Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 488

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jenka2009-01-31 16:50
Antall innlegg: 61

motspillere
Hei!
Jeg har en blokk på skrivebordet der jeg skriver opp alle jeg spiller mot og hvor mange poeng jeg får - eller taper.
Det er noen som ikke sier hei eller takker for spillet hvis de taper. Ikke noe grattis heller.
De setter jeg et rødt kryss ved, og de spiller jeg ikke mot mere. Ferdig med det.

Smosh - Ikke medlem lenger2009-01-31 17:05
Antall innlegg: 13

Da er du vell tom for motspillere snart?

knut592009-01-31 17:06
Antall innlegg: 20

Neida, nesten alle er såpass høflige at de hilser pent. Men ikke alle, og det er litt daft

alvestein - Ikke medlem lenger2009-01-31 17:09
Antall innlegg: 1

Jeg synes det er dumt med de som ikke gidder å gi noe respons når du går inn i et spill, eller de som bare forlater det når man kommer inn. Det er jo bare å si nei takk, i stedet for å være uhøflig..

ello2009-01-31 17:17
Antall innlegg: 153

Prøver så godt jeg kan, men av og til er jeg så opptatt med å stokke bokstaver at leg ikke merker at medspiller får bingo. Da er det ikke vrangvilje at jeg ikke gratulerer. Ellers prøver jeg å være høflig og oppmerksom.

ello2009-01-31 17:18
Antall innlegg: 153

Antar at andre kan ha det på samme viset.

MyRuin2009-01-31 17:41
Antall innlegg: 201

enda er diskusjon om 'tfs' 'grt' og det der... Om det er kriterier på om du vil spille med/mot noen.. jaja

Alfa932009-01-31 19:42
Antall innlegg: 7771

Det er hyggelig om fok sier hei, tfs og grattis, men jeg synes jo at folk skal få gjøre som de vil. Hvis jeg spiller med samme person flere ganger og jeg merker at denne aldri sier noenting, kan det hende jeg kommenterer det og sier at det hadde vært hyggelig, men jeg lar ikke det bestemme hvem jeg spiller med. Jeg vil ikke at folk skal si det fordi de føler at det kreves av dem, selv sier jeg det fordi jeg synes det er hyggelig å ha litt kontakt under spillet.

olapaloma2009-01-31 20:16
Antall innlegg: 115

det er ikkje alltid eg rekk og takka for meg, i dag såg eg hei når eg var ferdig, hadde gløymt å senda det,

HanneH2009-01-31 20:31
Antall innlegg: 2290

Og så den siste tingen som ikke er nevnt i denne tråden enda, men i mange av de tidligere. Det er ikke alle som har maskiner som gjør det mulig for dem å skrive noe i chatte feltet i det hele tatt. Og hvem skal da avgjøre om den personen er uhøflig eller ikke? Ingen lett sak det der :)

Lille-fix2009-01-31 21:19
Antall innlegg: 264

Hyggelig når folk hilser, og kanskje chatter litt hvis det er tid til det. Det jeg har problemer med, er folk som er spydige og ubehagelige. Har spilt her lenge, og de aller aller fleste er veldig koselige. De to som jeg har opplevd som ubehagelige, spiller jeg ganske enkelt ikke med noe mer.

Ennja2009-01-31 22:56
Antall innlegg: 82

Merkelig... eg er på veg å passere spel nr 600 (vore medlem i 10 mnd), og har enda tilgode å treffe nokon eg vil kalle direkte ubehageleg. Eller kanskje har eg elendig korttidsminne... :-))
Nei, ærleg talt; her kryr av kjekke folk :-)))

Heddy2009-01-31 23:21
Antall innlegg: 9

Jeg skjønner seriøst ikke hva som er så utrolig viktig med å si hei og gratulerer. Jeg er her for å spille, først og fremst, ikke for å chatte.

Når det er sagt; jeg sier som regel hei og tfs, men jeg synes overhodet ikke det er nødvendig og blir selvsagt ikke fornærmet om noen lar være.

Frekke kommentarer har jeg aldri fått her.

OrdRangutang2009-02-01 05:54
Antall innlegg: 18

Da kan du bare sette ett rødt kryss på meg med en gang. Slike folk som deg som lager problemer av små bagateller har jeg liten sans for!

OrdRangutang2009-02-01 07:02
Antall innlegg: 18

Og så vil jeg legge til at ordspill er åpent for alle typer mennesker, også de som er uhøflige. Om en liten "elite" av de mest aktive brukerene vil rakke ned på spillere som ikke skriver i chat-boxen som er "obligatorisk" ifølge de uskrevne reglene, men som ikke har noe med spillereglene å gjøre, så er det direkte tragisk og jeg tar stor avstand fra det. Akkurat som om dere vil innføre en religion og de som ikke følger normene blir det skrevet om i forum. Det er ikke første gangen. Dette er og blir ett spill! Og om du møter noen som ikke har gått på søndagsskole så skal vedkommende svartelistes?

Rakel2009-02-01 10:25
Antall innlegg: 90

Jeg synes det er hyggelig å si hei og tfs og grt, men spiller man panikk tar det noen sekunder å skrive grt når den andre får bingo, eller takke om motspiller gratulerer meg for bingo. Så det er helt greit at ikke bingoer kommenteres i så raske spill synes jeg. Det er ikke så mange sekunder man har til hvert ord, og den tida trenger i all fall jeg til å konsentrere om spillet.

Indigo2009-02-01 10:51
Antall innlegg: 59

Jeg synes jenka overdriver her, men det gjør jammen de som er uenig også :)
ordrangutang: Dette med å lage problemer av bagateller. Joda mange gjør det. Men hva kaller du det som DU gjør da? Enkelte som kommenterer et innlegg, gjør dette så voldsomt, og setter det fryktelig på spissen. At man er uenig, det er så, men hvorfor kan ikke dette kommenteres saklig da? Den siste setningen din er jo veldig spydig. Og det er ingenting som er "obligatorisk" her, folk lufter bare tankene sine.
Heddy: Du også setter ting på spissen. Kaller du hei for å chatte?
Chatte for meg, er å sitte å prate under spillet, og det er noe annet.
Folk får gjøre som de vil, jeg sier hei og tfs, men jeg MÅ ikke på død og liv mene at det skal gjøres, jeg ser på det som å være høflig.

Ennja: De som ikke har truffet på de som er ubehagelige, er heldige. Jeg skrev på en annen tråd i går. om at jeg ble kalt jævla idiot en gang. Jeg såg ingen grunn til at jeg skulle bli kalt det. og da vil jeg ha meg frabedt den slags.

Sydsklie2009-02-01 11:33
Antall innlegg: 703

Spydigheter bør en holde seg unna. Rakke ned på motspillere bør føre til gult kort og etterhvert rødt kort.
Det er allmenn høflighet å hilse tilbake hvis noen hilser på en. I de raske spillene er det ikke alltid tid for oss trege spillere å hilse, så her bør en se gjennom fingrene med dette.
Chatte må være frivillig. Noen ganger skravler jeg i vei, andre ganger krabber jeg inn i ordspilboblen og har fokus kun på spillet.
Cluet må være allmenn høflighet og at folk må få være seg selv.

benni20092009-02-01 12:50
Antall innlegg: 114

synes ikke "tfs" er spesielt høflig. i begynnelsen visste jeg ikke hva det betyr engang. hvis det å trykke "tfs" i full fart gjør meg til et bedre menneske må det være noe feil der ute.
på de aller fleste andre spillplasser jeg har besøkt på nettet er det vanlig at folk kaller seg "no chat" eller lignende, og det må da være opp til den enkelte om man gidder å skrive noe.
hvis det er så om å gjøre at andre hilser "pent" burde dere få endra spillet sånn at det ikke starter før alle har sagt hei - SÅ absurd er det å dømme folk på bakgrunn av tre manglende bokstaver på starten og slutten av et spill.

Rabiaz2009-02-01 12:54
Antall innlegg: 897

Er det så veldig viktig egentlig??

Selv syns jeg det er gøy å chatte litt, hilse osv. Men om ikke alle vil det, må vi jo bare respektere det. Unødvendig å ikke spille mot dem i fremtiden. Det er DET som er uhøflig og ekskluderende, syns nå jeg.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?