Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 430

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sarita2009-01-04 16:34
Antall innlegg: 104

Hvorfor hekta?
Hvorfor spiller du ordspill igjen og igjen og igjen?

Rabiaz2009-01-04 17:07
Antall innlegg: 897

Må ha det, bare må ha det!!

ajnor2009-01-04 17:32
Antall innlegg: 958

Fordi det er gøy!

sla2009-01-04 17:40
Antall innlegg: 76

Fordi jeg er masochist...
- liker å bli plaget med tvangsinnläring av nye ord, rettskrivning, tidspress, og å bli slått "sönder og sammen" av andre ;)

GreteSB2009-01-04 18:58
Antall innlegg: 7777

I flere år var jeg hekta på kryssord. Bosatt i utlandet i mange år, abonnerte jeg på Dagbladets lørdagsutgave for å få Magasin-kryssordet. Nå blir det liggende... Ordspill har tatt over helt!

aaklem2009-01-04 19:16
Antall innlegg: 23

Når jeg vinner, må jeg bare spille ett spill til, for jeg er jo da selvsagt overbevist om at jeg har starta på en opptur. Så taper jeg og må spille ett til for å revansere meg... Og sånn har man det gående;)

mcsnurp2009-01-04 19:24
Antall innlegg: 88

Jeg fasineres av bokstavkombinasjonene...
og så er det deilig å ha noe som bare er avslapning å se frem imot.

Alfa932009-01-04 19:24
Antall innlegg: 7771

Det sosiale!

Bare MÅ vite hva folk snakker om i forum, om det er noen turneringer m.m.

Jeg liker også tidspresset... eller liker og liker.. jeg synes det er spennende;)
Og jeg liker utfordringene ved å skulle legge et mangepoengsord på et mangepoengssted... helst en bingo...

maranello2009-01-04 19:32
Antall innlegg: 304

Trivelig...Men jeg lurer på hvor mange jukser seg til så store "lykke"

Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-04 19:45
Antall innlegg: 244

Tidsfordiv på høyt plan

aaklem2009-01-04 20:00
Antall innlegg: 23

Maranello: Tror du virkelig at folk jukser for å vinne poeng? Hva er vitsen i det da? Om ratingen din er bygd på juks, må du jo spille mot flinkere folk for å få uttelling.

HanneH2009-01-04 20:46
Antall innlegg: 2290

Tror ikke mange jukser, kan jo være en og annen. Men at mange oppretter 2 profiler for at de skal stige veldig raskt og fort i poeng med profil nr. 2, ja det er jeg overbevist om :)

Men ellers så tror jeg de aller fleste her inne blir bedre etter hvert som de spiller. Øvelse gjør mester som det heter.

Jeg er vel her fordi jeg er litt hekta, var glad i kryssord når jeg var ung, og når jeg så ordspill så skjønte jeg at det måtte være midt i blinken for meg. Men at jeg skulle bli så besatt av det som jeg er vel det fryktet jeg vel bare, hadde vel håpet å unngå det. Men morsomt har man det jo her inne om man vinner eller taper. Poengene får man jo ikke noe for uansett. Og som aaklem sier: taper jeg et spill så må jeg ta en til for å se om jeg kan gjøre det bedre, vinner jeg så tar jeg gjerne en til for å se om man kan klatre litt til :)

maranello2009-01-04 21:11
Antall innlegg: 304

Jeg bryr meg ikke om verken poeng eller ranking.... jeg bare spiller, mot hvem som helst.... men noen spillere er er så mistenksome at jeg lurer virkelig på.
Det er mange meget trivelige spillere...

DragonLady2009-01-05 05:14
Antall innlegg: 3

jeg og minn mann sitter her hver dag og spiller, synes det er kjempemoro! Bruker også ofte å spille mot hverandre! Det er så gøy å endelig slå gubben i noe! Hahaha! =)

Ananda2009-01-05 19:50
Antall innlegg: 69

Har et litt ambivalent forhold til dette. Enig i at det er gøy og spennende samtidig med at jeg synes det er nesten flaut at jeg har sittet her og "kastet bort tiden" med å spille over 1500 spill. Vil ikke innrømme det for noen!

Alfa932009-01-05 20:03
Antall innlegg: 7771

Og nå har du innrømmet det for alle oss...
Huffoghuff...

Du kan trøste deg med at vi ikke synes det er å kaste bort tiden...

Maselows behovspyramide setter selvrealisering øverst... Vi får se på det som selvrealisering:)
Tenk så mye tid folk bruker på å drive med selvrealisering... reiser, frimerkesamlinger, gulrotdyrking... da må vel du ha lov til å bruke litt tid på Ordspill!

Ananda2009-01-05 20:23
Antall innlegg: 69

Sant nok, Alfa93. Min mors innflytelse sitter hardt i. Man skulle gjøre noe såkalt "nyttig". Men det gjør jeg jo hele dagen, og så koser jeg meg om kvelden med ordspill :).

sarita2009-01-05 20:29
Antall innlegg: 104

Fint å vite at jeg ikke er den eneste med sinnsykt mange spill ;)

andermg - Ikke medlem lenger2009-01-05 21:20
Antall innlegg: 212

Hvorfor jeg begynte med ordspill: Tidsfordriv, samt at jeg alltid har likt scrabble, og ikke hadde spilt det på lenge. Det virket derfor fristende å prøve. I begynnelsen syntes jeg det var overraskende vanskelig, det gikk altfor fort og motstanderne var altfor raske (selv på "stress" og "hurtig"!).
Med tiden ble det mer og mer en besettelse. Jeg opplevde raskt fremgang og det ble stadig morsommere å spille. Jeg brukte mer og mer tid på det, og selvsagt ble jeg opptatt av ranking. Alltid moro å måle krefter med seg selv:) Bingolegging ble snart en ny besettelse, nesten viktigere enn rankingen en stund. I dag er jeg kommet dithen at jeg erkjenner at jeg har et spilleproblem... tiden slukes! Og jeg tror jeg har en mistanke om hvorfor det er blitt sånn. Det tar jo så kort tid å gjennomføre et spill. SÅ det er alltid "bare" å ta et spill til. Fem minutter, ikke sant. Bare ett til da. Og ett til... Og sånn går no dagan:) tfs

anita792009-01-05 22:04
Antall innlegg: 2

GØY!!!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?