte oppleve. | |
| Torill | 2008-10-16 12:05 | |
![]() | Etter at jeg begynte å spille ordspill har jeg iallefall sluttet å se på tv. | |
| HanneH | 2008-10-16 12:41 | |
![]() | Jeg har en hobby som jeg brukte veldig mye tid på foran PCen før Ordspill kom, så jeg har vel bare byttet ut den ene hobbyen med den andre. Den andre hobbyen har nå hatt en lang hvilepause hvor jeg nå har prioritert Ordspill, men føler mer og mer nå for hver dag at det muligens er behov for å dele litt plass mellom de to. Men uansett sitter jeg foran skjermen med begge de to tingene og det er jo fort gjort å bytte side på PCen. Og som Tittiting sier det er hjernetrim å spille ordspill, mange nye ord lærer man også. Ingen bakdeler så langt med dette spillet annet enn at det tar mye tid som man kunne proritert til andre ting. Men det må vel bli opp til hver enkelt, har hatt dårlig samvittighet i perioder, men med så mange hyggelige medspillere som man treffer her inne så gir det seg raskt. Ha en fin Ordspill dag alle sammen! | |
| JeHaaHaa | 2008-10-16 13:08 | |
![]() | TV - hva er det? en bokstavkombinasjon som kan muligens sanke noen poeng - eller noe som jeg ikke har sett på siden påske..... | |
| Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 13:50 | |
![]() | Jeg drømmer ordspill... I natt drømte jeg at jeg holdt turnering f.eks. Også drømmer jeg om spillerene, tilogmed de som ikke har bilde av seg =) | |
| Torill | 2008-10-16 13:59 | |
![]() | og hvordan ser f.eks jeg ut, i dine drømmer? | |
| Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 14:05 | |
![]() | Kan ikke huske å ha drømt om deg... Men skal fortelle deg det når det skjer ;) Ja, jeg ser bingoer overalt også, og regner poeng på ord med f.eks. ø og y i... Huff, burde kanskje hatt en pause? | |
| Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 14:15 | |
![]() | Kan bli opptakten til en drømmegruppe. | |
| starey - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 15:14 | |
![]() | Jeg drømmer og ordspill.. Spesielt hvis jeg har spilt mye den dagen. Et typisk scenario er at jeg får 7 bokstaver, og må lage en bingo av det. Har også drømt om flere av spillerne her inne :) | |
| aneb - Ikke medlem lenger | 2008-10-16 15:28 | |
![]() | Jeg drømmer ikke om ordspill, men når jeg skal legge mej om kvelden så ser jeg masse ordspillbokstaver sånn i halvsøvne, og driver og legger ord... Sikkert ikke så veldig bra... Det er spesielt når jeg har spilt rett før sengetid, bokstavene setter seg visst litt på hjernen :/ | |
| Scrabla | 2008-10-16 18:10 | |
![]() | Jo da, det hender jeg også ser mulige bingoer eller bokstaver som skal sorteres hvis jeg spiller rett før jeg legger meg. For noen år siden hadde jeg det samme gående med Tetris, og det var enda mer stressende. Da jeg skulle lese på senga, ville bokstavene i boka flytte på seg og jeg måtte forte meg å lese neste linje før den forsvant :)) Etter en periode med "nestenavhengighet" av nye hobbyer pleier det å roe seg ned. Så jeg tar dette ganske med ro og ler av det. Jeg tror at virkelig avhengighet er noe helt annet enn dette. (Se neste innlegg.) | |
| Scrabla | 2008-10-16 18:16 | |
![]() | Jeg heller veldig til den tro at avhengighet av alle slag kan skyldes helt andre ting en selve spillet eller rusmiddelet. Her kan nok en fagkyndig psykolog si mye mer, men en avhengighet kan ofte være en erstatning for andre ting, et ønske om å stenge verden ute osv. Hvis jeg i perioder har slike behov, vil jeg heller bli "hekta" på ordspill enn på pengespill og rus. | |